Kirjoittaja Aihe: KompoZer kaatuu.  (Luettu 7406 kertaa)

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #20 : 30.01.09 - klo:11.26 »
Mulle se Seamonkey muuten riittäisi, mutta kun se muuttaa kaikki skandimerkit väkisin htm-koodiin rumiksi ("&aiyum") teksteiksi.
Kokeile tallentaa dokumentti UTF-8-merkistöllä, kaiketi se jotenkin Seamonkeyssa onnistuu.
No siihenpäs on Seamonkeyssä ihan oma toiminto. Eli "tallenna vaihtaen merkistöä" Kokeilin ja toimi oikein hienosti, ja ääkkösetkin näkyivät koodissa oikein hyvästi.

Mutta mun sivustontarjoajalla taitaa olla joku "pakotettu" merkistö päällä, kun ne sivut vääntyy vääriksi sitten selaimella katseltaessa.Eli UTF-8 sivu lataantuu selaimeen ISO8859-1-merkistöllä, jos selain on asetettu valitsemaan merkistö automaattisesti. Eli ääkköset näkyy automaattisena väärin.
Tässä yksi sivu malliksi
Sulla näyttäs olevan noissa sivuissa
Koodia: [Valitse]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>SF-Caravan Kymenlaakso</title>
Kokeile vaihtaa se
Koodia: [Valitse]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"><title>SF-Caravan Kymenlaakso</title>
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

kestosippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #21 : 30.01.09 - klo:11.41 »
Mulle se Seamonkey muuten riittäisi, mutta kun se muuttaa kaikki skandimerkit väkisin htm-koodiin rumiksi ("&aiyum") teksteiksi.
Kokeile tallentaa dokumentti UTF-8-merkistöllä, kaiketi se jotenkin Seamonkeyssa onnistuu.
No siihenpäs on Seamonkeyssä ihan oma toiminto. Eli "tallenna vaihtaen merkistöä" Kokeilin ja toimi oikein hienosti, ja ääkkösetkin näkyivät koodissa oikein hyvästi.

Mutta mun sivustontarjoajalla taitaa olla joku "pakotettu" merkistö päällä, kun ne sivut vääntyy vääriksi sitten selaimella katseltaessa.Eli UTF-8 sivu lataantuu selaimeen ISO8859-1-merkistöllä, jos selain on asetettu valitsemaan merkistö automaattisesti. Eli ääkköset näkyy automaattisena väärin.
Tässä yksi sivu malliksi
Sulla näyttäs olevan noissa sivuissa
Koodia: [Valitse]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>SF-Caravan Kymenlaakso</title>
Kokeile vaihtaa se
Koodia: [Valitse]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"><title>SF-Caravan Kymenlaakso</title>
Mutta kun tuossa kyseisessä sivussahan tuo kohta on juuri tuolla tavalla, ja tallennettuna utf-8-merkistöllä.? Muut sivut ovat vielä iso-8859-1-merkistöllä.

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #22 : 30.01.09 - klo:11.52 »
Mutta kun tuossa kyseisessä sivussahan tuo kohta on juuri tuolla tavalla, ja tallennettuna utf-8-merkistöllä.? Muut sivut ovat vielä iso-8859-1-merkistöllä.

Mutta siellä html:ssä on esim. <a href="saannot2.htm">Säännöt</a>, <a href="jasenlehti2.htm">Jäsenlehti</a> ym. eli näyttänee ihan oikein utf-8:a?
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

kestosippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #23 : 30.01.09 - klo:11.54 »
Mutta kun tuossa kyseisessä sivussahan tuo kohta on juuri tuolla tavalla, ja tallennettuna utf-8-merkistöllä.? Muut sivut ovat vielä iso-8859-1-merkistöllä.

Mutta siellä html:ssä on esim. <a href="saannot2.htm">Säännöt</a>, <a href="jasenlehti2.htm">Jäsenlehti</a> ym. eli näyttänee ihan oikein utf-8:a?
Miksi selaimet ei sitä automaattisesti sitten älyä UTF-8 merkistöksi?

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #24 : 30.01.09 - klo:12.03 »
Siis korvaat ä:n ä:llä ja ö:n ö:llä niin pitäisi näkyä oikein.
« Viimeksi muokattu: 30.01.09 - klo:12.06 kirjoittanut pjotr »
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #25 : 06.02.09 - klo:12.33 »
8.10:ssä toimiva Kompozer (20090206) löytyy  täältä.
Asennusohje englanniksi täällä.

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

kestosippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #26 : 08.02.09 - klo:19.56 »
8.10:ssä toimiva Kompozer (20090206) löytyy  täältä.
Asennusohje englanniksi täällä.
Toimii jotenkin, mutta ei oikein. Html-koodia ei näe ollenkaan ja kuvat jotka laitan sivuille näkyy vain ääriviivoina. Mikä mulla meni väärin?

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: KompoZer kaatuu.
« Vastaus #27 : 08.02.09 - klo:23.12 »
8.10:ssä toimiva Kompozer (20090206) löytyy  täältä.
Asennusohje englanniksi täällä.
Toimii jotenkin, mutta ei oikein. Html-koodia ei näe ollenkaan ja kuvat jotka laitan sivuille näkyy vain ääriviivoina. Mikä mulla meni väärin?
No mulla toimii (8.10 64bit).
Tuolla joku kertoo poistaneensa .kompozer kansion kotikansiosta ja senjälkeen oli ruvennu toimimaan, mutta en osaa tämän enempää auttaa.
Jos poistat tuon, ota siitä varmuuskopio ensin.

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...