Kirjoittaja Aihe: kernel päivitys ja grub [ratkaistu jotenkin]  (Luettu 1759 kertaa)

jukih

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
kernel päivitys ja grub [ratkaistu jotenkin]
« : 09.05.09 - klo:21.24 »
Viimeisimmän kernel päivityksen yhteydessä tätä uusinta ydintä ei ilmestynytkään grub valikkoon.
Poistin koko menu.lst :n ja ajoin
Koodia: [Valitse]
sudo grub-update(tai jotain sinnepäin. Siitä tuli jotain onnistumisilmoituksia mutta buutti johtikin virheeseen
"Error 11
unreckognized device string"

Yritin tuossa jo regeneroida grubin käyttäen supergrubin fix boot optiota mutta lopputulos on sama.

Mitään ehdotuksia neuvoja?? ???

PS: kone on tuplabuuttaava ja grubin Vista-osio toimii
« Viimeksi muokattu: 10.05.09 - klo:19.27 kirjoittanut jukih »

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: kernel päivitys ja grub
« Vastaus #1 : 10.05.09 - klo:00.45 »
Viimeisimmän kernel päivityksen yhteydessä tätä uusinta ydintä ei ilmestynytkään grub valikkoon.

Olisit voinut lisätä sen sinne.


Poistin koko menu.lst :n

Miksi?


Mitään ehdotuksia neuvoja?

chrootilla pääset pääkäyttäjän oikeuksilla järjestelmääsi live-cd:ltä, itellä ollut kätevä jos oon menny säheltää ja päässy korjaa sitten sieltä mitä millonkin.

chrootilla pääset pääkäyttäjän oikeuksilla järjestelmääsi live-cd:llä

Tee uusi menu.lst-tiedosto. Katso tiedoston pohja foorumin hakutoiminnolla, tietoja mikä systeemi on missäkin: fdisk -l pääkäyttäjänä. Kysy tarvittaessa lisää.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

jukih

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: kernel päivitys ja grub
« Vastaus #2 : 10.05.09 - klo:11.20 »
Lainaus
Viimeisimmän kernel päivityksen yhteydessä tätä uusinta ydintä ei ilmestynytkään grub valikkoon.

Olisit voinut lisätä sen sinne.
Itse asiassa niin teinkin. Välivaiheessa minulla oli menu.lst jossa oli pääsy vanhaan kerneliin mutta uusinta en saanut toimivaksi vaan se päättyi virheeseen. Tarkkaan en muista millaisiin mutta se tuotti useita rivejä tekstiä ennenkuin hyytyi.

Lainaus
Poistin koko menu.lst :n

Miksi?
No, luodakseni sen kokonaan uudelleen - "opin" tämän tempun jostain keskustelusta. Ja kyllähän se loikin uuden menu.lst joka näytti ihan kelvolliselta (sen verran kuin asiasta ymmärsin). Ei vain toiminut. Ehkä jossain välissä antamani autoclean kometo tuhosi loputkin...?

Mitään ehdotuksia neuvoja?

chrootilla pääset pääkäyttäjän oikeuksilla järjestelmääsi live-cd:ltä, itellä ollut kätevä jos oon menny säheltää ja päässy korjaa sitten sieltä mitä millonkin.

chrootilla pääset pääkäyttäjän oikeuksilla järjestelmääsi live-cd:llä

Tee uusi menu.lst-tiedosto. Katso tiedoston pohja foorumin hakutoiminnolla, tietoja mikä systeemi on missäkin: fdisk -l pääkäyttäjänä. Kysy tarvittaessa lisää.

Tuo chroot voi olla hyvä vaihtoehto. Minulla pitäisi olla tuolla kubuntupuolella useitakin toimivia backup versioita, joista päässen vanhan kernelin käyttöön kiinni.

Katselen, kokeilen. Voi olla, että päädyn uuteen asennukseen. Senkään ei pitäisi olla katastrofi, koska minulla on root- ja kotihakemisto omilla osioillaan.

Kiitokset neuvoista!

jukih

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: kernel päivitys ja grub
« Vastaus #3 : 10.05.09 - klo:19.31 »

Lainaus
Katselen, kokeilen. Voi olla, että päädyn uuteen asennukseen. Senkään ei pitäisi olla katastrofi, koska minulla on root- ja kotihakemisto omilla osioillaan.

Kiitokset neuvoista!

Asensin sitten uudelleen CDltä. Näin sain kyllä toimivan version mutten muistanutkaan, että minulla oli aika monta ohjelmaa standardipaketin lisäksi. Jonkinverran tuli asennustyötä mutta ehkäpä vähän "puhtaampi" asennus. Ohjelmien asetukset olivat toki pääosin (tai kaikkikin) säilyneet.

juyli

  • Vieras
Vs: kernel päivitys ja grub [ratkaistu jotenkin]
« Vastaus #4 : 10.05.09 - klo:20.58 »
Viimeisimmän kernel päivityksen yhteydessä tätä uusinta ydintä ei ilmestynytkään grub valikkoon.

Vakaan version kernel-versio harvoin kummemmin muuttuu. Vain samasta kernel-versiosta tulee päivitetty versio,
jolloin menu.lst tiedostoon ei tule muutosta. http://packages.ubuntu.com/jaunty/linux-image-2.6.28-11-generic
Vain käyttäessäsi proposed-repoa voi kernel-versio yllättäen muuttua. Yleisestiottaen minusta on parempi jättää
proposed-repo rauhaan. Ubuntu jo perusversiollaan tarjoaa varsin uutta ja tuoreita versioita ohjelmista.