Kirjoittaja Aihe: Hei  (Luettu 1596 kertaa)

esa.holm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Hei
« : 29.04.10 - klo:02.13 »
Hölmö kun olen asensin ubuntu 9.10 koneelleni ja samalla tuhosin win7:n. Youtube pyysi asentamaan jotain Adobe juttuja mutta asennus ei onnistunut. Kun laitoin DVD asemaan levyn sain ilmoituksen että jotain puuttuu mutta en enempää miten jatkaa. Kertokaa minulle kuulunko niiden putkiaivoisten joukkoon joiden on parasta jatkaa win7  kanssa. Netti toimii hyvin samoin webmail.
Käyttö olisi lähinnä sähköpostit ja perusnetin selailu kuten youtube. Lisäksi musiikin kuuntelu ja joskus jonkun elokuvan katselu,

Win7 kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Esa

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Hei
« Vastaus #1 : 29.04.10 - klo:02.41 »
Youtuben saa toimintaan asentamalla flashin:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install flashplugin-installer

RamiSelin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Hei
« Vastaus #2 : 29.04.10 - klo:04.44 »
Käyttö olisi lähinnä sähköpostit ja perusnetin selailu kuten youtube. Lisäksi musiikin kuuntelu ja joskus jonkun elokuvan katselu,

Näiden asioiden suorittaminen Ubuntussa kyllä onnistuvat. Flash ei toimi ainakaan itselläni yhtä tehokkaasti kuin Windowsissa aikoinaan, mutta Youtuben ja vastaavien palveluiden käyttö luonnistuu.
Ubuntu 14.04, Ivy Bridge-E Core i7-4820K, GA-X79-UD3, Crucial 8GB Ballistix Elite DDR3 1866MHz, GeForce GTX 750 Ti, Kühler H2O 650, Chieftec 600W

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Hei
« Vastaus #3 : 29.04.10 - klo:05.02 »
Hölmö kun olen asensin ubuntu 9.10 koneelleni

Itse asentaisin Ubuntu 10.04:n vaikka se ei ole valmis, viittä vaille kuitenkin ja LTS (Long Time Support) versio.

2. Asenna
Sovellukset -> Ubuntun sovellusvalikoima -> Ubuntun rajoitetut lisäosat (kirjoita hakukenttään "rajoitetut")

2,5 Acrobat reader
Sovellukset -> Ubuntun sovellusvalikoima -> Canonicalin kumppanit

3. Asenna
https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

4. Tarkista ajurit
Järjestelmä -> ylläpito -> Laiteajurit

Tuolla pötkii jo pitkälle.
« Viimeksi muokattu: 29.04.10 - klo:05.05 kirjoittanut K-Veikko »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Hei
« Vastaus #4 : 29.04.10 - klo:11.17 »
Toki perus multimediakäytössä kannattaa asentaa paketti
ubuntu-restricted-extras jossa tulee myös flash tuki, eli youtuben pitäisi kyllä näkyä sen jälkeen. Samoin koneelle tulee mp3 tukea yms.