Kirjoittaja Aihe: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?  (Luettu 3335 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« : 19.01.08 - klo:19.10 »
Onko Olemassa jotain CDEX:ää vastaavaa ohjelmaa, jolla voisi uudelleen enkoodata liian hyvälaatuiset MP3-tiedostot, kun CDEX alkoi temppuilemaan ubuntussani, eli CDEX valittaa että: Could not open/create file esimerkkitiedosto.mp3

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #1 : 19.01.08 - klo:19.58 »
lame?, löytyy pakettivarastoista.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #2 : 19.01.08 - klo:20.07 »
lamella tuo tietty menee komentoriviltä, graafisella puolella ehkä sound-converter. itse en ole koskaan kokenut mp3-tiedostoja liian hyvälaatuisiksi ja uudelleenkoodatessa se laatu tietty huononee enemmän kuin koodattaessa suoraan haluttuun bitrateen.
Janne

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #3 : 19.01.08 - klo:20.10 »
lamella tuo tietty menee komentoriviltä, graafisella puolella ehkä sound-converter. itse en ole koskaan kokenut mp3-tiedostoja liian hyvälaatuisiksi ja uudelleenkoodatessa se laatu tietty huononee enemmän kuin koodattaessa suoraan haluttuun bitrateen.

Gripillä onnistuu myös (lame) graafisesti.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #4 : 19.01.08 - klo:21.44 »
lamella tuo tietty menee komentoriviltä, graafisella puolella ehkä sound-converter. itse en ole koskaan kokenut mp3-tiedostoja liian hyvälaatuisiksi ja uudelleenkoodatessa se laatu tietty huononee enemmän kuin koodattaessa suoraan haluttuun bitrateen.

Gripillä onnistuu myös (lame) graafisesti.

Terveisin jori52

Kiinnostaisi tietää, että kuinkakohan onnistuu Gripillä enkoodaus ilman että rippaa cd levyltä, eli minun vain tarvitsisi ainoastaan enkoodata mp3 tiedostosta mp3 tiedostoon, eli minun ei ole tarkoitus ripata levyä...

TCR

  • Vieras
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #5 : 19.01.08 - klo:22.06 »
Juuri tuolla jota Janne ehdotti. P.S. hyvä laatuinen mp3 on 320 kpbs???

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #6 : 19.01.08 - klo:22.12 »
Itse Koodaan Mp3 tiedostot Variable bitratea käyttäen, eli 128-224 Kbit/s.

Soundkonverter sekä Sound Converter nimiset ohjelmat osoittautuivat hyväksi ratkaisuksi minun tapauksessani... Kiitos paljon vinkeistä kaikille vastanneille  :)

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: Ohelmia/ohjelma MP3:n uudelleen enkoodaukseen?
« Vastaus #7 : 20.01.08 - klo:08.52 »
Vaikka ongelma näyttää ratkenneen, niin tässä vielä kommandi jolla itse ajelen heikkotasoista bluesia kuunneltavaksi automobiilissa:

Koodia: [Valitse]
find ~/temp/testi/*.mp3 -exec lame -b 64 {} \;

Siirrän pakattavat kappaleet ensin tuonne testi-hakemistoon ja sen jälkeen ajan samaan hakemistoon findin jolla haen jokaisen ämpärin ja syötän lamelle. Resoluutio on 64, mutta särmikäs käheä-ääninen blues resonaattorikitaralla säestettynä tykkää vain kun vähän runtelee. Ja liftaritytötkin tykkää...