Kirjoittaja Aihe: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma  (Luettu 4557 kertaa)

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« : 09.03.11 - klo:10.06 »
Hei!

Oisko kellään vinkkiä mitä tehdä, kun Lubuntun Käyttäjien asetukset välilehdellä vaihtaa salasanan, niin ruutuun Älä kysy salasanaa kirjautuessa ei pääse laittamaan ruksia. Käytössä ASUS Eee PC 4G ja Lubuntu 10.10.
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #1 : 10.03.11 - klo:17.49 »
Lähestynpä ongelmaa toisesta näkökulmasta: millähän nimellä voisin etsiä Synapticissa Sisäänkirjaantumisruutu-ohjelmaa, joka on vakiona Ubuntussa suomenkielisenä? Sen jos saisi asennettua.
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #2 : 12.03.11 - klo:16.50 »
Lähestynpä ongelmaa toisesta näkökulmasta: millähän nimellä voisin etsiä Synapticissa Sisäänkirjaantumisruutu-ohjelmaa, joka on vakiona Ubuntussa suomenkielisenä? Sen jos saisi asennettua.

Conky näyttää tuolle nimeksi: gdmsetup ja sillä kutsulla se näytille kävelee jos päätteessä kutsuu.

Totanoin... Passaisko kysyä, jotta kuinka asensit Lubuntun eee:hen kun en saa sitä tikulla enkä kortilla istumaan millään ilveellä? Laittaisin Ubuntun kaveriksi levyn nurkkaan jotta saisi vähän siihen tutustua ihan yleissivistyksen vuoksi. Tässä on se 4 Gt + 16 Gt ssd muistia, joten sopisi se hyvin. Pahuksen asennus aina pysähtyy vaikka mihin. Livenä tikulta kyllä nätisti pelaa. md5sum tarkastus menee ihan oikein ja parilta hyvin toimineelta tikulta olen yrittänyt asentaa. Samalla tavalla asensin tämän Ubuntunkin, ja monta muutakin Linuxia.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #3 : 15.03.11 - klo:23.17 »
Passais, passais, kiva vaan jos voi olla avuksi!

Ensiksi mun oma ongelma: asensin gdm-alkuiset palikat Synapticilla, ja enää ei ole muuta ongelmaa kuin että Sisäänkirjaantumisruutu ei anna kirjoittaa muutoksia. Ehkäpä tässä ajan kanssa jotain keksii.

Lubuntun asennuksessa ei minulla ollut mitään ongelmia, asensin ohjelman Käynnistyslevyn luonti ja sillä Iso-levykuva asentui tikulle ihan hyvin. Voisiko selityksenä olla, että tein sen toisella koneella, jossa on 10.04 ja sitten vasta itse asennuksessa tarjosin tikkua Asukselle?
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #4 : 15.03.11 - klo:23.26 »
Niin että tekisitkö tuosta uuden ketjun kun siinä tarvittais nyt semmoista asiantuntemusta jota mulla ei ole.
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #5 : 16.03.11 - klo:14.35 »
Niin että tekisitkö tuosta uuden ketjun kun siinä tarvittais nyt semmoista asiantuntemusta jota mulla ei ole.

Joo... on siitä ketjuja tarpeeksi. ;D Tarkoitus oli vaan kysäistä, onko asennus vaikeuksitta sujunut? Itsellä Lubuntu ei asennu lainkaan.  ???

Sitten se tämän ketjun asia:
Lainaus
Ensiksi mun oma ongelma: asensin gdm-alkuiset palikat Synapticilla, ja enää ei ole muuta ongelmaa kuin että Sisäänkirjaantumisruutu ei anna kirjoittaa muutoksia. Ehkäpä tässä ajan kanssa jotain keksii.

Se ruutu jos aukeaa, niin eikös se kysy tunnistautumista, niin tämä Lucid tekee. Sitten on oheisen kuvan näköiset vaihtoehdot. Mitään muutoksiahan sinne ei kirjoiteta. Nuo täpät vaan vaihdetaan niin ei kysy kirjautumisruudussa mitään tunnussanaa.


[ylläpito on poistanut liitteen]
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

jarikai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #6 : 16.03.11 - klo:22.57 »
Joo, tommonenhan se ruutu on. Mutta kun ei anna laittaa ruksia mihinkään. Vain sulkemisnappi toimii...
Ystävällisin terveisin Jari Kainulainen

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #7 : 17.03.11 - klo:17.27 »
Joo, tommonenhan se ruutu on. Mutta kun ei anna laittaa ruksia mihinkään. Vain sulkemisnappi toimii...

Kuinkas on käyttöoikeudet aseteltu? Sehän tahtoo pääkäyttäjän tunnussanan, jos toimii oikein. Koitin sitä käynnistää päätteeltä: sudo gdmsetup ja siihen perään sitten tunnussana, mutta se konsti ei näköjään auta, tulee vaan se harmaa ruutu. Pelkällä: gdmsetup komennolla se kysyy tunnistautumista. Mutta jos ottaa käyttöoikeuden ruksin pois pääkäyttäjän kohdalta ei anna tehdä muutoksia. Kuva ohessa:

EDIT: PO. pääkäyttäjänä kohdasta "ylläpitää järjestelmää" ei anna...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 17.03.11 - klo:17.39 kirjoittanut Hajakenttä »
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

juge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Lubuntun käyttäjien asetukset ongelma
« Vastaus #8 : 31.03.11 - klo:15.33 »
Totanoin... Passaisko kysyä, jotta kuinka asensit Lubuntun eee:hen kun en saa sitä tikulla enkä kortilla istumaan millään ilveellä? Laittaisin Ubuntun kaveriksi levyn nurkkaan jotta saisi vähän siihen tutustua ihan yleissivistyksen vuoksi. Tässä on se 4 Gt + 16 Gt ssd muistia, joten sopisi se hyvin. Pahuksen asennus aina pysähtyy vaikka mihin. Livenä tikulta kyllä nätisti pelaa. md5sum tarkastus menee ihan oikein ja parilta hyvin toimineelta tikulta olen yrittänyt asentaa. Samalla tavalla asensin tämän Ubuntunkin, ja monta muutakin Linuxia.

ite painin kans tuon asennuksen kanssa aika pitkään enkä tiä vieläkään mikä siinä mättää kun väitti koko ajan että kaikki on kunnossa??? itekkin sain toimimaan vasta kun poltin winukalla - tai siis nerolla - cd:lle. nykyäänkin jumittaa käynnistyksessä aina jos on jotain usb laiteita kiinni ni välillä ei haluu käynnistyy ihan muuten vaan..