Kirjoittaja Aihe: Perus Gimpin käyttö.  (Luettu 2501 kertaa)

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Perus Gimpin käyttö.
« : 14.03.08 - klo:23.00 »
Elikkä siis, lähinnä tarvitsen kuvanmuokkausohjelmaa ihan peruskäyttöön. Windowsin puolella hoitui ennen kaikki tarvittava Paintilla. Sen kummoisempaa ohjelmaa en tarvitse. Lähinnä tarvitsen sellaista siihen, että leikkaan jostain isosta kuvasta jonkun osan, ja liitän sen erilliselle "paperille" ja otan kuvan talteen. Mutta, Gimpillä tuo isosta kuvasta leikkaus onnistuu ihan hyvin, mutta kun liitän sitä uudelle paperille, niin miten helkkarissa saan määriteltyä oikean kokoisen paperin tälle kuvalle, jonka olen isosta kuvasta leikannut? Nimittäin nyt kun sen leikatun kuvan siihen liitän, ympärille jää valkoinen tausta, jota en tosiaan halua. Haluan sen pois, mutta miten. Paintissahan paperin kokoa on helppo muokata, miten tämä hoituu Gimpissä? Näyttää olevan kaikenmoisia ominaisuuksia tuossa Gimpissäkin, samoin kuin Paint Shop Pro:ssa, mutta kun niille ei ole käyttöä. ^^ Kunhan perusjutut löytyvät.

peran

  • Vieras
Vs: Perus Gimpin käyttö.
« Vastaus #1 : 14.03.08 - klo:23.12 »
...
isosta kuvasta jonkun osan, ja liitän sen erilliselle "paperille" ja otan kuvan talteen. Mutta, Gimpillä tuo isosta kuvasta leikkaus onnistuu ihan hyvin, mutta kun liitän sitä uudelle paperille, niin miten helkkarissa saan määriteltyä oikean kokoisen paperin tälle kuvalle, jonka olen isosta kuvasta leikannut? Nimittäin nyt kun sen leikatun kuvan siihen liitän, ...

Kuvat -> Rajaa kuva automaattisesti

Edit - siis mikäli ymmärsin kysymyksen oikein.

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Perus Gimpin käyttö.
« Vastaus #2 : 14.03.08 - klo:23.15 »
Rajaat ensin haluamasi kohteen ja sitten  kopiot sen, sitten Muokkaa -> liitä -> liitä uusi kuva.
Minulla ainakin onnistui.
« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:23.17 kirjoittanut Isis »

Linux user # 406601

jarpppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 111
    • Profiili
    • jarppi.arkku.net
Vs: Perus Gimpin käyttö.
« Vastaus #3 : 15.03.08 - klo:00.10 »
No nyt sain haluamani. Tuo juttu tosiaan melkeen ainut juttu mihin tarvitsen muokkaus-ohjelmaa. Kiitos kummallekin.  :)