Kirjoittaja Aihe: Nokia N800 / N810  (Luettu 179812 kertaa)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #20 : 14.01.07 - klo:14.17 »
3. Tulevat imagen/firmwaren päivitykset on hyvin dokumentoitu. Meililistalla suositellaan pidettäväksi Dapper-kone käsillä, Edgy on hieman liian uusi. Joten tämä pöytäkone pysyy Dapperina N800:n päivityksiä varten.

tuo karoliinan viesti oli minusta vähän kummallinen (sikäli kun viittaat siihen). itse olen onnistunut flashaamaan n800:n useaan otteeseen uusimmalla nokian tarjoamalla flashereilla. liskö ongelma sitten enemmän konekohtainen kuin distroversiokohtainen  ???

Kaiken kaikkiaan aika hieno laite - yhdistelmä vapaata koodia ja Nokian maksamaa koodia.

ja nokian maksamaa vapaata koodia ;)
Janne

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #21 : 14.01.07 - klo:14.50 »
Niin joo, löytyy myös simppeli äänitys-ohjelma,

Nyt löytyi ruudunkaappaus-appletti. Ja tämä on kirjoitettu N800:lla!

Liite on siirretty suoraan N800:sta Ubuntu-foorumille.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 14.01.07 - klo:14.56 kirjoittanut Asmo Koskinen »

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #22 : 15.01.07 - klo:11.48 »
Nyt löytyi ruudunkaappaus-appletti.

Laitetaanpa toinenkin. Tärkein web-sovellus, jota käytän, on sähköinen varauskirja. Siitä näen omat ja työtovereiden menot; voin tehdä varaukset tiloista, henkilöistä jne.

Sovellus on php/mysql-pohjainen. Se skaalautuu varsin kauniisti N800:n ruudulle.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 15.01.07 - klo:11.53 kirjoittanut Asmo Koskinen »

karoliina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #23 : 16.01.07 - klo:13.59 »
3. Tulevat imagen/firmwaren päivitykset on hyvin dokumentoitu. Meililistalla suositellaan pidettäväksi Dapper-kone käsillä, Edgy on hieman liian uusi. Joten tämä pöytäkone pysyy Dapperina N800:n päivityksiä varten.

tuo karoliinan viesti oli minusta vähän kummallinen (sikäli kun viittaat siihen). itse olen onnistunut flashaamaan n800:n useaan otteeseen uusimmalla nokian tarjoamalla flashereilla. liskö ongelma sitten enemmän konekohtainen kuin distroversiokohtainen  ???
Lainaus

Kyllä flashays on toiminut sekä Edgyssä että Feistyssa. Dapperista ei ole lähiaikojen kokemusta kun se ei ole ollut missään koneessa enään pitkään pitkään aikaan.

Käytin flasheria Feistyssä ennen kuin se viimeksi hajosi (lakkasi boottaamasta). Nyt se oli vähän aikaa Edgynä ja parhaillaan menossa dist-upgrade Feistyksi ja nykyisin
N800 imagen flashasin Edgylla. Pitää kokeilla että toimiiko yhä kun tuo päivitys on valmis, jos tuo minun Dell yhä boottaa sen jälkeen.

t: Karoliina
http://www.karoliinasalminen.com/blog

http://www.karoliinasalminen.com/blog
googletalk: karoliina.t.salminen @ ...

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #24 : 17.01.07 - klo:09.35 »
Lainaus käyttäjältä: Asmo Koskinen link=topic=7804.msg56702#msg56702 Laitetaanpa toinenkin.[quote

Ja vielä yksi.

Red pill + XTerm + ssh.

Ystävällisin terveisin Asmo  Koskinen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #25 : 17.01.07 - klo:16.10 »
Ja vielä yksi.

ja kerta kiellon päälle - hankin tänään D-Link Bluetooth DBT-122 USB-palikan kannettavan kylkeen (Edgy) ja pienen ihmettelyn jälkeen sain siirrettyä kuvan N800:sta kannettavan työpöydälle.

Tästä oli kummasti apua:

https://wiki.ubuntu.com/D-Link_DBT-122_USB_Bluetooth_Adapter


--

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #26 : 17.01.07 - klo:19.26 »
Ja vielä yksi.

ja kerta kiellon päälle - hankin tänään D-Link Bluetooth DBT-122 USB-palikan kannettavan kylkeen (Edgy) ja pienen ihmettelyn jälkeen sain siirrettyä kuvan N800:sta kannettavan työpöydälle.

Tästä oli kummasti apua:

https://wiki.ubuntu.com/D-Link_DBT-122_USB_Bluetooth_Adapter

--

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

innostuksestasi päätellen ilmeisesti loistava laite! :)

itsekin himoitsen tuota, mutta opiskelijan pitää odottaa kesän "isoja" ansioita... :)

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #27 : 18.01.07 - klo:12.53 »
innostuksestasi päätellen ilmeisesti loistava laite! :)

Onneksi en ostanut jouluksi 770:aa...

Minulla on puhelin, joka on pelkkä puhelin.
Minulla on digikamera, joka on pelkkä digikamera.
Minulla on kämmentietokone, joka on pelkkä kämmentietokone.
Minä pidän niistä tällä tavalla.

N800 korvaa ihan oikeasti pöytäkoneen kotonani; silti voin tarkistaa ja muokata varauskirjaani ja lukea sähköpostit eri tileiltä. Rss-syötteiden luku onnistuu helposti jne. Puhumattakaan multimedia-ominaisuuksista. Kyllä se on aika loistava. Enkä minä olisi sitä hankkinut, jos siinä olisi ollut jokin muu OS kuin Linux; sen verran hurahtanut minä myös olen  :P

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: Nokia N800
« Vastaus #28 : 18.01.07 - klo:12.57 »
https://wiki.ubuntu.com/D-Link_DBT-122_USB_Bluetooth_Adapter

Muuten.

Tuon ohjeen mukaan Edgyssä pitäisi olla hiiren oikealla tassulla valittaessa mahdollisuus lähettää (Send to...) tiedosto. Nyt saan toimimaan vain N800 > PC, en PC > N800. Puuttukohan minulta vielä jotakin PC:n päässä?

"Case B: From Ubuntu v6.10 PC -> Mobile Phone

1. Select your Preferred Picture.

2. Right-click on the Picture's Icon & select "Send to...".

3. On the window that opens, wait until under the "Send to:" section, your Mobile Phone is Detected."

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #29 : 19.01.07 - klo:10.27 »
Kyllä flashays on toiminut sekä Edgyssä että Feistyssa.

jep, toimii sekä Dapperissa että Edgyssä. Olen joutunut nyt kaksi kertaa flashaamaan, koska N800 ei buuttaa. Ensimmäisellä kerralla taisi olla joku virrankatkaisu-ongelma, nykäsin jotenkin hassusti kesken kaiken virtajohdon. Toisella kerralla ilmeisesti liikaa epävakaita ohjelmia (Red Pill...). Näyttö vain välkkyi ja X/N800(?) ei käynnistynyt.

Joka tapauksessa pitää opetella käyttämään N800:n backup-toimintoa tulevien ongelmien varalle.

Odottelen, että ohjelmat kypsyvät N800:lle ennen kuin ryhdyn niitä uudelleen asentelemaan.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #30 : 21.01.07 - klo:16.12 »
Odottelen, että ohjelmat kypsyvät N800:lle ennen kuin ryhdyn niitä uudelleen asentelemaan.

Erän vinkin perustella en ole päivitänyt busyboxia, nyt tämä vaikuttaa vakaallta.

Tein testiäänityksen laitteen omalla ulkoisella mikki/korvanapit-piuhalla.

1 ch, wav, 8000 Hz, 16 bit, sanon Hz väärin.

http://www.arkki.info/howto/N800/testi.wav

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #31 : 21.01.07 - klo:16.23 »
Odottelen, että ohjelmat kypsyvät N800:lle ennen kuin ryhdyn niitä uudelleen asentelemaan.

Erän vinkin perustella en ole päivitänyt busyboxia, nyt tämä vaikuttaa vakaallta.

öh... siis kyseinen red pill antaa käyttäjälle mahdollisuuden asennella laitteelle mitä tahansa paketteja joita kyseisistä repositoryistä löytyy. osaa niistä ei ole koskaan tarkoitettukaan asennettavaksi laitteelle ja on hyvin mahdollista, että sellaisen asentaminen rikkoo jotain. valitettavasti ko. ominaisuus on jollain tapaa dokumentoitu ja sen seurauksena ihmiset 'virittävät' laitteitaan boottauskelvottomaan kuntoon. no, onneksi laitteet tokenevat flashaamalla.

kyseinen busybox-paketti on kieltämättä rikki riippuvuuksien osalta ja tietyissä tapauksissa estää laitteen boottaamisen. sen voi myös asentaa laitteelle niin, että laite boottaa vielä asennuksenkin jälkeen, mutta en näe siihen mitään syytä, sillä pakettia ei ole laitteelle koskaan tarkoitettukaan. se on ainoastaan SDK-käyttöä varten mahdollistamassa kehitettyjen sovellusten suorittamisen näppärästi laitteella.
Janne

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #32 : 21.01.07 - klo:16.44 »
öh...

Ssh:ta ei ilmeisesti voi asentaa ilman red pilliä, mutta muuten pitää olla varovainen. Ssh ja wget ovat näppäriä www-sivuston ylläpidossa ja  tiedostojen siirroissa.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #33 : 21.01.07 - klo:18.06 »
Ssh:ta ei ilmeisesti voi asentaa ilman red pilliä, mutta muuten pitää olla varovainen. Ssh ja wget ovat näppäriä www-sivuston ylläpidossa ja  tiedostojen siirroissa.

käteviä softiahan nuo toki ovat ja voi hyvinkin olla, että niitä ei ole muutoin saatavana, en ole tarkistanut. 770:n aikana ssh löytyi application catalogin kautta, mutta nykytilanteesta en ole varma.
Janne

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #34 : 21.01.07 - klo:20.28 »
Lainaus käyttäjältä: janne link=topic=7804.msg57483#msg57483 date=1169395586 770:n aikana ssh löytyi application catalogin kautta, mutta nykytilanteesta en ole varma.
[/quote

Wiki on vaiheessa, mutta jotain sieltä löytyy.

http://maemo.org/maemowiki/OS2007_Tested_Applications

http://maemo.org/maemowiki/ApplicationRepositories

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #35 : 22.01.07 - klo:17.57 »
N800 korvaa ihan oikeasti pöytäkoneen kotonani; silti voin tarkistaa ja muokata varauskirjaani ja lukea sähköpostit eri tileiltä. Rss-syötteiden luku onnistuu helposti jne. Puhumattakaan multimedia-ominaisuuksista. Kyllä se on aika loistava. Enkä minä olisi sitä hankkinut, jos siinä olisi ollut jokin muu OS kuin Linux; sen verran hurahtanut minä myös olen  :P

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

miten tuon Skypen kans joko se toimii N800:ssa?
ja onko tuon laitteen molemmat korttipaikat sellaisia että niihin käy kaikki mainitut muistikortit lähinnä käykö sd, kun taitaa olla noista kahdesta halvempi.
ja voisiko tuota konetta hypistellä jossain liikkeessä(Oulussa), kun ei ole tapana ostaa vehjettä ilman että on kokeillu sitä?
helsingissä on varmaan siinä nokian putiikissa sellainen näytillä...

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #36 : 22.01.07 - klo:20.49 »

Skypeä ei vielä ole, mutta Gizmon asensin juuri. En ole sitä kummemmin vielä testannut esimerkiksi pöytäkoneen/läppärin  kanssa.

Juuri tänään otin kuvan Pikiruukin Rosegarden-musiikkiluokassa koulun digikameralla. Laitoin sd-kortIn lennossa N800:aan ja kopioin kuvat. Hyvin toimi.

Näitä ei taida liiemmin olla tiskillä myynnissä.

Ystävällisin  terveisin Asmo Koskinen.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #37 : 22.01.07 - klo:22.08 »
Näitä ei taida liiemmin olla tiskillä myynnissä.

juu, en minäkään ole moisia koskaan kaupassa nähnyt. nokian 770 tuli vasta jonkin aika sitten verkkokauppaan kokeiltavaksi (myyjätkin taitavat käyttää nitä johonkin), mutta N800 ei ole ainakaan vielä näkynyt. tuo verkkokauppa on kyllä ainoa paikka jossa olen 770:kaan nähnyt.
Janne

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Nokia N800
« Vastaus #38 : 22.01.07 - klo:22.57 »
Ennen N800:n julkaisua oli 770 näytillä myös Nokian Flagship Storessa, Helzingin Aleksanterinkadulla

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Re: Nokia N800
« Vastaus #39 : 23.01.07 - klo:00.21 »

Skypeä ei vielä ole, mutta Gizmon asensin juuri. En ole sitä kummemmin vielä testannut esimerkiksi pöytäkoneen/läppärin  kanssa.
milloinkahan ne saa sen skypen valmiiksi, jos nyt koskaan... :)
mutta Navigation Kit olis aika mukava lisävaruste tuohon kunhan sen saa. toivottavasti tulee sellainen pakettitarjous niin ostais molemmat kerralla.