Kirjoittaja Aihe: 8.04 jatkossakin [ratkaistu]  (Luettu 1871 kertaa)

vahonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
8.04 jatkossakin [ratkaistu]
« : 16.10.08 - klo:15.08 »
Mä olen asentamassa kaverille Ubuntu-läppäriä 8.04 versiolla. Kone on vanha kuin taivas ja kaveri on tunari koneiden kanssa, eli en haluaisi järjestelmän tarjoavan automaattista päivitystä kohta ilmestyvään 8.10:n.

Onnistuukohan tuo jotenkin automaattisesti vai pitääkö vaan vannottaa kaveria pitämään näpit erossa tuosta päivityksestä?
« Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo:15.50 kirjoittanut vahonen »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: 8.04 jatkossakin
« Vastaus #1 : 16.10.08 - klo:15.13 »
Järjestelmä > Ylläpito > Ohjelmalähteet > Päivitykset > Julkaisupäivitys > Näytä uudet jakelujulkaisut > Ei koskaan/Vain pitkäaikaisen tuen julkaisut (sen mukaan kumman haluat)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: 8.04 jatkossakin
« Vastaus #2 : 16.10.08 - klo:15.14 »
System -> Settings -> Sessions (eli istunnot suomeksi) ja sieltä "Update notifier" kohdasta ruksi pois. Auttaisiko tämä?
Toki myös se, että disabloit (lisäät kommenttimerkit) /etc/apt/sources.list jokaisen rivin eteen.

EDIT: Niin siis nämä neuvoni vain jos ei haluta enää asennuksen jälkeen asennella mitään ohjelmia. Toki kannattaa tehdä tuossa yllä neuvotulla tavalla jos vain ko. julkaisupäivitys halutaan estää.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: 8.04 jatkossakin
« Vastaus #3 : 16.10.08 - klo:15.29 »
Itse kääntyisin Tomppelin kannalle, koska 3 vuoden välein ei liene liian paha nähdä kaveriaan. Ja kai niitä jotain päivityksiä kannattaa sentään asennella.

Storck

  • Vieras
Vs: 8.04 jatkossakin
« Vastaus #4 : 16.10.08 - klo:15.47 »
Samaa mieltä - varsinkin kun vindous-jäärät ei edes tiedä että puolen vuoden välein saa uudempaa koodia koneeseen!!  ;D

Pitkien tukien versioissa kannattaa pysyä jos ei halua opetella enemmän Linuxia (ja ottaa riskiä pieleen menneistä päivityksistä).

vahonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: 8.04 jatkossakin
« Vastaus #5 : 16.10.08 - klo:15.50 »
Itse kääntyisin Tomppelin kannalle, koska 3 vuoden välein ei liene liian paha nähdä kaveriaan. Ja kai niitä jotain päivityksiä kannattaa sentään asennella.

Njahah, olipas taas helppoa, melkein olis voinut itsekin katsoa silmällään ennen kuin tulee huutelemaan vieraisiin pöytiin.

Kiitos kuitenkin vastaajille.

(ja juu, joskus se kolme vuotta voi hyvinkin olla liian lyhyt aika edellisestä kerrasta :-p  )

Storck

  • Vieras
Vs: 8.04 jatkossakin
« Vastaus #6 : 16.10.08 - klo:16.13 »


Njahah, olipas taas helppoa, melkein olis voinut itsekin katsoa silmällään ennen kuin tulee huutelemaan vieraisiin pöytiin.


Tämä ei maksa mitään - ei aina kannata olla vaiti...  8)