Kirjoittaja Aihe: Linuxin vastineet Windows-ohjelmille  (Luettu 1824 kertaa)

Karri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 217
  • rlu #447877
    • Profiili
    • Vitonen Entertainment
Linuxin vastineet Windows-ohjelmille
« : 29.07.09 - klo:05.48 »
Olen käyttänyt Ubuntua jo pari vuotta, joten semi-kokenut Linuxin kanssa.
Poistin tänään lopultakin Windows-osioni, koska meni yksinkertaiseti hermot NTFS:n hitauden, hajonneiden osioiden, ja muun Windowsille tyypillisen juntturointidiipadaapan kanssa.

XP oli koneella lähinnä Adobe Creative Suiten ja muiden multimediasoftien takia.

Nyt etsin vastineita näille softille. Siis oikeita vastineita, jotka ihan oikeasti tekee mitä pitää. Mielellään siis softia, jotka olet itsekin todennut toimiviksi. Olen kyllä valmis tappelemaan ja opettelemaan softien kanssa, kunhan niillä saa jotain aikaiseksi.

Jos niitä ei löydy, olen pakotettu ostamaan Macin. Estäkää minua.


Softat joille tarvitsen vastineet/korvikkeet ovat:


Adobe Encore
Adobe InDesign
Adobe Premiere Pro
Adobe After Effects (joo, tuskinpa on mitään vastaavaa. wishful thinking)
BeSweet
DVD Decrypter
FileMerger
Fraps
GSpot
ReStream
SubRip
« Viimeksi muokattu: 29.07.09 - klo:05.52 kirjoittanut Karri »
Ubuntu 9.04 | Asus P5K, Intel Core 2 Duo E8400 3,0 Ghz, PNY GeForce 8800 GTS 512 MB g92, Kingston HyperX 4GB DDR2 800mhz (1GBx4), 1TB SATA + 750 GB ATA + 750 GB ATA, Samsung Super Writemaster DVD+-RW Dual Layer SH-S223F

Antsa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 59
    • Profiili
    • anteroriihimaki.org
Vs: Linuxin vastineet Windows-ohjelmille
« Vastaus #1 : 29.07.09 - klo:11.45 »
Ootko koittanu ajaa tuota Adoben Suitea winellä? Winen appdb ei tosin näytä kovin lupaavalta, mutta, mutta aina voit koittaa CodeWeaversin CrossOver:illa, joka tosin on pienen kokeilujakson jälkeen maksullinen...

Vielä tuli mieleen, että olisiko Ubuntu Studio mahdollisesti jotain mikä sopis sulle tuohon tarkotukseen...? :)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Linuxin vastineet Windows-ohjelmille
« Vastaus #2 : 29.07.09 - klo:17.59 »
Subtitle Editor
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili