Kirjoittaja Aihe: Uskaltaako jo Ubuntu 9.10 karmic koalan asentaa?  (Luettu 1576 kertaa)

Jussi-R

  • Vieras
Eli mulla on käytössä ubuntu 8.04 LTS + Vista käytössä. Haluaisin kokeilla karmic koalaa, kun sen julkaisusta on jo 3 kuukautta. Bugit varmaan korjattu jo? Eli puhdas asennus mielessä... 8.04 LTS pois ja karmic tilalle... vai onko syytä odottaa ubuntun lucid lynx 10.04 versiota?

Kaverit hehkuttaa karmic koalaa, mut toisaalta ne itkee, että kun tulee uusia päivityksiä, niin on vaarana, et systeemi kaatuu. Ja kun on kaatunut, niin yleensä edessä on helvetillinen selvittely tai jopa uudelleen asennus, et korjaantuu... Mun mielestä hyvin hankalaa... Onko tosissaan näin? Paljon olen lukenut, että buginen on... mutta onko todella näin? Onhan sentään jo 3 kuukautta mennyt julkaisusta!

edit: kiva ero muistin käytössä ubuntu vie n. 300megaa kun Vista vie 600megaa(1päivä)... 850megaa(2päivää)... yli giga(3päivää)... jne... uudelleen käynnistys helpottaa... siis vista puolella!  :D (ubuntu puolella voi kone olla päällä vaikka viikon, eikä kulutus oo paljoa noussut)
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo:16.49 kirjoittanut Jussi-R »

Storck

  • Vieras
Vs: Uskaltaako jo Ubuntu 9.10 karmic koalan asentaa?
« Vastaus #1 : 28.01.10 - klo:16.49 »
Taitaa suurin vaikutus olla sillä mitä koneesi sisällä on, rauta ratkaisee todella paljon.

Saattaa toimia kuin enkeli tai sitten ei.

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Uskaltaako jo Ubuntu 9.10 karmic koalan asentaa?
« Vastaus #2 : 28.01.10 - klo:16.57 »
Kerroit että on 8.04 LTS niin itse ainakin odottaisin 10.04 LTS julkaisua. Kun kumpikin on pitkäaikaistuettuja niin voisi päivittää suoraan, ellet sitten halua tehdä kokonaan puhdasta asennusta.

9.10 Karmicci tuntuu kyllä olevan hieman epävakaa ja buginen vieläkin joillain koneilla. On siinä jo suurimmat virheet ja bugit saatu korjattua kuitenkin.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Jussi-R

  • Vieras
Vs: Uskaltaako jo Ubuntu 9.10 karmic koalan asentaa?
« Vastaus #3 : 28.01.10 - klo:16.59 »
OK Storck ja Mario92... tätä olen harkinnut kokeilla...
http://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu_Finnish_Remix

Eli poltan tuon ensin levylle ImgBurn ohjelmalla... jos pelittää, niin hävitän 8.04 LTS version ja sitten asennan...

Storck

  • Vieras
Vs: Uskaltaako jo Ubuntu 9.10 karmic koalan asentaa?
« Vastaus #4 : 28.01.10 - klo:17.03 »
OK Storck ja Mario92... tätä olen harkinnut kokeilla...
http://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntu_Finnish_Remix

Eli poltan tuon ensin levylle ImgBurn ohjelmalla... jos pelittää, niin hävitän 8.04 LTS version ja sitten asennan...

Jos päädyt uuteen asennukseen niin suosittelen käsin osioimaan ja luomaan /home osion erikseen jolloin tulevaisuus on mukavampaa kun uusia asennuksia tekee   :D

Jussi-R

  • Vieras
Vs: Uskaltaako jo Ubuntu 9.10 karmic koalan asentaa?
« Vastaus #5 : 28.01.10 - klo:17.06 »
ahaa... ok... teen niin.  :)

edit: lataus menossa... kerron myöhemmin kuinka karmicin kanssa kävi.  ;)

edit: hyvin karmic pelaa... annoin karmicin tehdä "asennustyöt", käsin en tehnyt mitään... wlania en ehdi nyt kokeilla...(käyttöönotto 8.04 LTS kanssa oli hankalaa) kaverin luokse tampereelle illalla... huomenna menee naimisiin!  ;D toivottavasti pakkaset pikkaisen tippuis, ettei morsialle ja/tai morsiusneidoille tule paleltumia esim. peppuun.  :o (jokin juttu oli tarkoitus olla kirkon pihalla, ennen tai jälkeen vihkimisen)
« Viimeksi muokattu: 29.01.10 - klo:15.12 kirjoittanut Jussi-R »