Kirjoittaja Aihe: Omat instrumentit musiikkiohjelmissa?  (Luettu 2017 kertaa)

snifi

  • Vieras
Omat instrumentit musiikkiohjelmissa?
« : 07.04.09 - klo:22.34 »
Onko kenelläkään kokemusta, miten musiikkiohjelmiin (lähinnä LMMS ja Rosegarden) saa tehtyä omista äänistä (ts. äänitiedostoista) instrumentteja? Kaipaisin lyhyttä ohjetta, jossa ei välttämättä tarvitsisi mennä kovin syvälle asiaan.


eDIT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Vs: Omat instrumentit musiikkiohjelmissa?
« Vastaus #1 : 09.04.09 - klo:15.18 »
Eikös toi nyt samplerin perustoiminto ole? LMMS:tä pitäis ainakin löytyä..

planetisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Omat instrumentit musiikkiohjelmissa?
« Vastaus #2 : 14.04.09 - klo:08.10 »
Itse kysyin tätä juuri vähän aika sitten. Olen joskus kokeillut LMMS:sää, mutta tällä hetkellä se on mahdotonta: kun sen käynnistää, koko kone jäätyy. Ainoa ratkaisu on painaa resettiä koneesta. Olen poistanut ohjelman täydellisesti ja asentanut uudelleen, sama juttu. Voisikohan kyseessä olla jackd:n oletusajuri, joka minulla on ffado, ehkä siinä on ongelma. Kuitenkin aika vakava ongelma, ei hirveästi jaksaisi buuttailla konetta selvittäessä, mikä no vikana.

Itse aiheesta sen verran, että kysytty asia on naurettavan vaikeaa Linuxissa. En vieläkään tiedä muuta varmaa tapaa kuin tehdä oma soundfont, ainoa vaan että se on vaikeaa. Toisaalta oma soundfont on kaikkein elegantein ratkaisu ja voisit käyttää omia saundeja missä tahansa MIDI-systeemit omaavassa koneessa windowsillakin.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Omat instrumentit musiikkiohjelmissa?
« Vastaus #3 : 14.04.09 - klo:08.32 »
Itse aiheesta sen verran, että kysytty asia on naurettavan vaikeaa Linuxissa.

Sehän nyt vaan on fakta, jonka kanssa on elettävä. Avoimella puolella ei valitettavasti ole musiikki/nuotinnosasiat vielä samalla tasolla sulkeutuneiden kaverien kanssa. Aika varmaankin korjaa tilannetta. Sama voi olla muissakin erikois/ammattisoftissa.
Avoimia erikoissoftia kannattaa kuitenkin suosia ja käyttää sekä raportoida ongelmista kehittäjille, jolloin voi itse olla nopeuttamassa kehitysprosessia.