Kirjoittaja Aihe: You have 1 broken package...  (Luettu 2848 kertaa)

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
You have 1 broken package...
« : 30.10.05 - klo:13.43 »
...on your system!  ???

Otin auki synapticin ja ennen avautumistaan se antoi tuon ilmoituksen ja sitten se vielä jatkuu...
Use the "Broken" filter to locate it.
Pysäytin synapticin käsittelyn tähän ja aion kysyä neuvoa... elikäs mitä tuo tarkoittaa???
Juu, olikohan se eilen kun ainakin yläpalkissa oli tuo päivitys kehoite ja minähän päivitin. Liittyisköhän se siihen. koska sen jälkeen tämä oli eka kerta kun avasin synapticin ja tuo ilmoitus tuli. Tosin olen kyllä aiotun breezy päivityksen takia laittanut Evolutionista kopion muistitikkuun??!! No, en tiedä, tidättekö te?
# 21712

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: You have 1 broken package...
« Vastaus #1 : 30.10.05 - klo:15.33 »
joo...ok. luulen että se on tuo skypen paketti joka auheutti tuon ilmoituksen. Kun kuitenkin kävin sitä läpi niin sieltä se skype kaikesta huolimatta löytyi (useita asennus kokeiluja takana) Mutta oleellisin on tässä varmaan se että sen edessä oleva ruutu on punainen. Tästäkö se varoitus tuli. Olen kuitenkin hakenut tuon paketin ihan ohjeiden mukaan (Epävirallinen Ubuntu 5.04 Aloitus...) ja asennus vaiheessa se ilmoitti kyllä virheestä. Mutta koetan tässä nyt kuitenkin ensin vaihtaa breezyyn niin perehdyn asiaan  uudelleen.
# 21712

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: You have 1 broken package...
« Vastaus #2 : 31.10.05 - klo:16.48 »
joo...ok. luulen että se on tuo skypen paketti joka auheutti tuon ilmoituksen. Kun kuitenkin kävin sitä läpi niin sieltä se skype kaikesta huolimatta löytyi (useita asennus kokeiluja takana) Mutta oleellisin on tässä varmaan se että sen edessä oleva ruutu on punainen. Tästäkö se varoitus tuli. Olen kuitenkin hakenut tuon paketin ihan ohjeiden mukaan (Epävirallinen Ubuntu 5.04 Aloitus...) ja asennus vaiheessa se ilmoitti kyllä virheestä. Mutta koetan tässä nyt kuitenkin ensin vaihtaa breezyyn niin perehdyn asiaan  uudelleen.

Valitsemalla synaptic:stä tuon Broken Filterin niin se näyttää sen rikkinäisen paketin, mikä sinun tapauksessasi on juuri tuo skype. Se kannattaa poistaa synaptic:lla ennenkuin aloitat tuon päivityksen. Ja muutenkin kannattaa vilkaista tuo HowTo alueen ohje päivittämisestä.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: You have 1 broken package...
« Vastaus #3 : 31.10.05 - klo:17.05 »
heh toi on vielä pientä itellä oli eilen 720 broken packagesia. Hieman säätämään joutu mutta
kyllähän se siitä.(Ei kannata hakia debian paketteja suoraan debianilta jos ei ole varma mitä tekee...) ;D
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: You have 1 broken package...
« Vastaus #4 : 02.11.05 - klo:09.31 »
heh toi on vielä pientä itellä oli eilen 720 broken packagesia. Hieman säätämään joutu mutta
kyllähän se siitä.(Ei kannata hakia debian paketteja suoraan debianilta jos ei ole varma mitä tekee...) ;D

nyt tais käydä samoin. ehdin jo tehdä tuon päivityksen. ja synaptic ilmoittaa tuosta ja siellä reloadista painamalla kaikki näkyy ja sitten siellä on paljon vihreitä ruutuja joissa on tähti ja ruutuja jotka ovat vihreinä (pelkästään). joo. kun nyt haluan vaihtaa mm. tuon openofficen tuohon uuteen versioon niin pitääkö kaikki nuo aikaisemman version merkkaukset poistaa ja valita tilalle nuo 2.0 ruudut?
# 21712