Kirjoittaja Aihe: Keskustelua langattomista nettiyhteyspalveluista (GPRS,3G yms.)  (Luettu 2724 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Millaisia palveluita te käytätte kannettavalla tai kännykällä? Itse tuossa harkitsin jotain todella huokeaa gprs yhteyttä, kun 3G verkkoa ei ole varmaan lähiaikoina tänne edes tulossa, mutta tuntuu, että kaikilta operaattoreilta on häipynyt ennen jotenkin järkevän oloiset liittymät ja nyt tarjolla vain liittymiä, joko tuntiperustaisella käytöllä tai suurehkolla kk maksulla olevia liittymiä, joissa on naurettavan pieniä tiedonsiirtokattoja, joiden jälkeen taas hinta pompsahtaa? Onko kukaan huomannut samaa? Pari vuotta sitten käytin kännykässä kiinteähintaista liittymää, jolla puhelin tarkasti esim. sähköpostit tunninvälein, mutta meniköhän puolta vuotta, että sain "timanttisen" tarjouksen, jossa liittymä tyyppi vaihtuisi väkisin tuntiperustaiseksi ja poistin palvelun välittömästi käytöstä. Jäi vahvasti käsitys, että tuolla tempauksella vain haalittiin käyttäjiä palvelulle?

Hiukan oudolta tuntuu mainostukset teknologian ihmemaasta jos 100 megan tiedonsiirroista saa maksaa todella suolaisia hintoja, vieläpä huomattavan monilla liittymillä?

Mitäpä mieltä olette?

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
3G liittymiin saa usealtakin operaattorilta 10€/kk kiinteitä yhteyksiä, se toimii myös gprs/edge taajuuksilla. 10€ /kk ei ihan mahottomalta kuulosta, mutta niissä on usein sitten määräaikaiset sopparit.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Onko kukaan muuten törmännyt 3G liittymiin, joita saisi ilman "mokkulaa" eli hommaisi itse parhaaksi katsomansa modeemin? Kaikissa mainoksissa mitä itse olen nähnyt on aina sopimuskausi tyyliin 24kk ja modeemi siis kytkynä. Varsinkaan nuo määräaikaiset ei niin houkuttele kun aika monenlaisia mielipiteitä löytyy oikeastaan jokaisesta operaattorista. Tosin onhan niissä aina jonkinlainen aika missä pitäisi sopimus pystyä purkaan.

Aiheeseen liittyen
3G-puhelinten kytkykaupassa ongelmia
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id84885.html
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo:17.12 kirjoittanut qwertyy »

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Toimii hienosti toi elisan yhteys ja sen antama vodafone mokkula.

DRIVER:
http://vodafonebetavine.org/web/linux_drivers



SETTINGS:

Username = rlnet
Password = internet
Preferred connection = 3G preferred
APN host = internet

Primary DNS 193.229.0.40
Secondary DNS 193.229.0.42


Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Onko kukaan muuten törmännyt 3G liittymiin, joita saisi ilman "mokkulaa" eli hommaisi itse parhaaksi katsomansa modeemin?
Ainakin Elisalta voi tilata dataliittymän (kk-maksu 0€) ja siihen 3G-paketin (kiinteä hinta alkaen n. 10€/kk), ja tätä liittymää voi käyttää haluamallaan laitteella, esimerkiksi minulla on Option GlobeTrotter. Laite maksaa erikseen ostettuna hieman yli 200€ ja ainakin verkkokauppa.com myy sitä.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi