Kirjoittaja Aihe: Cool'n Quiet?  (Luettu 3591 kertaa)

eskomorko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Cool'n Quiet?
« : 16.03.06 - klo:16.21 »
Mistä tietää, että toimiiko toi Amd:n Cool'n Quiet??? Jotenkin tuntuu, että toi tuuletin huutaa melko kovaa ja mielestäni se pyörii aina samalla nopeudella. Biossista C'nQ on kyllä enabloituna. KDE:n System Guardin mukaan prosessorin kellotaajuus kyllä muuttuu rasituksen mukaan, mutta sillä ei mielestäni ole vaikutusta tuulettimen nopeuteen.
Kiitos.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Cool'n Quiet?
« Vastaus #1 : 16.03.06 - klo:22.59 »
Mistä tietää, että toimiiko toi Amd:n Cool'n Quiet??? Jotenkin tuntuu, että toi tuuletin huutaa melko kovaa ja mielestäni se pyörii aina samalla nopeudella. Biossista C'nQ on kyllä enabloituna. KDE:n System Guardin mukaan prosessorin kellotaajuus kyllä muuttuu rasituksen mukaan, mutta sillä ei mielestäni ole vaikutusta tuulettimen nopeuteen.
Kiitos.

Mikä kerneli asennettuna? päätteessä uname -r kertonee sen. Muistaakseni joku sanoi että k7 kernelillä toimii tuo tuulettimen säätö paremmin.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

eskomorko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Re: Cool'n Quiet?
« Vastaus #2 : 17.03.06 - klo:15.40 »
Lainaus
Mikä kerneli asennettuna? päätteessä uname -r kertonee sen. Muistaakseni joku sanoi että k7 kernelillä toimii tuo tuulettimen säätö paremmin.
Lainaus

Joo, toi k7 mulla just on. Amd:n sivuilta löysin tollasen ajurin (http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_9706,00.html), mutta tiedä uskaltaako sitä lähteä asentamaan. En oo vielä kauaa pelannu Linuxin kanssa, joten en oikein hanskaa noiden ohjelmien asentamista ilman apt-gettiä. Onko kukaan asentanut kyseistä ajuria ja onko siitä ollut hyötyä.

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Cool'n Quiet?
« Vastaus #3 : 17.03.06 - klo:22.31 »
Minulla ainakin rupes prossutuuletin huutamaan amd64:ssa, mutta k7-kerneli korjas sen.

Olin positiivisesti yllättynyt.

ufc

  • Vieras
Re: Cool'n Quiet?
« Vastaus #4 : 03.04.06 - klo:13.07 »
Ihan sama mitä kerneliä käytät "i386, k7, k8" niin powernwd pitäisi toimi kyllä. Itse tuon huomaan kyllä ubuntu, että virran kulutus laskee noin puoleen.