Kirjoittaja Aihe: Microsoft vastaisuus  (Luettu 30372 kertaa)

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #20 : 10.09.08 - klo:00.02 »
Hei ja syysterveiset! ;D

Heh! Taas mukava ketju!

Noin periaatteen vuoksi mulla ei ole mitään syytä haukkua windowsia win98 pari vuotta ja Vistaa kuukauden käyttäneenä! 8) Niin ja olenhan mä käyttänyt Mac:iä ja pidin siitä enemmän kuin windowsista!

98:n jälkeen siirryin suoraan Dapperiin ja nyt on pöytäkoneessa ja kannettavassa Hardy 64bit ja toimii! Eikä windowsia.!!!!!

Ja se mikä mua kiehtoo Ubuntussa on koko tämä elämä, Gnome työpöytä ja minä ymmärrämme toisiamme paremmin kuin minä ja windows.

Toinen tärkeä asia on tämä yhteisö, täältä on aina saanut tuen kun on tarvinnut jotain ratkoa. Siitä kuuluu kunnia niille jotka täällä aktiivisesti auttavat käyttäjiä joille tämä pieni säätäminen on aluksi vierasta! :D

Mitä muuta ihminen voi kaivata elämäänsä! ::) Joten tätä en vaihda!

Ja jos joku windows-maailmassa kaivelee niin se on se monopoli ja pakkomyynti! ???

Mutta ilolla ja riemulla käyttelen Ubuntu-linuxia! ;D

lämpimin syysterveisin, hyvä on tuuletella!

junnuh


valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #21 : 10.09.08 - klo:14.19 »
Hehe. Ei sitä mikkisoftaa pakkomyydä vaan te menette ja ostatte tahvoina mäsän tuotteen kun menette ja ostatte ne romut pakettikoneet. Itse kasaamalla saa paaaaaaaaljon halvemmalla ja käyttiksenkin saa päättää itse. Läppäreihin ei sama päde mutta onneksi niissäkin on jo Linux mahdollisuutena. Tarkoitus ei ollut olla töykeä mutta se on kylmä ja raaka fakta että pakettikoneissa puolet on merkkihintaa ja pakkosoftaa jota ei tahdo. Lisäksi valmiiksi asennetuissa käyttiksissä on kaikki mahdollinen raskas moska mukana jota saa karsia koko loppupäivän pois jos haluaa koneen edes toimivan.

Minähän en ole 100% Windozea vastaan, sillä pakko minunkin on joskus pelata ja sitä varten on wintikka koneessa Ubuntun rinnalla. Kauheasti toivon että ne pelit rupeaisivat valumaan Linuxiinkin niin saisi tämän XP:n (Windowsin nyt ylipäätänsä) pois koneelta tilaa viemästä. Sinänsä eihän tämä nyt umpipaska ole mutta kun vain aina sattuu joku pieni ärsyke, tyyliin puuttuva täydellinen ominaisuus joka on Ubuntussa vakiona tahi Windowsin kootut BSOD:t tai vastaavaa.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #22 : 10.09.08 - klo:14.59 »
Jatkaen ylläolevan viestiä, minäkään en ymmärrä miksi niin moni hakee citymarketista tai anttilasta fujitsun kasakoneen. Tai no, hinta se taitaa olla tekijänä.

Sitten kun kone hajoaa, kiikutat sen cittariin, joku tietokoneista tasan mitään tietämätön ottaa sen vastaa ja koneen saat sitten joskus takaisin. Eikä aina edes tule sama kone vaan uusi ja sitä myöden on kaikki kiintolevyllä olleet tiedot mennyttä.
Tosin tuntuu monissa atk-kaupoissakin olevan sama meininki nykyään.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #23 : 10.09.08 - klo:15.23 »
Voisin sanoa nauravani asialle jos en pitäisi sitä osittain vakavana tai että en olisi sitä mielä että kirjoittaja on taitava luomaan "propakandaa". (kuinka moni edes sisäisti tuon lausehirviön)

Eli kysehän oli siitä että tyyppi ei todennäköisesti ole koskaan käyttänyt ubuntua. Ainakin kaikki M$-fanaatikot, joita olen tähän mennessä tavannut, sanovat etteivät koskaan ole käyttäneet mitään linuxiin liittyvää roskaa, eli mitä he asiasta tietävät???

Tuli vaan mieleen, että ne joilla on jo alunperin kielteinen tai muuten vääränlainen kuva linuxiin, saattavat nielaista syötin niin ettei vavastakaan ole enää jäljellä kuin puolet...
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #24 : 10.09.08 - klo:15.43 »
Eipä tainnut tulla ihan luettua tota viestiä ennen kun kirjotin tänne.

Jos oisin rekisteröityny Tietokone.fi:hin, oisin täs kohtaa kysyny

"""Olen itsekin yrittänyt siirtyä linuxiin kuluvan vuoden aikana mutta niin se paljon parjattu Vista on aina palannut takaisin koneelle monen tunnin linux-aherruksen jälkeen."""

Kuinka kauan etsit käynnisä-valikkoa?
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #25 : 10.09.08 - klo:15.48 »
Toi tyyppi tais nolata ittensä aika pahasti... Ei oo vaivautunu enää vastaamaan, vaikka sen alkuperäseen viestiin vastattiin useesti.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #26 : 10.09.08 - klo:18.51 »
ja Sinä... voisit opetella käyttämään muokkaa-nappia ::)

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #27 : 10.09.08 - klo:19.00 »
XP: Jokin ei onnistu, isä(tietokoneinsinööri) painii muutaman tunnin tai päivän.
Xubuntu: Joko katson linux.fi tai ubuntu-fi wiki, tai kysyn foorumilla. Ei kestä kauaa.

Miksi linux? Ei tarvi warettaakaan mitään ohjelmia.

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #28 : 10.09.08 - klo:19.09 »

Miksi linux? Ei tarvi warettaakaan mitään ohjelmia.
Tuota ei kannata julkisesti mahdottoman paljon möläytellä , ellei tahdo saada viestejä M$:ltä tai joltakin vastaavalta.
ad augusta per angusta

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #29 : 10.09.08 - klo:21.58 »
Miksi linux? Ei tarvi warettaakaan mitään ohjelmia.

Miksi Windowsilla tarvitsee warettaa ohjelmia? Vai tarkoitatko ettei Linuxilla tarvitse warettaa koska mitään kaupallisia ohjelmia ei ole tarjolla?

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #30 : 11.09.08 - klo:10.05 »
En halua investoida isoa rahaa uuteen rautaan, jossa pyörii maksullinen XP/Vista yms. Mielummin ostan hyvälaatuisen, käytetyn tietokoneen ja asennan ilmaisen linuxin. Ne hommat mitä koneella teen hoituvat näinkin. En ole MS vastaan, mutta äänestän lompakollani. Kaikki se mitä olen oppinut linuxin kanssa tietokoneesta on bonusta. Varustelutasossa, näyttävyydessä ja käytettävyydessä linux (Ubuntu) ei häviä maksulliselle käyttöjärjestelmälle, päinvastoin. Voin jo nyt, nykyisillä orastavilla taidoillani muokata käyttöjärjestelmää haluamaani suuntaan. On eri asia oppia käyttämään Windowssia kuin oppia käyttämään tietokonetta. Puhun omasta puolestani, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #31 : 11.09.08 - klo:17.52 »
Toi tyyppi tais nolata ittensä aika pahasti... Ei oo vaivautunu enää vastaamaan, vaikka sen alkuperäseen viestiin vastattiin useesti.

No nyt sitten on vastannut siellä oikein urakalla tämä.

 11.9.2008
klo 16:46
Re: Microsoft-vastaisuus
Mina ITse
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #32 : 11.09.08 - klo:18.21 »
Huh, aika valtaisa vihreä palko uponnut nenuun tällä windows fanaatikolla (varmaan jo oikeutettua pitää fanaatikkona? ;):o ;D
Toivottavasti joku muokkaa tuota wikisivua ja lisää tuon OEM vaihtoehdon, ja samalla viittauksen sen lisenssiehtoihin. Olisi mukava nähdä mitä Ubuntu yhteisö sitten VALEHTELEE.

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #33 : 11.09.08 - klo:18.44 »
Miksi Windowsilla tarvitsee warettaa ohjelmia? Vai tarkoitatko ettei Linuxilla tarvitse warettaa koska mitään kaupallisia ohjelmia ei ole tarjolla?
Tarkoitan että en pidä adwareista, saahan tosin wintoosaakin hyviä ilmaisohjelmia jos jaksaa nettiä kaivella.
Linuxissa lähes kaikki ohjelmat on jo ensiasennuksena. Kummasti tunnutaan kyllä tarjoavan maksullisia ohjelmia windowsille ennemmin kuin ilmaisia.
Kun jotkut nykyaikanakin haluavat vielä kunnioitaa lakia, minäkään en asentanut DC++:ssaa vaan xubuntun. Ei ole pakko warettaa, valittettavan monet vain päätyvät siihen.

Pitäisihän sitä toisaalta ubuntunisteillakin varmistua että tiedot pitävät paikkaansa, mutta helpollapa tuomitsevat.

samppa636

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #34 : 11.09.08 - klo:19.16 »
olipa kyllä kertakaikkiaan viihdyttävää lukemista minaitsen avautuminen, hieman oli tekstin sävy muuttunut jos vertaa ekaan viestiin. taitaa ruveta olemaan jo kilo hiekkaa esinahan alla :)

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #35 : 11.09.08 - klo:20.29 »
Noniin! Kuka on pissinyt ton tyypin muroihin?

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #36 : 11.09.08 - klo:20.47 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #37 : 11.09.08 - klo:21.03 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?
Kuulemma Vista olisi. En ole kokeillut  :)
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

JaySee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #38 : 11.09.08 - klo:21.09 »
XP:stä saa hyvin pienellä vaivalla automaattipäivitykset pois päältä. Itselläni XP vain ilmoittaa, että päivityksiä olisi saatavilla, mutta ilman lupaani ei lataa eikä asenna.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #39 : 11.09.08 - klo:21.15 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?
Tuo on kyllä aivan ihana oletus "feature", kerran pari tuo ominaisuus on aiheuttanut "lievää ketutusta kun on poistunut koneelta joksikin aikaa ja takaisin tullessa ihmetellyt, että miten ihmeessä kone voi olla työpöydällä tyhjänä, kunnes on tajunnut mitä on tapahtunut. Toki tuon saa pois, mutta yritä sitten muistaa tuo ominaisuus jokaisen uudelleenasennuksen jälkeen.