Kirjoittaja Aihe: xbmc ja ubuntu  (Luettu 2986 kertaa)

Crowmoor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 54
    • Profiili
xbmc ja ubuntu
« : 13.07.06 - klo:21.57 »
Moikka!

Pitäisi saada ubuntun levyltä musat jakoon mediacentterille. Onnistuuko millään muulla konstilla paitti samballa? Käytössä on 4 porttinen 10/100 adsl modeemi. Ftp toimii hyvin ja täydellä nopeudella avalaunchin ja ubuntun välillä mutta xbmc ja samba ei vielä osaa jutella keskenään. Kuulin huhun että tuollasella adsl motukalla ei onnistuisi ollenkaan samba jaot xbmc:ssä. Pitäneekö paikkansa? Ja muut vaihtoehdot?


Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: xbmc ja ubuntu
« Vastaus #1 : 14.07.06 - klo:01.17 »
Kyllä minä sain kerran samban toimimaan XBMC:n kanssa, mutta sitten käynnistin Xboxin uusiksi ja ei ole sen jälkeen toiminut. Minulla siis on vastaavanlainen adsl modeemi kuin sinulla.

Nimimerkillä "koskaan windows-jakoja ymmärtänyt..."

Crowmoor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Re: xbmc ja ubuntu
« Vastaus #2 : 14.07.06 - klo:01.28 »
Mulla se löytää koneenkin jopa mutta töksähtää siihen kun pitäis samaan workgrouppiin päästä vaikka kummassakin sama. No kaikkee ei voi saada :)

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: xbmc ja ubuntu
« Vastaus #3 : 14.07.06 - klo:01.30 »
Juu, kyllä se minullakin edelleen koneen siellä näyttää, mutta mitään tiedostoja ei löydy. Enkä ainakaan tietoisesti mitään muutoksia samban/xboxin asetuksiin tuon bootin jälkeen tehnyt.

Crowmoor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Re: xbmc ja ubuntu
« Vastaus #4 : 02.08.06 - klo:18.27 »
Sain smb jaot toimimaan kubuntun ja xboxin välillä. Kävi niin helposti että asensin samba paketin ja laitoin musat ja muut jakoon.
Xbmc:n userdata hakemistosta löytyvään sources.xml laitoin smb:n seuraavasti:
Koodia: [Valitse]
<path>smb://WORKGROUP;username:password@ip/jaettu hakemisto/</path>Xbmc on uusin versio.

En sitten tiedä onko tästä hyötyä kenellekkään :)