Kirjoittaja Aihe: Ati radeon 9200se  (Luettu 5926 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: KIIREELLINEN
« Vastaus #20 : 26.04.09 - klo:03.51 »
Mutta tämän kaltaisesta otsikoinnista seuraa vain tuhannen "Kiire!" otsikkoa.
Juuri tätä tarkoitin.

Minua ei paina muiden kiireet. Jos taas satun näkeen uuden ketjun, missä kysytään selkeästi sellaista mihin minulla voisi olla vastaus, voi olla että vastaan vaikka itselläni sattuisi oleen hoppu.

"Mulla on kiire" ketjut saa jäädä ihan omaan arvoonsa, ei mitään henkilökohtaista. Tämä on ihan yleinen käytäntö meikäläiseltä. Viralliset helpdeskit on helvetillisiä kiireitä varten :)

oivajussi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Ati radeon 9200se
« Vastaus #21 : 26.04.09 - klo:08.58 »
Minulla on myös toisena koneena kuusi vuotta vanha HP pöytäkone, jossa on Ati 9200 näytönohjain (en nyt muista, onko siinä  se määrite mukana). Ubuntujen kanssa tuo aiheuttaa ohimenevän Out of Range ongelman eli kun koneen käynnistää, em. ilmoitus tulee ruutuun noin 30 sekunniksi ja sen jälkeen käynnistys tapahtuu normaalisti. Kyseessä ei siis ole vakava Ubuntun käyttämisen estyminen, mutta kun satuin eksymään tälle alueelle, niin kysyisin, voisivatko nuo komennot, jotka gdm viestissään esitti, poistaa Out of Range ilmoituksen. Kokeilemalla se selviäisi, mutta uskaltaako sen tehdä, vai voiko se aiheuttaa jotain sellaista, mitä ei enää saa korjattua. Manittakoon, että esim. Mandrivaa käyttäessäni po. ilmoitusta ei tule.

Uudemmalla koneella on Nvidia 9400 Gt näytönohjain ja se toimii hyvin Ubuntussa.

Blader

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ati radeon 9200se
« Vastaus #22 : 26.04.09 - klo:09.58 »
Juu sori tuosta vielä.. meni vaan hermot ku menin räpeltämään.. :) mutta kiitoksia vielä kerran avusta.. Mutta olisi vielä yksi kysymys jos ostan uuden näytönohjaimen niin mites sitten, asentaako automaattisesti ajurit ku kytken näytönohjaimen koneeseen kiinni vai miten se tehdään?? ja mikä olisi sellanen näytönohjain jolla pystyy pelaan hyvin pelejä ja toimii mainiosti ubuntussa, ei meinaa oikeen vörkkiä tää ati radeon 9200se 128mb.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Ati radeon 9200se
« Vastaus #23 : 26.04.09 - klo:22.25 »
Kannattaa tietysti katsoa ensin /etc/X11/xorg.conf tiedostosta mitä se sisältää ennen kortin vaihtoa. Sitten henk.kohtaisesti poistaisin työpöydän tehosteet käytöstä ja kokeilisin vaihtaa kortin jos ed.mainitut ok. Pitäisi toimia noin.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ati radeon 9200se
« Vastaus #24 : 27.04.09 - klo:12.53 »
hmm mikäs toi Jaunty on?? ja mites sellasen laittaa, ei nyt oikeen ymmärrä??
Jaunty Jackalope alias Ubuntu 9.04 alias uusin versio, joka vasta viime viikolla julkaistiin. Päivitykseen löytyy ohjeita yläpalkin linkeistä.