Kirjoittaja Aihe: Diaspora*  (Luettu 38232 kertaa)

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4002
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Diaspora
« Vastaus #20 : 06.01.11 - klo:19.52 »
Hupsu kysymys, mutta mitä tuolla voi tehdä? Mihin tuota käytetään? Olen hieman ulkona kuvioista ...  :) terveisin Timo

Et ainoa, niin minäkin  :D

Tuolta minustakin tuntui varmaan kuukauden verran Naamattuun mentyäni. Nyt se on auki aamusta iltaan :)

Diasporan käyttöliittymä vaikuttaa yksinkertaiselta ja toimivalta. Ennen kaikkea jos verkostot todella pysyvät erillään, se olisi heti suuri parannus Facebookiin. Siellähän ongelmana on, että on vain yksi ”seinä”, jonne viestit menevät (yksityisviestejä lukuun ottamatta). Lopputuloksena kaiken aikaa täytyy miettiä, mitä voi esim. jostain työasiasta sanoa niin, että kaikki kaverit voivat sen kuulla – työkaverit, samalla alalla olevat, täysin ulkopuoliset, omat opiskelijat (!)...

Mutta eihän siellä todellakaan VOI tehdä mitään niin kauan, kuin kaverit eivät ole siellä. Sosiaalisen median koko idea on pysytellä yhteydessä kavereihinsa. Jos on sosiaalisen median paikassa yksin, ei voi tehdä muuta kuin pyöritellä peukaloitaan.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Diaspora
« Vastaus #21 : 06.01.11 - klo:20.22 »
@valtsu68, sun jutun alla on paikka kommentoi mutta siitä ei tapahdu mitään. Minulla ei taida olla äänestysoikeutta eduskuntavaaleissakaan  :o
Ei mahda toimia kellään muullakaan. Tai ei ainakaan minulla.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #22 : 06.01.11 - klo:20.31 »
@valtsu68, sun jutun alla on paikka kommentoi mutta siitä ei tapahdu mitään. Minulla ei taida olla äänestysoikeutta eduskuntavaaleissakaan  :o

Ei niissä toimi oikein muu kuin se "xx minuuttia sitten"-linkki. Niitä kun kokeilee tarpeeksi niin jotain tapahtuu.


Nyt vaan kaikki kokeilemaan ja tunnus tänne esiin. Hopi hopi  ;D

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Diaspora
« Vastaus #23 : 06.01.11 - klo:20.34 »
Nyt vaan kaikki kokeilemaan ja tunnus tänne esiin. Hopi hopi  ;D
Pulaa kavereista? Eipä noita minullakaan vielä ole kuin kaksi täällä mainittua, mutta minut saa kyllä lisätä jos liittyy Diasporaan.
ja tunnus oli: tomin@diasp.eu
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #24 : 06.01.11 - klo:20.38 »
Nyt vaan kaikki kokeilemaan ja tunnus tänne esiin. Hopi hopi  ;D
Pulaa kavereista? Eipä noita minullakaan vielä ole kuin kaksi täällä mainittua, mutta minut saa kyllä lisätä jos liittyy Diasporaan.
ja tunnus oli: tomin@diasp.eu

Sinähän olet ollut jo ensimmäisenä ja kirjoitit sen kommentinkin jotta "Kommentoi-nappi ei ainakaan toimi. :D Itse en ole ehtinyt paljoa testaamaan." Tuo tuli sinne minun "seinälle", vaiko rihvelitauluun.

Kirjoita jotain sinne omaan profiiliin

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Diaspora
« Vastaus #25 : 06.01.11 - klo:20.39 »
Nyt vaan kaikki kokeilemaan ja tunnus tänne esiin. Hopi hopi  ;D
Pulaa kavereista? Eipä noita minullakaan vielä ole kuin kaksi täällä mainittua, mutta minut saa kyllä lisätä jos liittyy Diasporaan.
ja tunnus oli: tomin@diasp.eu

Sinähän olet ollut jo ensimmäisenä ja kirjoitit sen kommentinkin jotta "Kommentoi-nappi ei ainakaan toimi. :D Itse en ole ehtinyt paljoa testaamaan." Tuo tuli sinne minun "seinälle", vaiko rihvelitauluun.

Niin olin, mutta ei minulla ole mitään kiirettä tuon diasporan suhteen. Pitää saada muut hommat tehtyä ennen kuin voi selvittää tuota hajaannusta. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #26 : 06.01.11 - klo:20.42 »

Niin olin, mutta ei minulla ole mitään kiirettä tuon diasporan suhteen. Pitää saada muut hommat tehtyä ennen kuin voi selvittää tuota hajaannusta. :)

Ei minullakaan kiirettä. Nyt vain sattuu olemaan aikaa.  :D

Storck

  • Vieras
Vs: Diaspora
« Vastaus #27 : 06.01.11 - klo:20.44 »
Kelpaako profiilikuva teille? HAHA  ::)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #28 : 06.01.11 - klo:20.48 »
Kelpaako profiilikuva teille? HAHA  ::)

No aika hieno on, vaikka johan tuo runko on ne loiston päivänsä nähnyt. Toki ne ovat olleet vasta viime vuonna... ::)

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #29 : 06.01.11 - klo:21.14 »
Tein näköjään itsekkin tuonne tilin, nimellä milan@diasp.eu

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #30 : 06.01.11 - klo:21.20 »
Tein näköjään itsekkin tuonne tilin, nimellä milan@diasp.eu

Johoo. Oli kunnolla toteutettu juttu, nimittäin kutsun tullessa etusivulle tuli niin iso ja kirkkaan värinen nappula ettei voinut erehtyä.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #31 : 06.01.11 - klo:21.45 »
Teinpäs testitunnuksen itsekin tuonne
qwerttyy@diasp.eu

Kokeilin lisäillä jo kaikki mitä aiemmin mainittuna yhteen listaan, mutta erikoisesti ei näy mitään "pending" tilaa kutsuille tms?

Storck

  • Vieras
Vs: Diaspora
« Vastaus #32 : 06.01.11 - klo:21.51 »
Teinpäs testitunnuksen itsekin tuonne
qwerttyy@diasp.eu

Kokeilin lisäillä jo kaikki mitä aiemmin mainittuna yhteen listaan, mutta erikoisesti ei näy mitään "pending" tilaa kutsuille tms?

Hyväksyin sinun kutsun...

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #33 : 06.01.11 - klo:21.57 »
Tämä on hieman tyhmä kysymys, mutta mitäs kautta tuonne lisäillään niitä yhteyksiä???

Edit: ei mitään, selvisi jo, Tomin, ja qwertyy sori jos tuli kahteen kertaan tein lisäyksen ensin väärästä paikasta.
« Viimeksi muokattu: 06.01.11 - klo:22.04 kirjoittanut milan »

Storck

  • Vieras
Vs: Diaspora
« Vastaus #34 : 06.01.11 - klo:21.59 »
Tämä on hieman tyhmä kysymys, mutta mitäs kautta tuonne lisäillään niitä yhteyksiä???

Edit: ei mitään, selvisi jo.

pah, en kerinny   ;)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: Diaspora
« Vastaus #35 : 06.01.11 - klo:22.04 »
Ilmeisesti mitään suoraa yksityisviesti tilaa ei vielä löydy? Tai kait sen onnistuisi tekemällä uuden näkymän ja laittamalla vain yhden käyttäjän siihen. Mitenkäs kun laitoin viestin, missä on valtsu ja storck niin näkyykö se Ubuntu, Suomi näkymässäni, vai miten? Itse en meinaan näe ainakaan keneltäkään minkälaista kirjoitettua tekstiä missään. Tietysti poislukien profiilitiedot.

Storck

  • Vieras
Vs: Diaspora
« Vastaus #36 : 06.01.11 - klo:22.07 »
Menet siihen "Ubuntuun" ja klikkaat kynän vierestä lähetä viesti näkymään Ubuntu

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Diaspora
« Vastaus #37 : 06.01.11 - klo:22.41 »
Tomin, ja qwertyy sori jos tuli kahteen kertaan tein lisäyksen ensin väärästä paikasta.
Ei tullut. Ilmeisesti moinen käyttäytyminen on estetty.

Vähän hassu, kun tuolla on noita kutsuja rajattu määrä, kun niillä ei kuitenkaan ole suurempaa eroa tavalliseen. Siis meinaan, että voi rekisteröityä vaikkei olisi kutsua.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Storck

  • Vieras
Vs: Diaspora
« Vastaus #38 : 06.01.11 - klo:22.43 »
Meni pää pyörälle, lähdin karkuun. Sulatellaan rauhassa  :-\

Storck

  • Vieras
Vs: Diaspora
« Vastaus #39 : 06.01.11 - klo:23.56 »
Diaspora-pakkomuutto facebookista

Taustaa ja historiaa ja kaikkea..


gedit. tämähän alkaa olemaan entistä enemmän "hyvä tuote", katsokaa alhaalla olevaa tekstiä ja logoja.  ;D ;D


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 07.01.11 - klo:00.55 kirjoittanut Storck »