Kirjoittaja Aihe: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia  (Luettu 10223 kertaa)

Patman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #20 : 04.10.06 - klo:00.16 »
Vähän oftopikkia. Mutta Hämeenlinnassa aloittaa uusi yritys(Makno oy) joka tarjoaa unix-linux yrityksille ja yksityisille. Enemmän juttua viimeisimmässä uutis häme lehdessä (nro19 2.10.06).

Linux user #424855
"Software is like sex - it's best, when it's free"...

Askni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #21 : 13.10.06 - klo:23.01 »
Juu nämä viime aikaiset Mikrobitin Ubuntu-jutut ovat varmaan tuoneet lisää kävijöitä näillekkin sivuille. Itse innostuin ideasta tehdä vanhasta koneestani palvelin ja olenkin nyt keräillyt rautaa kasaan jotta saan sen juoksemaan ja siihen ubuntun asennettua. Kiinnostaa tuo MySql:lla värkkääminen niin ihan uteliaisuuttani aloin ja senkin takia että pääsee samalla kattoon miltä se maailma näyttää ikkunan takana. Tämä tässä kuussa ollut Ubuntu testaus oli myös hyvä lisä siihen viimekertaseen. Sen lukiessani olin varma että testaan tätä mahtava ubuntua tuohon palvelimeeni  :)
Mukava liittyä joukkoonne siis näin. Katsotaan kuinka kauan linuxin laitto innosta  ;)
Näin mennään niin kauan kuin se hyvälle tuntuu.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #22 : 14.10.06 - klo:02.18 »

Juu nämä viime aikaiset Mikrobitin Ubuntu-jutut ovat varmaan tuoneet lisää kävijöitä näillekkin sivuille. Itse innostuin ideasta tehdä vanhasta koneestani palvelin ja olenkin nyt keräillyt rautaa kasaan jotta saan sen juoksemaan ja siihen ubuntun asennettua. Kiinnostaa tuo MySql:lla värkkääminen niin ihan uteliaisuuttani aloin ja senkin takia että pääsee samalla kattoon miltä se maailma näyttää ikkunan takana. Tämä tässä kuussa ollut Ubuntu testaus oli myös hyvä lisä siihen viimekertaseen. Sen lukiessani olin varma että testaan tätä mahtava ubuntua tuohon palvelimeeni  :)
Mukava liittyä joukkoonne siis näin.
Katsotaan kuinka kauan linuxin laitto innosta  ;)

Kannattaa kokeilla  rauhassa, mä oon päässyt ite siihen pisteeseen etten enää käynnistele Windowsia kotona, töissä saakin tuota ihan tarpeekseen hakata.

Tää oli nyt aika pahasti offtopic...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #23 : 14.10.06 - klo:13.30 »
Tuoreimmassa MB lehdessä eli 10/2006 on juttua Ubuntusta.  :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

isvard

  • Vieras
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #24 : 07.11.06 - klo:17.50 »
Tässä viimeisimmässä mikrobitissä testailivat mediacentereitä ja valmiiden pakettien lisäksi olivat koonneet ihanite kokoonpanon jossa ubuntu, pärjäsi suht hyvin vertailussa.

hopeatikari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #25 : 08.11.06 - klo:18.00 »
ainakin ubuntu boksissa toistuivat ylen tekstit, toisin kuin media centereissä. Kumma kyllä tästä oli annettu miinus vain yhdellä vertailun bokseista, vaikka aiemmin tekstissä todettiin ongelman vaivaavan kaikkia mediacenter bokseja.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: Uusin Mikrobitti arvostelee Linuxia
« Vastaus #26 : 08.11.06 - klo:20.56 »
ainakin ubuntu boksissa toistuivat ylen tekstit, toisin kuin media centereissä. Kumma kyllä tästä oli annettu miinus vain yhdellä vertailun bokseista, vaikka aiemmin tekstissä todettiin ongelman vaivaavan kaikkia mediacenter bokseja.

Eivät varmaan muutakaan keksineet  ;) Applellahan ne toistuivat, myös , mutta eihän se olekkaan M$:sän mediasentteri  :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.