Kirjoittaja Aihe: Kaksi näytönohjainta  (Luettu 3672 kertaa)

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Kaksi näytönohjainta
« : 01.10.10 - klo:02.11 »
Hei kaikki,

Minulla on Ubuntussa seuraavanlainen ongelma: Minulla on tietokoneessa kaksi näytönohjainta (Nvidia 6600 ja ATI HD 5850). Eli ongelma on että en saa nvidian ajureita toimimaan yhdessä ATI ajureitten kanssa. Onko Linux:lla edes mahdollista suorittaa samanaikaisesti kahta eri valmistajan näytönohjain?

Kiitos.

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #1 : 01.10.10 - klo:18.26 »

  ???

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #2 : 01.10.10 - klo:21.52 »
Tarkoittaa kai että ei saa kahta näytönohjainta toimimaan.

Onko sinulla siis 2 näyttöä.

Edit: sori sori sotkin hieman.
« Viimeksi muokattu: 02.10.10 - klo:19.28 kirjoittanut milan »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11446
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #3 : 01.10.10 - klo:22.03 »
Tarkoittaa kai että ei saa kahta näytönohjainta toimimaan.
Huomasitko, että kaksi ensimmäistä viestiä ovat samalta kirjoittajalta?

Muuten en sitten kysyjälle osaa vastata. Itse en ole moista kokeillut ja Google ei kertonut, vaikka yritin kysyä. Saman valmistajan korteilla, jotka käyttävät samaa ajuria, olevia ohjeita on useitakin, mutta en löytänyt tuommoista kokoonpanoa. Luulen (en tiedä), että rajoitus on enemmänkin X:ssä kuin Linuxissa.

Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Nail_Eye

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #4 : 02.10.10 - klo:12.45 »
Elikkäs, minulla on koneessa kaksi näyttistä. Ati näyttiksessä on telkkari(hdmi) ja yksi näyttö(dvi) kiinni. Nvidian näyttiksessä on taas näyttö(dvi) ja näyttö(dvi) kiinni. Eli minulla on koneessani neljä näyttöä kiinni. ONgelma on se, että sen saa yhtäaikaisesti toimimaan Ubuntussa neljää näyttöä.

Eli jos lataan eka nvidia moduulin sitten fglrx moduulin, niin X valittaa, että ei löydä nvidia moduulia.

JOs taas lataan ekana fglrx moduuli sitte nvidia niin X valittaa, että ei löydä fglrx moduulia!

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #5 : 02.10.10 - klo:15.19 »
Villi oma veikkaukseni, että tuskinpa onnistuu..
nm olisi oikea mies kommentoimaan, mutta ilmeisesti ei ole tätä ketjua huomannut :)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #6 : 03.10.10 - klo:18.13 »
Tietääkseni ei onnistu. Windowsissakin tämä on saatu toimimaan vasta viime aikoina, mutta tämäkin hirveän ajurisähellyksen sekä Windowsin miljoonan uuden koodirivin jälkeen. Linuxille ei ole samanlaista sykettä ajurien kehittämisessä, joten suoraan sanoen tuki puuttuu. Lisäksi tämä ominaisuus ei ole tietääkseni tuettu kernelissä, sillä ajurien kanssa suljetut ja avoimet "sotivat" keskenään mikä johtaa siihen, että tukea ei olla kehitetty.

Edit: Tietääkseni SLI/CrossFire tuki (= kaksi samanlaista näyttistä rinnakkain) ei myöskään ole tuettu.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11446
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #7 : 03.10.10 - klo:18.37 »
Edit: Tietääkseni SLI/CrossFire tuki (= kaksi samanlaista näyttistä rinnakkain) ei myöskään ole tuettu.
SLIn pitäisi kyllä onnistua. Ihan 100% varmaa ja helppoa se ei taida olla, mutta Nvidian ajureilla pitäisi onnistua. Siis sen tavallisen SLIn eli kaksi (täysin) samanlaista korttia vierekkän.

Törmäsin muuten tämmöiseen: http://pcper.com/article.php?aid=785
Aika mielenkiintoinen.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16257
    • Profiili
Vs: Kaksi näytönohjainta
« Vastaus #8 : 05.10.10 - klo:17.15 »
Eli jos lataan eka nvidia moduulin sitten fglrx moduulin, niin X valittaa, että ei löydä nvidia moduulia.

JOs taas lataan ekana fglrx moduuli sitte nvidia niin X valittaa, että ei löydä fglrx moduulia!

Näytä kernelin loki (dmesg | tail -20) ja moduulilistaus (lsmod) fglrx:n ja nvidia-moduulin lataamisen jälkeen.

Millaista xorg.confia käytät?