Kirjoittaja Aihe: Panasonic CF-19 ja kosketusnäytön kalibrointi  (Luettu 3102 kertaa)

tamrock

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Zervuska haidis
    • Profiili
Yritän saada otsikon mukaisen koneen kosketusnäyttöä kalibroitua ja olen kolunnut netistä ohjeita läpi mutta kalibrointi ei onnistu millään.
Olen kokeillut xinput_calibration ohjelmalla mutta ei onnistu. Kalibroinnissa näytölle ilmestyy vuorotellen neljä pistettä. Jokaisessa pisteessä ero painamiskohdan ja kursorin välillä on 1,5-2 cm.
Näytön keskellä painettaessa kursori siirtyy sormen alle mutta reunoja kohti siirtyessä ero kursorin ja sormenpään välillä kasvaa. Missähän koskeutusnäytön asetustiedosto sijaitsee?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Panasonic CF-19 ja kosketusnäytön kalibrointi
« Vastaus #1 : 04.10.23 - klo:20.48 »
xinput_calibration toimii vain X11-istunnossa, kun ei käytetä libinputia, (ja se ei siis toimi ollenkaan Wayland-istunnossa) ja se asetustiedosto pitänee laittaa itse paikoilleen, jotta niitä asetuksia myös käytetään seuraavan kerran sisäänkirjautuessa.

Waylandin kanssa kalibrointi pitää kertoa libinputille itselleen. Siihenkin on joku ohjelma, jota olen joskus käyttänyt, mutta mikähän se oli. Se ei ollut ainakaan Debianissa paketoituna.
« Viimeksi muokattu: 04.10.23 - klo:20.50 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

tamrock

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
  • Zervuska haidis
    • Profiili
Vs: Panasonic CF-19 ja kosketusnäytön kalibrointi
« Vastaus #2 : 04.10.23 - klo:21.34 »
Kopioin xinput_calibration antaman tuloksen ja liitin sen ohjeiden mukaan luomaani 99-calibration.conf tiedostoon.

/etc/X11/xorg.conf.d/99-calibration.conf

Yritin myös käsin muutella koordinaatteja (MaxY, MinY, MaxX, MinY) mutta sama mitä arvoja koordinaateiksi syöttää niin kosketusnäytön toiminta ei muutu. Sen vuoksi mietinkin, onko olemassa jokin toinen tiedosto, jossa käytössä olevat koordinaatit sijaitsee.

Käytössäni on myös Panasonicin FZ-G1 samaa sarjaa oleva tabletti mutta sen kosketusnäyttö toimii niin kuin kuuluukin. Molemmissa on Ubuntu 22.04.
« Viimeksi muokattu: 04.10.23 - klo:21.36 kirjoittanut tamrock »