Mitä olen seurannut noita trendejä työmarkkinoiden osalta, minkä kielien osaajilla on kysyntää, niin pitkään jo ollut PHP laskevassa trendissä. On totta, että yhä on paljon ohjelmistoja verkossa, jotka on toteutettu jollain PHP:n versiolla, niin koodin ylläpitämisen osalta voi jotain työpaikkoja mahdollisesti olla saatavilla?
Käsittääkseni korjatkaa jos olen väärässä, ongelma tuollaisessa tiedosto palvelimelle, josta luetaan ja kirjoitetaan käyttäjien viestejä on se ongelma tyyliin vieraskirja joskus vuonna 2000, mitä siinä pitäisi olla kirjoitus ja -lukuoikeus siinä tiedostossa, niin sitten kun se on palvelimella niin eikö siihen pääse kuka tahansa ulkopuolelta manipuloimaan sitä, eli korvaamaan sisällön millä hyvänsä?
Javascript/AJAX -voisi ehkä vaikuttaa luontevammalta ratkaisulta, AJAX:han on kuin luotu reaaliaikaisten sovellusten osalta niiden kehittämiseen?
Melkein jos tykkäät PHP:llä ohjelmoida, niin perus/standardi PHP:llä nyt tuskin kannattaa lähteä yöunia menettämään, mitä itse en ole muuta kuin perehtynyt sen verran noihin PHP-frameworkkeihin, mitä niitä on tarjolla ja mitä ne tarjoavat kehittäjän eduksi, että kaikkea ei tarvitse ihan nollasta ohjelmoida itse kuitenkaan.
Djangosta se kokemus, että se osaa olla kenkkumaisen haastava. Jäänyt vähemmälle, vaikka Pythonia on tullut ajan kuluksi jonkin verran koodattua, joskaan ei mitään käyttökelpoista eikä mitään julkaisukelpoista eritotenkaan.