Kirjoittaja Aihe: Cedega pelailuun  (Luettu 3589 kertaa)

Luumuvaras

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Cedega pelailuun
« : 05.03.08 - klo:17.23 »
Elikkä aihe on hyvin yksinkertainen. Olen lukenut että Cedega olisi parempi kuin Wine ja ajattelin asentaa tuon Cedegan. Elikkä mistä saan tuon kyseisen ohjelman ladattua ja mitenkä sitä käytetään (suomeksi). Mitä parempaa Cedegassa on kuin Winessä ja kumpi on yksinkertaisempi/helpompi.  :-\

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #1 : 05.03.08 - klo:17.27 »
Cadega on maksullinen.

En tiedä auttaako tämä: http://www.transgaming.com/products/cedega/

Onhan tietysti mahdollisuus hankkia ilmaiseksi, mutta siitä en ala neuvomaan. :)

Linux user #460798

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #2 : 05.03.08 - klo:17.29 »
http://www.transgaming.com/
Cedega on kaupallinen avoimenkoodin ohjelmisto, joten jos et käännä sitä itse. (ei ole vaikeaa jos on ohjeet (minulla ei ole)), mutta muistaakseni kaikkia ominaisuuksia ei saa ostamatta. Se saattaa pyörittää joitakin pelejä paremmin kuin Wine.

EDIT0: Marbo ehti ensin... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #3 : 05.03.08 - klo:23.13 »
EDIT0: Marbo ehti ensin... ::)

Nopeus on valttia.. ;)

Linux user #460798

Alpo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #4 : 06.03.08 - klo:19.47 »
http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimod/index.php?page=HOWTO+Cedega+CVS&back=HOWTO+INDEX+Wine
Tuolla on melko vanha ohje Cedegan kääntämiseen. Ubuntussa pitää käyttää skriptin suorittamiseen komentoa 'bash WineCVS.sh' vaikka sivulla lukee 'sh WineCVS.sh'.

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #5 : 07.03.08 - klo:14.04 »
Minun kokemuksien mukaan wine on parempi kuin cedega, mutta kyllähän kaikilla mielipiteitä riittää.

Lienee hyvä ensin yrittää kaikkensa vapaalla ja ilmaisella winellä, ja vasta jos ei millään onnistu ja pelaamiseen pääsyyn on kova hinku, niin harkita cedegan ostoa
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

idiootti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #6 : 13.03.08 - klo:19.51 »
Itse olen todennut että cedegalla pelit toimivat paremmin. Nämä eivät aina ole mielipiteitä, vaan välillä kyse on vaan siitä ettei jotkut jaksa asentaa pelejä oikein winellä, tai eivät oikeasti ole koskaan kokeilletkaan cedegaa. Steamin pelejä olen yrittänyt jo kauan saada toimimaan winellä, ja olen lukenut kasan ohjeita, muttei mikään auttanut. Oikeastaan en kyllä saanut sitä cedegallakaan toimimaan, mutta crossoverilla kylläkin. Kokeile ihmeessä toisia vaihtoehtoja. Cedegassa ja crossoverissahan on tietenkin vielä se kiva puoli että se on erittäin käyttäjäystävällinen. Eli sitä käyttäessä voit unohtaa käskyt ja konsolit, koska se ei sitä tarvi. Päätä itse onko se nyt sitten hyvä vai huono juttu... ^^

Antifilatelisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #7 : 13.03.08 - klo:20.46 »
Oma mielipiteeni.
Wine toimii hyvin ainaski 2002-2006 peleillä mut jotai syystä vanhemmat pelit etenkin Strategiat esim settlers 4 commandos2 ei oo toiminu kunnolla.

Lainaus
Lainaus
Itse olen todennut että cedegalla pelit toimivat paremmin. Nämä eivät aina ole mielipiteitä, vaan välillä kyse on vaan siitä ettei jotkut jaksa asentaa pelejä oikein winellä, tai eivät oikeasti ole koskaan kokeilletkaan cedegaa. Steamin pelejä olen yrittänyt jo kauan saada toimimaan winellä, ja olen lukenut kasan ohjeita, muttei mikään auttanut. Oikeastaan en kyllä saanut sitä cedegallakaan toimimaan, mutta crossoverilla kylläkin. Kokeile ihmeessä toisia vaihtoehtoja. Cedegassa ja crossoverissahan on tietenkin vielä se kiva puoli että se on erittäin käyttäjäystävällinen. Eli sitä käyttäessä voit unohtaa käskyt ja konsolit, koska se ei sitä tarvi. Päätä itse onko se nyt sitten hyvä vai huono juttu... ^^

Tohon sanoiisin että eka winellä sitte muilla härpäkkeillä ;)





Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
Vs: Cedega pelailuun
« Vastaus #8 : 14.05.08 - klo:19.12 »
Elikkä mistä saan tuon kyseisen ohjelman ladattua ja mitenkä sitä käytetään (suomeksi).

Rekisteröidy Cedegan sivuille (5 e kk min. 3 kk :-*), ja sitten voit ladata Cedegan ja vanhojen Cedegoiden moottorit (jotkut pelit toimii paremmin vanhoilla moottoreilla) ja pääset Cedegan foorumeille. Itse Cedegan käyttö ei tätä kuukausimaksun maksamista kuitenkaan edellytä. Tai toinen vaihtoehto on... Warez ::).

Suosittelen Cedegan hankkimista (Wa..Laillisesti). Jotkut pelit tosiaan toimivat paremmin sillä. :)