Kirjoittaja Aihe: Vista  (Luettu 55128 kertaa)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #80 : 25.12.06 - klo:23.03 »
Jos käyttöjärjestelmän tärkeimpiä kriteerejä on toimiiko Habbo Hotel, niin ehkäpä on viisainta vaan jatkaa sillä Windowssilla. *tähän joku hämmentyneenä virnistävä hymiö*

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #81 : 25.12.06 - klo:23.45 »
Jos käyttöjärjestelmän tärkeimpiä kriteerejä on toimiiko Habbo Hotel, niin ehkäpä on viisainta vaan jatkaa sillä Windowssilla. *tähän joku hämmentyneenä virnistävä hymiö*
Noh, luulisin, että Habbo Hotellin (ja nettipokerin) käyttäjiä on - toivottavasti - vain murto-osa väestöstä. Ei se shockwave niin tärkeä voi olla - kyllä niitä java-pohjaisiakin pokerisaitteja varmasti on. ja Habbo - noh, ehkäpä se tekee hyvää erottaa lapset habbosta.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #82 : 26.12.06 - klo:11.15 »
Jos käyttöjärjestelmän tärkeimpiä kriteerejä on toimiiko Habbo Hotel, niin ehkäpä on viisainta vaan jatkaa sillä Windowssilla. *tähän joku hämmentyneenä virnistävä hymiö*

Mikä tässä nyt vielä jäänyt vielä epäselväksi? :)

Kyllä. Ystävilläni tuli ongelmia pokerin ja Habbo-hotellin kanssa, mitkä tarpeeksi raskauttavia syitä miettimään takaisin Windowssiin siirtymisessä. Saavat itse päättää riittääkö pankki- ja sähköpostipalvelut, vai haluavatko tehdä koneella jotain viihteellisempääkin.
Eiköhän toinen pokeri-pulju löydy, mikä 100% Java-pohjainen. Saa nähdä...

Sillä välin voi ihmetellä näitä:
http://www.catb.org/~esr/writings/world-domination/world-domination-201.html
Vista User Account Control - Vista UAC
« Viimeksi muokattu: 26.12.06 - klo:11.16 kirjoittanut Qwerty »

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #83 : 26.12.06 - klo:12.56 »
Mikä tässä nyt vielä jäänyt vielä epäselväksi? :)

Kyllä. Ystävilläni tuli ongelmia pokerin ja Habbo-hotellin kanssa, mitkä tarpeeksi raskauttavia syitä miettimään takaisin Windowssiin siirtymisessä.
Ei jäänyt epäselvää. Habbo hotellin toimivuus on heille tärkeimpiä kriteereitä.  8)

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #84 : 26.12.06 - klo:19.55 »
Ei jäänyt epäselvää. Habbo hotellin toimivuus on heille tärkeimpiä kriteereitä.  8)

Hehee, no ei niin väliä vaikka eri mieltä asiasta olisikin :)
PS. huomasin ylläpitämäsi(?) juoksisivuston, millaista olen etsinytkin. Hyvät on... :)

Tässä lisätietoa(?) Vistan laitevaatimuksista:
Windows Vista "Capable" and "Premium-Ready" System Requirements
« Viimeksi muokattu: 26.12.06 - klo:20.01 kirjoittanut Qwerty »

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #85 : 26.12.06 - klo:20.05 »
PS. huomasin ylläpitämäsi(?) juoksisivuston, millaista olen etsinytkin. Hyvät on... :)

Tervetuloa joukkoon!

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #86 : 26.12.06 - klo:21.13 »

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #87 : 27.12.06 - klo:09.15 »
Jos käyttöjärjestelmän tärkeimpiä kriteerejä on toimiiko Habbo Hotel, niin ehkäpä on viisainta vaan jatkaa sillä Windowssilla. *tähän joku hämmentyneenä virnistävä hymiö*
Noh, luulisin, että Habbo Hotellin (ja nettipokerin) käyttäjiä on - toivottavasti - vain murto-osa väestöstä. Ei se shockwave niin tärkeä voi olla - kyllä niitä java-pohjaisiakin pokerisaitteja varmasti on. ja Habbo - noh, ehkäpä se tekee hyvää erottaa lapset habbosta.
Jep, näin on. Itse olin 10v ihan täydellisesti koukussa (en kuitenkaan rahaa tai mitään laittanut), ja sitten veli laitto palomuuriin eston, ettei pääse mihinkään habbon :D Olen kyllä sille kiitollinen. Oon jo suunnitellutkin laittavani eräälle kamulle samaa kikkaa. (Huom. olen nyt 13)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #88 : 27.12.06 - klo:09.52 »

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #89 : 08.01.07 - klo:20.55 »
Näyte ohjelmasta, mikä tukee Vistan (löytyy myös XP:lle) uutta WPF-ominaisuutta: Next Generation Yahoo Messenger for Vista!

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #90 : 08.01.07 - klo:21.03 »

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #91 : 08.01.07 - klo:22.59 »
Näyte ohjelmasta, mikä tukee Vistan (löytyy myös XP:lle) uutta WPF-ominaisuutta: Next Generation Yahoo Messenger for Vista!

"Sika ruma".

Oikeesti.

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #92 : 09.01.07 - klo:09.51 »
Mutta miksiköhän kukaan ei järjestä tota shockwave:a linuxille ?
Kyllä mielestäni Habon pitäisi toimia Linuxillakin ....pelaan sitä tai en, mutta jos halutaan saada Linuxia leviämään niin ei ole kovin hyvää jos ei kaikki toimi "edes" netissä.... tarkoitan KAIKKI.

On kuitenkin niin että tietokone on suurimmaksi osaksi netin käyttöä varten ja kyllä kaikkien juttujen pitäisi olla saatavilla (flash8 ongelma vielä vuosi sitten).... myös Habon vaikka se onkin mitä on, mutta valinta pitää olla käyttäjällä ei käyttöjärjestelmällä.

Tiedän että vika ei ole yleensä Linuxin vaan palveluntarjoajan.... mutta toisaalta onhan Linuxissakin puutteita jos ei shockwave:a ole ollenkaan saatavilla( ilman wineä).

jurkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #93 : 09.01.07 - klo:11.12 »
Mutta miksiköhän kukaan ei järjestä tota shockwave:a linuxille ?
Kyllä mielestäni Habon pitäisi toimia Linuxillakin ....pelaan sitä tai en, mutta jos halutaan saada Linuxia leviämään niin ei ole kovin hyvää jos ei kaikki toimi "edes" netissä.... tarkoitan KAIKKI.

On kuitenkin niin että tietokone on suurimmaksi osaksi netin käyttöä varten ja kyllä kaikkien juttujen pitäisi olla saatavilla (flash8 ongelma vielä vuosi sitten).... myös Habon vaikka se onkin mitä on, mutta valinta pitää olla käyttäjällä ei käyttöjärjestelmällä.

Tiedän että vika ei ole yleensä Linuxin vaan palveluntarjoajan.... mutta toisaalta onhan Linuxissakin puutteita jos ei shockwave:a ole ollenkaan saatavilla( ilman wineä).


Paha asialle on tehdä mitään. Suljettua sorsaa ja ohjelman tekijää ei kiinnosta tehdä linuxille versiota. Mitä oikein mielestäsi pitäisi tehdä?
Voisit ainakin alkuun omalta osaltasi tehdä sellaisen teon että kirjoitat palautetta shockwaven tekijöille, olisikos nykyään Adoben omistuksessa?


Ubuntuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
  • Linux koodari
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Re: Vista
« Vastaus #94 : 21.01.07 - klo:12.48 »
Näyte ohjelmasta, mikä tukee Vistan (löytyy myös XP:lle) uutta WPF-ominaisuutta: Next Generation Yahoo Messenger for Vista!
"Sika ruma".

Oikeesti.
Omasta mielestä ihan onnistuneen näköinen messengeri. Vaikka Gaim onkin oma suosikkini, niin saisi tuo vähän nopeampaa kehittyä. Video/Audio pitäisi olla jo vakiokauraa nykyajan IM-softassa.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Re: Vista
« Vastaus #95 : 21.01.07 - klo:20.34 »
"Sika ruma".

Oikeesti.

Mun mielestä tuo on ihan tyylikäs. Ei tuo Vista nyt muutenkaan ihan rumalta vaikuta, epäilen vain, että sitä vaivaavat kaikki popupit ja muu roska, joka tekee käytöstä sekavaa ja ärsyttävää. Kokemuksia ei juuri ole, joten en lähde sen enempää spekuloimaan.

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: Vista
« Vastaus #96 : 22.01.07 - klo:17.54 »
Ei oikeastaan kuulu tanne, mutta en nyt viitsi uuttakaan ketjua perustaa.

Tunnustan maalaisuuteni, olen ihan eksyksissa naiden videoformaattien kanssa (avointa standardia kehiin, pliis?), mutta toissa XP:lla tuo nakyi, varmaan on laitonta tms. katsoa sita Ubuntulla... huoh... no, hauska se oli. Siihen 1:04 kohtaan olisi voinut latkaista vaikka ubuntu.com -osoitteen nakyviin ja lopettaa siihen. Se loppu taas olisi kaynyt varoituksena ilman virustorjuntaa ja palomuuria Windowsin asennusta suunnitteleville (no joo, en tieda mika tilanne on nykypaivana, joten otan vahan takaisin).

Harmi, ettei filkka ole varmaan kovin avoimella lisenssilla, muuten olisi voinut tehda oman version...
http://www.microsoft.com/piracy/downloads/GSI-Counterfeit_Confidential_WideScreen.wvx

Ja muistakaa, etta paras tapa suojata tietokonejarjestelmia on kayttaa aitoja Microsoft Windows -tuotteita. Jepjep, tulkaa hakemaan meilta voita leipanne paalle Masan pojat.

Nii, se ite sivusto, jota varmaan voi kaikki katsella:
http://www.microsoft.com/piracy/default.mspx

Niin, ja en siis missaan nimessa puolusta piratismia, mielellani nakisin kaikki maailman piraatti-Windowsit vaihdettuna avoimen lahdekoodin kayttojarjestelmiin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.07 - klo:18.12 kirjoittanut Jussi Nykänen »

moonstone

  • Vieras
Vs: Vista
« Vastaus #97 : 22.01.07 - klo:18.30 »
Niin, ja en siis missaan nimessa puolusta piratismia, mielellani nakisin kaikki maailman piraatti-Windowsit vaihdettuna avoimen lahdekoodin kayttojarjestelmiin.

Tässä muuten tuli mietittyä, että en ole moneen vuoteen "warettanut" mitään kun ei ole tarvinnut. Vapaata softaa kun löytyy aivan käsittämättömästi vaikka mihinkä tarkoitukseen. :)

Qwerty

  • Vieras
Vs: Re: Vista
« Vastaus #98 : 23.01.07 - klo:07.17 »
"Sika ruma".
Oikeesti.
Omasta mielestä ihan onnistuneen näköinen messengeri.

No itse pidän simppelimmästä, mutta lähinnä itseäni projektissa kiinnostaa tuo WPF, mikä vaikuttaa erittäin hyvältä.
Uskon että Compiz/Beryl efektit toteutetaan sillä hetkessä ja paremmin.

Vaikka Gaim onkin oma suosikkini, niin saisi tuo vähän nopeampaa kehittyä. Video/Audio pitäisi olla jo vakiokauraa nykyajan IM-softassa.

Itse vaihdoin Gossip-nimiseen, mihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Telepathy otettiin äskettäin siihen mukaan.

-----

Toisaalla: Vista Service Pack 1 is coming

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
Vs: Re: Vista
« Vastaus #99 : 23.01.07 - klo:15.59 »
Ok, en o koskaan mäkkiä käyttänyt. Onhan se kiva että Windows hakee vaikutteita Unix pohjaisista käyttöjärjestelmistä ;D
Bil Gateshan matki alun perinkin Windowsiinsa Macista kaiken.

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.