Kirjoittaja Aihe: emolevy hajos RATKAISTU  (Luettu 1813 kertaa)

hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
emolevy hajos RATKAISTU
« : 13.09.10 - klo:13.07 »
minulla hajosi emolevy mutta kovalevyn tiedot ovat tallella
kovalla ubuntu 10.04  ja selain chrome  ja win xp
ubuntu käynnistyy ekana
kovalta olen saanut kaikki omat datat talteen
kova sata-liittännällä

sähköposti Evolution  omat osoitteet ja tulleet ja lähteneet postit kadoksissa
Millä keinoin saan talteen

Kun ostan uuden emolevyn niin käynnistyykö minun vanha kovalevy ohjelmineen uudessa emossa
« Viimeksi muokattu: 13.09.10 - klo:18.34 kirjoittanut hilla »

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 669
    • Profiili
Vs: emolevy hajos
« Vastaus #1 : 13.09.10 - klo:14.02 »

Kun ostan uuden emolevyn niin käynnistyykö minun vanha kovalevy ohjelmineen uudessa emossa


Mikään ei ole varmaa tässä maailmassa mutta kyllä käynnistyy mikäli Ubuntu toimii uudessa emossa. BIOS:ia saatat joutua säätämään. Ennenkuin hommaat uuden emon googlaa hakusanoilla: <uuden emon tyyppi, esim A8N> ubuntu
ja lue mitä siitä sanotaan.

hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: emolevy hajos
« Vastaus #2 : 13.09.10 - klo:14.20 »
pääsen nyt katsomaan vanhaa kovaa usbin kautta
pystynkö kopioimaan evolutiosta osoitteet ja viestit

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: emolevy hajos
« Vastaus #3 : 13.09.10 - klo:18.24 »
Kun ostan uuden emolevyn niin käynnistyykö minun vanha kovalevy ohjelmineen uudessa emossa
Ainakin minulla toimi ihan kiintolevyä ja CD-asemaa lukuunottamatta uudessa koneessa. :)
Siis kone oli kiintolevyä ja CD-asemaa lukuunottamatta uusi ja laittamalla siihen vanhasta koneesta sen kiintolevyn se vanha asennus toimi suoraan.

Ne Evolutionin viestit ja asetukset yms. löytyvät hakemistosta home/käyttäjä/.evolution
Tuo .evolution on piilohakemisto (pisteen takia), joten paina Ctrl+H tai valitse Näytä → Näytä piilotiedostot, jotta saat ne näkyviin. Palauttaaksesi ne kopioi tuo hakemisto samaan paikkaan uudessa asennuksessa. Evolution kylläkin vielä kyselee tilejä (esim. sähköposti), mutta asetusten laittamisen jälkeen siellä pitäisi olla kaikki viestit paikoillaan.

Chromiumin asetukset löytyvät hakemistosta home/käyttäjäsi/.config/chromium/Default, joten luultavasti tuon kopioimalla samaan paikkaan saa asetukset talteen. Chromeen pätevät luultavasti samat säännöt, mutta chromiumin sijaan se on todennäköisesti chrome-hakemisto.

Muokkaus: Tajusin vasta nyt miten hassusti kirjoitin.
« Viimeksi muokattu: 13.09.10 - klo:19.09 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

hilla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: emolevy hajos
« Vastaus #4 : 13.09.10 - klo:18.33 »
kiitos Tomin
kaikki tiedot löytyivät avullasi

tv
hilla