Kirjoittaja Aihe: Dapperin asennusohjelma & osiot  (Luettu 2137 kertaa)

joku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Dapperin asennusohjelma & osiot
« : 03.06.06 - klo:15.53 »
Tervehdys,

Ubuntu Dapper on sitten vihdoinkin julkaistu, kesäloma alkaa ja kaiken pitäisi olla täydellistä. ;)

Latasinpa sitten tuon asennuslevyn, boottasin siltä ja käynnistin asennusohjelman. Tappelin sitten jonkun aikaa osioinnin kanssa. Luomani osiot eivät näkyneet liitoskohtien valinnan pudotusvalikoissa, vaan piti sitten rebootata kone ja aloittaa asennus uusiksi, jonka jälkeen ne sieltä löytyivät. Ajattelin vihdoin pääseväni asentamaan, mutta sainkin selville Ubuntulla taitaa olla jotain henkilökohtaista kaunaa reiserfs osioita vastaan. Osioinnista viis, Ubuntu forkkaa kaikki asennuksessa valittavat mountattavat reiserfs osiot vaikka väkisin ext3:ksi. Noh, ajattelinpa sitten, että samapa tuo; voisinhan minä formatoida ko. tyhjät osiot haluamakseni asennuksen jälkeen ja eipä siitä varsinaista haittaa ole jos nyt käyttöjärjestelmän tiedostot oleskelevat semmoisella ext3 osiolla. Sitten tuli vaihteeksi uusi ongelma vastaan: swap osiotani ei kuulemma voi mountata. Mitään selityksiä ei kuitenkaan annettu. Osiossa ei kuitenkaan pitäisi olla mitään vikaa, sillä käyttäähän tämä vanhempikin Ubuntu sitä.

Varsinaiset kysymykseni ovat siis:

1. Saako Ubuntu Dapperin asennettua jotenkin reiserfs osiolle?
2. Minulla on erillinen osio mountattavaksi kohtaan /home. Jos en lisää tätä asennusohjelmassa (en halua sitä ext3:ksi), niin onko se kovin vaikea lisätä jälkeenpäin?

Kiitoksia etukäteen kaikista mahdollisista vastauksista. X)
Ubuntu 6.06 Dapper, Windows XP
AMD Athlon XP 2400+
ATI Radeon 9600 Pro
Kingston 1024 MB DDR 333 MHz (2x512)
Asus A7V8X-X (VIA KT400)

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapperin asennusohjelma & osiot
« Vastaus #1 : 03.06.06 - klo:16.12 »
1. Saako Ubuntu Dapperin asennettua jotenkin reiserfs osiolle?
Kyllä sen jotenkin saa. En kyllä tiedä miten. :D

Lainaus
2. Minulla on erillinen osio mountattavaksi kohtaan /home. Jos en lisää tätä asennusohjelmassa (en halua sitä ext3:ksi), niin onko se kovin vaikea lisätä jälkeenpäin?
Katsoppas http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=2515.0
alias vililikku

Wayfarer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: Dapperin asennusohjelma & osiot
« Vastaus #2 : 03.06.06 - klo:19.06 »


1. Saako Ubuntu Dapperin asennettua jotenkin reiserfs osiolle?



Mulla oli Breezy ReserFS:llä ja Dapperin asennuksessa ei mitään ongelmia ton suhteen tullu. Tein siis nimenomaan asennuksen en päivitystä ja ReiserFS oli ihan oletuksena osiointitaulussa valmiina. Eli saahan sen asennettua ReiserFS:lle  :)

joku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Re: Dapperin asennusohjelma & osiot
« Vastaus #3 : 03.06.06 - klo:19.15 »
Ahaa. Ehkä vika oli sitten minussa.  :o

Ehdin nyt kuitenkin asentamaan Dapperin ext3 -osiolle, kun en jaksanut enää asennuksen kanssa tapella. Mounttasin osion /home:en tuon ohjeen mukaisesti. Kiitoksia molemmille vastauksistanne.  :)
Ubuntu 6.06 Dapper, Windows XP
AMD Athlon XP 2400+
ATI Radeon 9600 Pro
Kingston 1024 MB DDR 333 MHz (2x512)
Asus A7V8X-X (VIA KT400)