Kirjoittaja Aihe: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)  (Luettu 2503 kertaa)

Matti Sarkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« : 27.01.10 - klo:15.41 »
Tämä taitaa olla paras kategoria "ilmiantaa" itsensä uutena Ubuntun kokeilijana. Aikaisempaa "kokemusta" löytyy Mintin käytöstä n. vuoden ajalta. Mutta ettei pelkästään keskusteltaisi minusta, siirryn itse ongelmaan. Eli kuten otsakekin kertoo, omistan FS Amilo Xi2428 kannettavan tietokoneen. (Tämä ei ole se ongelma) Ongelmallista minulle on saada koneen mukana tullutta kaukosäädintä toimimaan Ubuntussa/ Mintissä. Googlella selvisi, ettei ilmeisesti minkään kaukosäätimen käyttöön saattaminen onnistu helposti. Mintissä aikanaan pääsin niin pitkälle, että sain jopa toimintaa näkymään päätteellä, mutten onnistunut silti sitä muutoin käyttämään. Asia ei tietenkään ole mikään "maailman loppu", mutta olisihan se kiva kavereille "elvistellä".
Joten, jos jollakulla olisi antaa vinkkiä, kuinka k.o. laite saadaan toimimaan edes Rytmilaatikon, Elokuvasoittimen tai VLC-playerin kanssa, olisin taatusti kylän ylpein jätkä.  :) (Puhumattakaan jos sillä pystyisi vaikka valikkoa pläräämään  8)).

Matti Sarkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #1 : 31.01.10 - klo:18.08 »
Mua ei sitten ilmeisesti ole tarkoitettu olemaan se kylän ylpein..  ;D

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #2 : 03.02.10 - klo:02.35 »
Voin vain antaa termejä, joita olen näissä kauko-ohjainkeskusteluissa nähnyt. Hyvällä tuurilla niistä on apua. Eli käsittääkseni LIRC on tarkoitettu noiden kaukosäätimien konffaamiseen. Pystyisiköhän sillä jotenkin haistelemaan nappuloiden toimintoja ja asettelemaan niitä kohdalleen...

Matti Sarkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #3 : 03.02.10 - klo:13.26 »
Joo, mä olen "itsenäisesti" kokeillut jo vähän kaikkea. (Kolmas "puhdas" asennus jo 9.10 Ubuntusta menossa). Kauko-ohjaus infrapunalla paketti Ubuntun sovellusvalikoimasta on asennettu (mukana Lirc). dmesg "varmistaa" että kaikki löytyy, infrapunakaukosäätimet ikkunasta on kaikki kohdallaan, ja siellä jopa jotain keskustelua kone ja kaukosäädin käyvät, mutta silti ei ole vielä mitään muuta järkevää aikaiseksi saatu. Eli jos jollakulla olisi antaa hyviä vinkkejä edelleen, niin ei tartteis ihan "sokkona" kokeilla ja asentaa uudestaan..  ;D

Olisiko jollakulla antaa tietoiskua tuosta Mythbuntu distrosta. Eli olisiko siinä toiveita saada tuo kaukosäädin toimimaan?
« Viimeksi muokattu: 04.02.10 - klo:16.22 kirjoittanut Matti Sarkka »

Matti Sarkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #4 : 07.02.10 - klo:19.11 »
Ongelma jatkuu, olen jo mielestäni edennyt asian tiimoilta, mutta etc/lirc kansiossa oleva lircmd.conf tiedosto vaikuttaisi olevan "viallinen". TIedosto sisältää vain:
#UNCONFIGURED
#
# To find out how to get a proper configuration file please read:
#
#   /usr/share/doc/lirc/README.Debian

En vain ymmärrä, miten tuo README.Debian minua auttaisi. Joten, jos jollakulla olisi antaa kunnon ohjeet tuohon lircmd.conf tiedoston luomiseen, (tai vahvistaa ettei sitä tarvitse) olisi yksi mielipaha taas vähemmän. (irrecord sellaisenaan ei kelpaa)

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #5 : 07.02.10 - klo:22.30 »
Lue tuo ohjetiedosto.

Matti Sarkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #6 : 20.02.10 - klo:10.32 »
Lue tuo ohjetiedosto.
No joo, muita/muilla mitään vinkkiä? vai joudunko luopumaan jälleen "hankkeesta".  ???

Postoffice

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Amilo Xi2428 kaukosäädin (model no RC811)
« Vastaus #7 : 18.05.10 - klo:17.35 »
Vastataan nyt vaikka on jo vähän vanha aihe

Itsellä sama kake käytössä mutta eri kone tosin(Amilo Xi 2550) ja lircmd.conf tiedosto on tyhjä.

lircd.conf tiedoston sain luotua komentamalla sudo irrecord -f -d /dev/lirc0 RC811.conf ja sitten kopioimalla sen sisällön kohteeseen /etc/lirc/lircd.conf. Tuo -f pakottaa sen RAW tilaan sillä ilman sitä ei ainakaan komentojen nauhoitus onnistunut vaan tuli aina että toggle bitmask not found ja irrecord sulki itsensä.

Hardware.conf tiedosto on seuraavanlainen
Koodia: [Valitse]
# /etc/lirc/hardware.conf
#
#Chosen Remote Control
REMOTE="ITE8709 CIR port"
REMOTE_MODULES="lirc_dev lirc_ite8709"
REMOTE_DRIVER=""
REMOTE_DEVICE="/dev/lirc0"
REMOTE_SOCKET=""
REMOTE_LIRCD_CONF=""
REMOTE_LIRCD_ARGS=""

#Chosen IR Transmitter
TRANSMITTER="None"
TRANSMITTER_MODULES=""
TRANSMITTER_DRIVER=""
TRANSMITTER_DEVICE=""
TRANSMITTER_SOCKET=""
TRANSMITTER_LIRCD_CONF=""
TRANSMITTER_LIRCD_ARGS=""

#Enable lircd
START_LIRCD=true

#Don't start lircmd even if there seems to be a good config file
#START_LIRCMD="false"

#Try to load appropriate kernel modules
LOAD_MODULES="true"

# Default configuration files for your hardware if any
LIRCMD_CONF=""

#Forcing noninteractive reconfiguration
#If lirc is to be reconfigured by an external application
#that doesn't have a debconf frontend available, the noninteractive
#frontend can be invoked and set to parse REMOTE and TRANSMITTER
#It will then populate all other variables without any user input
#If you would like to configure lirc via standard methods, be sure
#to leave this set to "false"
FORCE_NONINTERACTIVE_RECONFIGURATION="false"
START_LIRCMD=""

Tämän siis pitäisi toimia mikäli vastaanotin on ITE8709 CIR ja kake tosiaan tuo RC811