Kirjoittaja Aihe: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi  (Luettu 68521 kertaa)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #140 : 10.07.07 - klo:22.04 »
Distroja on pilvin pimein ja Ubuntu tai openSUSE ei taatusti ole paras joka asiassa. Jotenkin vain toivoisi vähän avarakatseisuutta tältä porukalta, ei sen enempää.

avarakatseisuutta on tietty käyttää opensusea?
Luitko edes lauseita mihin vastasit?

luin. ymmärtääkseni sinusta on avarakatseisuutta hypettää opensusea ubuntufoorumilla. jotta minä voisin olla yhtä avarakatseinen, niin...

[edit]
väännetään nyt vielä ihan rautalangasta. jonkun mielestä ubuntu voi olla oikeasti paras distro, kuten opensuse näyttää olevan sinulle. ehkä heidän pitäisi lähteä muiden distrojen foorumeille jakamaan avarakatseisuutta omissa säikeisään.
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:22.05 kirjoittanut janne »
Janne

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #141 : 10.07.07 - klo:22.13 »
enpä muista koskaan törmänneeni käyttöjärjestelmää koskevan foorumiin/palstaan/uutisryhmään jossa ei olisi käsitelty vastaan tulleita ongelmia. mutta tietysti opensuse-miehen mielestä tämä tarkoittaa järjestelmän olevan huono valtaosalle käyttäjistä. vai?
Missä mä niin sanoin? Sulla on ihana tapa 'tulkita' toisten kirjoituksia. Itseasiassa minä en ole koskaan sanonut että Ubuntu on huono, päinvastoin. Kubuntua olen arvostellut KDEn pilaamisesta, se myönnettäköön.

Distroja on pilvin pimein ja Ubuntu tai openSUSE ei taatusti ole paras joka asiassa. Jotenkin vain toivoisi vähän avarakatseisuutta tältä porukalta, ei sen enempää.

avarakatseisuutta on tietty käyttää opensusea?
Luitko edes lauseita mihin vastasit?

luin. ymmärtääkseni sinusta on avarakatseisuutta hypettää opensusea ubuntufoorumilla. jotta minä voisin olla yhtä avarakatseinen, niin...
ks edellä. Joko tulkitset kirjoituksia tahallaan itsellesi sopiviksi tai sitten luetun ymmärtäminen ei ole sun vahvimpia puolia...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #142 : 10.07.07 - klo:22.16 »
enpä muista koskaan törmänneeni käyttöjärjestelmää koskevan foorumiin/palstaan/uutisryhmään jossa ei olisi käsitelty vastaan tulleita ongelmia. mutta tietysti opensuse-miehen mielestä tämä tarkoittaa järjestelmän olevan huono valtaosalle käyttäjistä. vai?
Missä mä niin sanoin? Sulla on ihana tapa 'tulkita' toisten kirjoituksia.

no, nähdäkseni viesti johon vastasin kertoi aika yksiselitteisesti, että sua harmittaa se, että ihmiset ovat tyytyväisiä ubuntuun vaikka siinäkin on vikoja ja siksi heidän pitäisi käyttää jotain muuta distroa, kuten opensusea. jos olen väärässä niin kirjoita tuon viestin ajatus vielä kerran auki, ihan niin selvästi, että tällaiset hitaamaatkin kaverit ymmärtävät. ihan tosi.

Itseasiassa minä en ole koskaan sanonut että Ubuntu on huono, päinvastoin. Kubuntua olen arvostellut KDEn pilaamisesta, se myönnettäköön.

olet vain sanonut, että kannattaisi käyttää jotain muuta. ollapa nuori ja jaksavainen, niin voisi rekisteröityä susefoorumille jakamaan omaa totuuttaan ainoana oikeana ja kertomaan kuinka susekäyttäjät ärsyttävät, tai kuinka heidän pitäisi vähintään olla tyytymättömämpiä distroonsa.

ja joo, kubuntulla on ongelmansa, mutta minua se ei voisi vähempää hetkauttaa.

luin. ymmärtääkseni sinusta on avarakatseisuutta hypettää opensusea ubuntufoorumilla. jotta minä voisin olla yhtä avarakatseinen, niin...
ks edellä.

kuin myös.
Janne

gefa

  • Vieras
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #143 : 10.07.07 - klo:22.24 »
Kävi Suse koneella kääntymässä pari tuntia, enkä edelleenkään löytänyt siitä mitän tuuleteltavaa.

Ellei sitten joku mielly tyyliin, jossa kaikki tehdään kuin winkussa.No jokaisella makunsa ja edelleenkin pysyn sanassani: suttuinen ja sekava.

Pelkkä valikkohässäkkä on kaikkien sotkujen äiti ainakin Kde versiossa.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #144 : 10.07.07 - klo:22.31 »
no, nähdäkseni viesti johon vastasin kertoi aika yksiselitteisesti, että sua harmittaa se, että ihmiset ovat tyytyväisiä ubuntuun vaikka siinäkin on vikoja ja siksi heidän pitäisi käyttää jotain muuta distroa, kuten opensusea.
Heh, sä oot hauska mies. Sitähän mä juuri tarkoitin ja nimenomaan noin sanoinkin. Kivenkovaan väitin että kaikkien pitäs vaihtaa Ubuntusta Suseen. Viittaan edelleen tohon sun kummalliseen tulkintatapaan.

Itseasiassa minä en ole koskaan sanonut että Ubuntu on huono, päinvastoin. Kubuntua olen arvostellut KDEn pilaamisesta, se myönnettäköön.

olet vain sanonut, että kannattaisi käyttää jotain muuta.
En todellakaan ole. Joko mulla on hemmetin huono muisti tai sitten sä hallitset paremmin mun mielipiteet kuin minä itse. Itse en muista tollaista sanoneeni.

Mutta hei, Janne sä voitit, tätä keskustelua on kohtuullisen turha jatkaa tällä tasolla. Antaapa olla...

juustohöylä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #145 : 10.07.07 - klo:23.14 »
owdy, ei kai tässä mistää ihmeen voittamisesta ole kyse, tai hauskuudesta.
Relaa snadisti ja ziigaa ulos, on kesä!

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #146 : 10.07.07 - klo:23.34 »
Relaa snadisti ja ziigaa ulos,
TsungaadiBungaa Mr. CheeseSlicer O0

Credo

  • Vieras
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #147 : 10.07.07 - klo:23.52 »
No en haasta riitaa,mutta miksi OpenSUSE:ssa on vara valita KDE tai Gnome kun kuiteskin se sekoittelee kumpaakin sekaisin?Vai onko toi perus käyttäjälle liian vaikee asennus ohjelma? Laittaa raksi ruutuun ja otta toisesta raksi pois?Asensin Uusimman OpenSUSE:n mita siinä menee päivityksineen 2 tuntia?Riippuu koneesta itellä AMD Sempron 2ghz prossua,1gb muistia ja joku Ati radeon 256MB. Pistin valintaan KDE ja Gnome paketteja sateli niin v****ti.Missä meni vikaan?Valikot oli kyllä KDE:tä,mutta ei niin selvät kuin Ubuntussa.Samat jutut siellä täällä.Kauhee Grafiikka,teema,ulkoasu,mikä se on.En sit tiedä?Muuten voi olla jopa Ubuntua parempi.Ubuntu ei oo paras!Sen saa päättää käyttäjä itse.Itelle tuo on kuiteskin helpoin ja paras.Entinen Fedora käyttäjä.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #148 : 11.07.07 - klo:00.25 »
no, nähdäkseni viesti johon vastasin kertoi aika yksiselitteisesti, että sua harmittaa se, että ihmiset ovat tyytyväisiä ubuntuun vaikka siinäkin on vikoja ja siksi heidän pitäisi käyttää jotain muuta distroa, kuten opensusea.
Heh, sä oot hauska mies. Sitähän mä juuri tarkoitin ja nimenomaan noin sanoinkin. Kivenkovaan väitin että kaikkien pitäs vaihtaa Ubuntusta Suseen. Viittaan edelleen tohon sun kummalliseen tulkintatapaan.

?
eli, jos on löytränyt distron josta pitää tai on saanut jonkun distron saaman mediahuomion kautta ensimmäisen positiivisen linuxkokemuksensa (ja ehkä saanut hieman ensimakua kaikista sen mahdollisuuksista), siitä ei pitäisi iloita saati sitten ketroa kyseisen distribuution foorumilla tai omassa blogissa, koska siinä on kuitenkin jotain vikoja.

oikein tähän asti?

jos kuitenkin sattuu käyttämään jotain vähemmän huomiota saanutta distroa, niin sen parissa saavutettuja onnistumiskokemuksia ja sen puutteiden vähättelyä saa (pitää?) harrastaa jonkun toisen distron foorumilla.

meneekö nyt oikein?

ja seurauksena on tietty se kuuluisa avarakatseisuus.

olet vain sanonut, että kannattaisi käyttää jotain muuta.
En todellakaan ole. Joko mulla on hemmetin huono muisti tai sitten sä hallitset paremmin mun mielipiteet kuin minä itse. Itse en muista tollaista sanoneeni.

jaa, mun mielestä sä nimenomaan myönnät tuon tuossa tähän viestiin aikaisemmin lainaamassani kappaleessa. mutta ehkä mä olen taas väärässä enkä osaa lukea näitä viestejä.

Mutta hei, Janne sä voitit,

pöh, trollahtavaan viestiketjuun vastaaminen on aina tappio.

tätä keskustelua on kohtuullisen turha jatkaa tällä tasolla. Antaapa olla...

mutta yhdestä asiasta ollaan sentään samaa mieltä.
Janne

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #149 : 11.07.07 - klo:07.08 »
Mun ei pitäny enää vastata tähän, mutta nukutun yön jälkeen pakko sanoa pari asiaa.

jaa, mun mielestä sä nimenomaan myönnät tuon tuossa tähän viestiin aikaisemmin lainaamassani kappaleessa. mutta ehkä mä olen taas väärässä enkä osaa lukea näitä viestejä.
Janne hei, ihan oikeasti, en usko että olet niin tyhmä kaveri, ettet ymmärtänyt lauseen sarkasmia. Miksi sun on pakko tulkita toisten sanomisia väärin?

Sano nyt ihan moderaattorin ominaisuudessa, minkä takia tämä 'Muut käyttöjärjestelmät ja Linux-jakelut' alue on täällä? Onko se perustettu vain sitä varten että Ubuntu käyttäjät voivat haukkua toisia distroja, koska jos positiivista muista distroista sanoo, se tulkitaan flamettamiseksi ja hypettämiseksi. Nyt ihan hyvässä hengessä kysyn tätä sinulta. Koska ainoa missä olen kertonut kokemuksistani openSUSEsta, rajoittuvat tälle alueelle, ja lähinnä openSUSE ketjuihin. Eikö se ole hyvä että suse juttuihin vastaa myös ihmisiä jotka sitä aktiivisesti käyttävät.  Ymmärrän toki että tämä on Ubuntu foorumi, mutta tämä alueen käyttötarkoitus kaipais nyt vähän selventämistä.

Ymmärtäisin syytöksesi hypettämisestä ja flamettamisesta jos riehuisin tuolla muilla alueilla julistamassa distroni paremmuutta, mutta näin en ole tehnyt. Ja kerrattakoon nyt vielä, minä en ole sanonut että kaikkien pitäisi vaihtaa openSUSEen, enkä ole missään väittänyt Ubuntua huonoksi. Ubuntu on hyvä distro, mutta tämä nykyinen nyt vaan sopii tarpeisiini paremmin. Kubuntu on mulla testiosiolla edelleen asennettuna, koska haluan seurata sen kehitystä.

Jos nyt voitas poistaa teinivaihde pois päältä ja ruveta keskustelemaan tästä kuin aikuiset. Yritän ainakin omat tekstini tästä eteenpäin esikatsella sillä silmällä.

justjoo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #150 : 11.07.07 - klo:08.59 »
Käyttäkää mitä käytätte mutta http://www.boycottnovell.com/  , siis ihan oikeasti :)

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #151 : 11.07.07 - klo:11.12 »
Nuo Novellin nykyiset temppuilut kyllä todellakin omissa silmissäni laskevat OpenSUSEn mieluisuutta. Susen 10.2 -versiota kokeilin sen julkaisun aikaan ja sekavuudestaan huolimatta se vaikutti ihan pätevältä. En kuitenkaan koe mielekkääksi olla osana sen käyttäjäyhteisöä, joten mieluummin käytän ja opettelen jotain semmoista järjestelmää, jota haluan sitten tukeakin ja auttaa muita oppimaan.

Lisäksi Fedora, Ubuntu ja varmaan moni muukin jakelu ovat oletuksena paljon selkeämmät käyttää. Susessa tuntui niitä pakettien kanssa pelaavia ohjelmia olevan enemmän kuin jaksoi laskea. Varmaan niistä selville ajan kanssa pääsisi, mutta toisaalta niiden osaamisesta ei olisi mitään hyötyä, kun itse en tarvitse (voin käyttää muita distroja) ja muillekaan en halua opettaa. (eli tukea OpenSUSEa ja siten vahvistaa Novellin asemaa)

[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Re: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #152 : 11.07.07 - klo:11.25 »

BTW. 486:set eivät olleet vielä Pentiumeja . Ensimmäisen polven Pentiumeja (alkaen 60MHz) nimitetään 586:siksi, MMX-käskykannan omaavia(~200MHz ->) 686:siksi, jne.

T:Jallu59

Ei nyt ihan noinkaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/X86

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #153 : 11.07.07 - klo:12.41 »
Sama asia eri sanoin  ;D

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #154 : 11.07.07 - klo:14.07 »
Opensusesta viel sen verran että tuossa mun koneessa se viel on. Entisen ubuntuni kun sain itse sekaisin, niin ajattelin kokeilla opensusea. Jos ja kun saavat pakettienhallinnasta paremman, niin voin ehkä lopullisesti siirtyä Opensuseen. Miellytti silmää ja helpohkot systeemit asetuksissa ovat syy Opensusen puolesta, mutta pakettienhallinta on kyllä niin suossa, että en oikein edes ymmärrä miksi sellaista kuraa sinne on toteutettu.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #155 : 11.07.07 - klo:17.23 »
Opensusesta viel sen verran että tuossa mun koneessa se viel on.
Mun koneesta se päinvastoin just lähti. Alkoi kyrsimään kun "helpot" yast-systeemit eivät saaneet näyttöä toimimaan oikein (niin, mitäs menin ostamaan laajakuvan), vaikka Ubuntussa se toimii jopa livecd:llä. Ikinä ei ole Ubuntussa tarvinut käyttää mitään modelinejä eikä mitään.

Miellytti silmää ja helpohkot systeemit asetuksissa ovat syy Opensusen puolesta, mutta pakettienhallinta on kyllä niin suossa, että en oikein edes ymmärrä miksi sellaista kuraa sinne on toteutettu.
Joo!
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #156 : 12.07.07 - klo:22.43 »
Mun koneesta se päinvastoin just lähti. Alkoi kyrsimään kun "helpot" yast-systeemit eivät saaneet näyttöä toimimaan oikein (niin, mitäs menin ostamaan laajakuvan), vaikka Ubuntussa se toimii jopa livecd:llä. Ikinä ei ole Ubuntussa tarvinut käyttää mitään modelinejä eikä mitään.

Tämä vinkki toimii minkä tahansa distron kanssa: jos et saa näyttöä skulaamaan oikein kovalevyasennuksella, buuttaa live-CD, joka toimii ja kopioi live-CD:n RAM-virtuaalikovalevyltä xorg.conf kovalevylle asennetun linuxin xorg.conffin tilalle. Tai jos kovalevyllä on eri partitioilla eri distroja, niin kopsaa toimivasta asennuksesta tuon konffitiedoston.

Aikoinaan kun en saanut Debianilla tai Slackwarella X:ää viritettyä, kopsasin Knoppixista tuon konffauksen.

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #157 : 12.07.07 - klo:23.03 »
Lainaus
Tämä vinkki toimii minkä tahansa distron kanssa: jos et saa näyttöä skulaamaan oikein kovalevyasennuksella, buuttaa live-CD, joka toimii ja kopioi live-CD:n RAM-virtuaalikovalevyltä xorg.conf kovalevylle asennetun linuxin xorg.conffin tilalle. Tai jos kovalevyllä on eri partitioilla eri distroja, niin kopsaa toimivasta asennuksesta tuon konffitiedoston.

Aikoinaan kun en saanut Debianilla tai Slackwarella X:ää viritettyä, kopsasin Knoppixista tuon konffauksen.

Itse kopsasin Ubuntun toimivan xorg.conf tiedoston SuSE:n puolelle joka sai aikaan sen että koko X ei enää lähtenyt käyntiin Sussun puolella. Ilmeisesti tuota SuSE:n xorg.conf filua ei saisi edes käsin mennä sörkkimään vaan säädöt pitäisi aina tehdä Yast:in kautta.

SlaMina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #158 : 13.07.07 - klo:00.37 »
Ihan yhtälailla sitä susenkin xorg.confia saa käsin muokata, jos osaa, niinkuin muidenkin distrojen.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Ubuntusta Suse:n käyttäjäksi
« Vastaus #159 : 14.07.07 - klo:00.19 »
Värikäs keskustelu.  :D Voisin asentaa susen kokeilua varten, mutta nettiyhteys on hidas, kerään voimia. Ubuntu on minulle toimivin järjestelmä, x-kubuntu vaihtelun ja hyvien ohjelmien vuoksi.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate