Kirjoittaja Aihe: unity  (Luettu 5322 kertaa)

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: unity
« Vastaus #20 : 09.01.12 - klo:19.51 »
Vertasinkin Unityyn, joka tuntuu olevan selvästi kevyempi kuin Mint12 mitä on kehuttu. En tiedä olisiko Minttiä kehuttu tuossa Fallback-tilassa - itse en näe siinä mitään varsinaista vikaa tuossakaan tilassa - ainoastaan hyvin epäselvän menurakenteen kun tarkemmin katsoo. Ja kun Dashboard puuttuu, niin pulassahan sen kanssa on - tai olisi ilman kokemusta.

Gnome2+Compiz - en ole koskaan kaivannut noita näytönhidasteita - makuasia.

Tässä koneessa ei muuten ole nVidian suljetut ajurit käytössä - se voi selittää ylenpalttisen hitauden kun 3D:n laittaa päälle ilman VMware Toolseja. Kuka käskee tietysti ajaa ilman Toolseja, mutta yllättävä ilmiö joka tapauksessa varsinkaan kun työpöytä näytti edelleen ihan samalta - voi ennustaa vaikeuksia koneella, jossa 3D-kiihdytys ei toimi kunnolla.

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: unity
« Vastaus #21 : 09.01.12 - klo:22.22 »
Vertasinkin Unityyn, joka tuntuu olevan selvästi kevyempi kuin Mint12 mitä on kehuttu. En tiedä olisiko Minttiä kehuttu tuossa Fallback-tilassa - itse en näe siinä mitään varsinaista vikaa tuossakaan tilassa - ainoastaan hyvin epäselvän menurakenteen kun tarkemmin katsoo. Ja kun Dashboard puuttuu, niin pulassahan sen kanssa on - tai olisi ilman kokemusta.

Gnome2+Compiz - en ole koskaan kaivannut noita näytönhidasteita - makuasia.

Tässä koneessa ei muuten ole nVidian suljetut ajurit käytössä - se voi selittää ylenpalttisen hitauden kun 3D:n laittaa päälle ilman VMware Toolseja. Kuka käskee tietysti ajaa ilman Toolseja, mutta yllättävä ilmiö joka tapauksessa varsinkaan kun työpöytä näytti edelleen ihan samalta - voi ennustaa vaikeuksia koneella, jossa 3D-kiihdytys ei toimi kunnolla.

Voi olla kevyempi en ole testannut. Itse kyllä testaisin ilman virtuaalikoneita, jos hitautta haluaa verrata. Työpöydän samanlaisuus en tiedä mistä johtuu. Voi olla ettet ole asentanut esimerkiksi MSGE, Cinnamon paketteja tai uuden työpöydän prosessia ei ole laitettu päälle. 3d-kiihdytys puuttuminen kyllä aiheuttaa ongelmia. Ei pelkästään työpöytä käytössä esimerkiksi flashin, selaimen kanssa. Mitkä nykyisin tukevat rautakiihdytystä.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: unity
« Vastaus #22 : 09.01.12 - klo:22.56 »
Voi olla kevyempi en ole testannut. Itse kyllä testaisin ilman virtuaalikoneita, jos hitautta haluaa verrata. Työpöydän samanlaisuus en tiedä mistä johtuu. Voi olla ettet ole asentanut esimerkiksi MSGE, Cinnamon paketteja tai uuden työpöydän prosessia ei ole laitettu päälle. 3d-kiihdytys puuttuminen kyllä aiheuttaa ongelmia. Ei pelkästään työpöytä käytössä esimerkiksi flashin, selaimen kanssa. Mitkä nykyisin tukevat rautakiihdytystä.

En ollut testaamassa nopeutta vaan toimintaa yleensä. Se nyt jää testaamatta "kaikilla herkuilla", koska mielenkiinto ei riitä uuteen yrityksen rautakiihdytys päällä, nVidian suljetut ajurit käytössä tai mitä ne vaatimukset ovatkaan tai mikä kombinaatio tästä pitäisi ottaa.

Kyllä vertailun vuoksi Ylen Areenan flashit toimivat ihan asiallisesti Ubuntu 11.04 virtuaalikoneessa ihan samoilla asetuksilla (ei nVidian suljettuja ajureita, ei rautakiihdytystä virtuaalikoneessa) - tietysti samassa fyysisessä koneessa.

Olet sinänsä oikeassa, että testeja ei pitäisi yleisesti ottaen tehdä virtuaalikoneissa, koska jotkut ovat todella hitaita - jonkun suomalaisen lehden testin mukaan (en muista lehteä). Tosin VMware ei ollut hidas - testin mukaan suhteessa nopeampi kuin mitä minä edes uskon kokemuksen perusteella. Nyt minulla on käytössä testattua uudempi versio.