Kirjoittaja Aihe: Löytyy softaa jolla lukea windowsista linux osioita  (Luettu 3665 kertaa)

hhannu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Onko saatavissa. Helpottaisi kahden käyttiksen järjestelmää?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
alias vililikku

Mooli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
  • Debian Etch
    • Profiili
Vs: Löytyy softaa jolla lukea windowsista linux osioita
« Vastaus #2 : 21.04.07 - klo:10.14 »
Pieni varoituksen sana, sillä tuo pisti ainakin itselläni linuxin osiot aivan sekaisin.

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Löytyy softaa jolla lukea windowsista linux osioita
« Vastaus #3 : 21.04.07 - klo:15.28 »
Minulla on toiminut.
Mutta jos kaikilla ei ole, niin kannattaa ehkämiettiä vielä toiseen kertaan...
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Löytyy softaa jolla lukea windowsista linux osioita
« Vastaus #4 : 21.04.07 - klo:19.22 »
Minulla on toiminut.
Mutta jos kaikilla ei ole, niin kannattaa ehkämiettiä vielä toiseen kertaan...

äkkiseltään katsottuna tuo ajuri käsittelisi ext3 osioita windowsissa ext2-osiona. tämä on tietysti aivan sallittua, mutta samalla se tarkoittaa, että tiedostojärjestelmä on virheherkempi ja saattaa vaurioitua jos konne äkillisesti sammutetaan/sammuu kun levylle/osiolle ollaan kirjottamassa. aivan sama koskee kaikki journaloimattomia tiedsotojärjestelmiä kuten esim. fat16 ja fat32 (joista fat32 on erityisen vikaantumisherkkä).
Janne

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Löytyy softaa jolla lukea windowsista linux osioita
« Vastaus #5 : 21.04.07 - klo:19.34 »
Itse olen käyttänyt linux-reader nimistä ohjelmaa ongelmitta.

Petri Kari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Löytyy softaa jolla lukea windowsista linux osioita
« Vastaus #6 : 21.04.07 - klo:21.55 »
Itse käytin total commander ohjelmaa, ei ollu mitään ongelmia missään vaiheessa. Tämä ei tosin mountannut linux osioita windows osioiden joukkoon, vaan linux osioita piti käpistellä TC:n oman tiedostoselaimen kautta. Siitä on tosin aikaa kun sen asensin ja aluksi se oli aika hankala käytettävä, yllämainitut on varmasti helpompia.
"Internet on ehdottoman hyvä asia ja käyttäköön sitä rauhassa ne, jotka sitä tuntevat tarvitsevansa. On kuitenkin hölmöä vaahdota siitä niin hirmuisesti, aivan kuin olisi syntynyt jokin ihmeellinen tiedon vallankumous, josta jokainen hyötyy tavattomasti" @ MB -95