Kirjoittaja Aihe: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon  (Luettu 2559 kertaa)

js72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« : 08.05.07 - klo:17.50 »
En ole koskaan katsonut tarpeelliseksi tehdä omia kotisivuja mutta nyttemmin kiinnostus on herännyt. Antakaa aloittelijalle vinkkejä hyvistä sivustoista josta pääsisi alkuun. Sivut voi olla joko suomeksi tai englanniksi.
Torvalds himself says, that Linux is Linux is Linux and not GNU/whatever...

rkl82

  • Vieras
Vs: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« Vastaus #1 : 08.05.07 - klo:17.55 »
Ite olen käyttänyt tätä sivustoa hyödyksi.

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« Vastaus #2 : 08.05.07 - klo:18.46 »
OpenOfficella voi alotella... Muistaa vain luoda hyperlinkit sivulle ja viedä html:nä.

timonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« Vastaus #3 : 08.05.07 - klo:20.44 »
Riippuen siitä miten paljon haluat itse tehdä, on olemassa vaihto eli käyttää julkaisu järjestelmää esim Xoops, Joomla, ja monta monta muuta kannattaa tutustua.
-HT-

Petri Kari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« Vastaus #4 : 08.05.07 - klo:20.46 »
Tässä on mainio osoite aloittelijalle:
http://www.w3schools.com/html/default.asp

Kannattaa opetella kirjoittamaan html koodi alusta loppuun itse, ilman mitään ohjelmia mitkä kirjoittavat koodin puolestasi. Kun ymmärrät periaatteen on sivujen tekeminen nopeata ja helppoa ja koodia on helppo muokata myös seuraavalla kerralla.
"Internet on ehdottoman hyvä asia ja käyttäköön sitä rauhassa ne, jotka sitä tuntevat tarvitsevansa. On kuitenkin hölmöä vaahdota siitä niin hirmuisesti, aivan kuin olisi syntynyt jokin ihmeellinen tiedon vallankumous, josta jokainen hyötyy tavattomasti" @ MB -95

nisse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« Vastaus #5 : 08.05.07 - klo:20.57 »
Mites ois Nvu. Kätevältä ohjelmalta vaikutti ainakin tässä jokunen aika sitten kun koitin.  :)

rkl82

  • Vieras
Vs: Vasta-alkaja kotisivujen tekoon
« Vastaus #6 : 09.05.07 - klo:09.35 »
Kannattaa kirjoittaa koodi suoraan Tekstieditorilla ja käyttää html:n sijasta xhtml:ää.