Kirjoittaja Aihe: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle  (Luettu 2861 kertaa)

Juhap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Hello,

Tuollaisen ilmoituksen Ubuntun osiointityökalu antaa kun yritän asentaa Ubuntua HP:n kannettavaan (HP Pavilion ZV600) Koneella on 57 gigaa vapaata tilaa asemalla C. Levy on eheytetty sekä ensimmäisen epäonnistuneen asennuksen jälkeen ajettu myös "scandisk" läpi.

Koneen tiedot:

HP Pavilion ZV6066EA
AMD Athlon 64 34500+
512 Mt RAM
80 Gt kovo

Ubuntu asennuslevy on tilattu Ubuntun oman Ship-to:n kautta, joten levyn pitäisi olaa siinä mielessä virheetön.

Keksiikö kukaan, mikä on pielessä???

Olisi kiva saada Ubuntu omaan läppäriin kun nyt aion luopua pöytäkoneesta, jossa minulla oli pelkästään Ubuntu Edgy.

Please, auttakaa....


Juha

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #1 : 12.01.07 - klo:22.27 »
Tee osiointi manuaalisesti.
alias vililikku

Seiken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #2 : 12.01.07 - klo:23.28 »
Tee osiointi manuaalisesti.

Tarkoitatko Vililikku että "moukkaa itse osiointi taulua" ?

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #3 : 13.01.07 - klo:01.40 »
Tee osiointi manuaalisesti.

Tarkoitatko Vililikku että "moukkaa itse osiointi taulua" ?

Kyllä hän tarkoittaa.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #4 : 13.01.07 - klo:11.12 »
Tee osiointi manuaalisesti.

Tarkoitatko Vililikku että "moukkaa itse osiointi taulua" ?

Kyllä hän tarkoittaa.

Sitä tarkoitan. ;D
alias vililikku

Tuntematon Käyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #5 : 13.01.07 - klo:13.03 »
Itse en ole vieläkään saanut asennettua Ubuntua windowsin rinnalle, sillä olen vielä epävarma, että tekeekö se asennus swapit yms. osiot itse tai entä jos koko kone menee ihan muusiksi. Varmuuskopiotkin pitäisi poltella levylle.
Debian 7.2

Juhap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #6 : 13.01.07 - klo:22.20 »
Moi,

Jos muokkaan itse tuota osiointitaulua niin tekeekö Ubuntu automaattisesti swap-osion vai pitääkö se tehdä itse?

Juha

Tarkoitatko Vililikku että "moukkaa itse osiointi taulua" ?
Lainaus

Kyllä hän tarkoittaa.

Lainaus
Sitä tarkoitan. ;D
Lainaus

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #7 : 13.01.07 - klo:22.59 »
Moi,

Jos muokkaan itse tuota osiointitaulua niin tekeekö Ubuntu automaattisesti swap-osion vai pitääkö se tehdä itse
Se täytyy siinä tapauksessa määritellä itse.
Sopiva koko on yleensä suunnilleen 2 kertaa ram-muistin koko (tuo on yleisesti hyväksi havaittu määrä, eikä sitä yksittäisiä tilanteita varten kannata sen kummemmin miettiä, vähempikin riittää, mutta tuolla määrällä swappia on varmasti riittävästi useimpien tarpeisiin).
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #8 : 14.01.07 - klo:09.55 »
Sopiva koko on yleensä suunnilleen 2 kertaa ram-muistin koko (tuo on yleisesti hyväksi havaittu määrä, eikä sitä yksittäisiä tilanteita varten kannata sen kummemmin miettiä, vähempikin riittää, mutta tuolla määrällä swappia on varmasti riittävästi useimpien tarpeisiin).
Vielä vähän tarkemmin. ;) Eli swapin koko on 2x muistin koko, kuitenkin korkeintaa 1gt.
alias vililikku

Juhap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #9 : 14.01.07 - klo:14.03 »
No,

Vielä yksi kysymys ennen kuin uskallan ruveta osioimaan tuota levyä. Tarviiko osioida muita osioita kuin swap ja se mitä Ubuntulle nyt haluaa antaa.
Tuleeko Grup-valikko swappi-osioinnin jälkeen automaattisesti vai pitääkö sekin osioida erikseen? Jos pitää niin mikä sen koko sitten pitäisi olla.

Kiitos jo etukäteen!

Juha




Sopiva koko on yleensä suunnilleen 2 kertaa ram-muistin koko (tuo on yleisesti hyväksi havaittu määrä, eikä sitä yksittäisiä tilanteita varten kannata sen kummemmin miettiä, vähempikin riittää, mutta tuolla määrällä swappia on varmasti riittävästi useimpien tarpeisiin).
Lainaus
Vielä vähän tarkemmin. ;) Eli swapin koko on 2x muistin koko, kuitenkin korkeintaa 1gt.
Lainaus

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ei voitu luoda riittävästi vapaata tilaa asennukselle
« Vastaus #10 : 14.01.07 - klo:14.06 »
Lainaus
Vielä yksi kysymys ennen kuin uskallan ruveta osioimaan tuota levyä. Tarviiko osioida muita osioita kuin swap ja se mitä Ubuntulle nyt haluaa antaa.
Tuleeko Grup-valikko swappi-osioinnin jälkeen automaattisesti vai pitääkö sekin osioida erikseen? Jos pitää niin mikä sen koko sitten pitäisi olla.
Ei tartte osioida kuin swap ja juurihakemisto /. Grub asennetaan automaattisesti.
alias vililikku