Kirjoittaja Aihe: Aloittelija "HÄDÄSSÄ" ohjelmien asennus ja pelien pelaaminen  (Luettu 3343 kertaa)

guideline

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
 ???
Linux ubuntu 6.06 64bit käyttäjä
Elikkä mites sais asennettua esim.virus ohjelman jonka latasin netistä.......tarvitaanko joku ohjelma vai.........
Secend problem: pitäs päästä pelaa counter-strikea, Battlefield2:sta tietenki netis ja ei ole hajuakaan miten sais toimii.........

Tomaatti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Ei. Älä asenna 64 bittistä versiota, jos olet aloittelija. Joitakin suljettuja codecceja ei saa 64bittiselle Linuxille tai joitain suljettuja ohjelmia (flash). Nämä toki saa kikkailulla, mutta silloin Firefoxinkin pitää olla 32bittinen. Suosittelen siis 32 bittistä versiota ainakin alkuun.

Linuxissa et tarvitse viruksentorjuntaohjelmaa. Ja ohjelmia ei ladata netistä, vaan paketinhallinnan kautta. ("Synaptic"). Kannattaa unohtaa (melkein) kaikki Windowssista opitut asiat.

Counter-Striken saa winellä toimimaan. Battlefieldin saa cedegalla toimimaan. Cedega on maksullinen, mutta siitä on CVS-versio. Suosittelen kuitenkin ostamaan Cedegan, että Cedegan kehitys jatkuisi ja säästyisit säätämiseltä. Cedegan CVS-version kanssa joutuu kirjoitusten mukaan säätäämään. Kaikki pelit saat toimimaan boottaamalla Windowssiin.

Jos et ole paketinhallinnan lähteitä lisännyt, niin kannattaa aktivoida pakettilähteitä. Helposti tämän ja codecit saa asennettua Easy Ubuntulla.

PS: Saatoin selittää kaiken ehkä liian hankalasti, joten lisää kysymyksiä ja tarkennuksia saa esittää.
PSS: Ubuntu Tutuksi wikikirja
« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo:01.08 kirjoittanut Tomaatti »

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Enpä ole kuullut noista "HÄDÄSSÄ" ohjelmista. Jotain pelejä vai?
Jos taas tarkoitit olevasi itse hätää kärsimässä ohjelmien kanssa, on otsikkosi tosi huono.
Otsikosta tulisi selvitä kirjoituksen aihe. Jos kyseessä on ongelma, saattaa joku toinenkin painia saman asian kanssa ja tuollainen otsikko ei juuri asiaa selvennä.
Poistuu taka vasemmalle - - -

stfu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 197
    • Profiili
Vissiin aika heppoisilla tiedoilla siirrytty linux maailmaan.

Tenio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vissiin aika heppoisilla tiedoilla siirrytty linux maailmaan.

Tuota, olenko käsittänyt aivan väärin, vai sitäkö varten tämä alue juuri on? Saa kysyä peruskysymyksiä? "Aloittelijoille"?

Ja eikö Ubuntun käsittääkseni tuo juuri pitänyt mahdollistaa tuo "heppoisilla tiedoilla" liuxiin siirtyminen, Linux ihmisille, muistatko?

Itse olen myös melko palikkakäyttäjä vielä, ja en nyt ymmärrä tuota sinun kuittailun motiivia.

Selvennä toki jos näät sen tarpeelliseksi!

PS.sori offaus..

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Enpä ole kuullut noista "HÄDÄSSÄ" ohjelmista. Jotain pelejä vai?
Jos taas tarkoitit olevasi itse hätää kärsimässä ohjelmien kanssa, on otsikkosi tosi huono.
Otsikosta tulisi selvitä kirjoituksen aihe. Jos kyseessä on ongelma, saattaa joku toinenkin painia saman asian kanssa ja tuollainen otsikko ei juuri asiaa selvennä.

Olkaa hyvä vain ja hätistäkää uudet käyttäjät pois ubuntun parista. Kyllä tuon otsikoinnin tajuaa jossakin vaiheessa, jos käyttäjä laittaa kolmannen viestin otsikolla apua!!!!, on jo minunkin mielestäni syytä huomauttaa. Huomautuksen voi kyllä tehdä v****uilemattakin

EDIT:
Jos itse olisin kohdannut ensimmäisessä linux forumille kirjoittamassani viestissä halveksuntaa, en koskaan olisi tälle foorumille palannut. Internet on täynnä keskustelufoorumeita, joissa haukutaan lyttyyn, jos kysyy väärällä tavalla asiasta. Älkäämme me sortuko siihen.
« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo:12.48 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Täysin samaa mieltä ^ ^ ^

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Mutta jos lukisi ensin foorumin ohjeet, joissa selvästi sanotaan, että pitää olla kunnon otsikko. Kyllä silloin voi huomauttaa otsikosta jos se ei ole kovin kuvaava.

Muoks: Oho, ne ohjeet onkin Ubuntu Linux puolella.  :P
alias vililikku

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmät vastaukset sanoi joku viisas mulle joskus... nii Guideline kannattaa lukea tuo tomaatin mainitsema wikikirja lävitse...ja miksei kaikki muutkin henkilöt ketkä näitä alueita lukevat :P