Kirjoittaja Aihe: Miten asennan kun on NTFS -levy?  (Luettu 2240 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Miten asennan kun on NTFS -levy?
« : 03.03.07 - klo:20.54 »

Taas pukkasi keikkaa kun sukulaistytöllä Windowsin käyttö tökkii pahemman kerran. Ikävä kyllä sen koneessa on NTFS levy, niin onko Ubuntulla mahdollista partitioida levyä siten että sen voisi asentaa rinnalle? Yes, tiedän että on olemassa partition magic vaan mullapa ei ole sitä... eikä siitä olisi edes hyötyä kun kone tökkii siis todella pahasti.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Miten asennan kun on NTFS -levy?
« Vastaus #1 : 03.03.07 - klo:21.23 »
Ubuntu asentuu NTFS-osioille Windowsin rinnalle melkein itsestään. Varmuuskopiot tietty kannattaa ottaa ennen asennusta, mutta sitten ei muuta kun asennus käyntiin. Kun osiointivaihe tulee, Ubuntu ehdottaa NTFS-osion pienentämistä ja uuden osioin tekemistä.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

peran

  • Vieras
Vs: Miten asennan kun on NTFS -levy?
« Vastaus #2 : 03.03.07 - klo:22.18 »
Mä nyt en muista onko XP:ssä tai W2000:ssa eheytystä, mutta jos on niin eheytä levy ensin.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Miten asennan kun on NTFS -levy?
« Vastaus #3 : 04.03.07 - klo:10.43 »
Kiitoksia vastauksista!

Itselläni on 6.06 -versio ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Kannattaisiko pysytellä 6.06 versiossa vai mennä 6.10 versioon? Ilmeisesti kummatkin tukevat NTFS:n muokkaamista?
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Miten asennan kun on NTFS -levy?
« Vastaus #4 : 04.03.07 - klo:10.56 »
jos puhtaalta pöydältä asentaa, niin 6.10. Eli uusi on aina uusi. Edgyssä (6.10) oli alussa hieman lastentauteja, mutta nyt ne on suurimmaksi osaksi korjattu.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

CactusWiZaRd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
  • Ubuntu 13.04 32- & 64-bit
    • Profiili
Vs: Miten asennan kun on NTFS -levy?
« Vastaus #5 : 05.03.07 - klo:13.01 »
NTFS -levyn kanssa voi tulla pieniä ongelmia asennuksen kanssa, ainakin 6.06:sen kanssa. Kun asensin Dapperin NTFS-levylle, jouduin asentamaan sen 4-5 kertaa uudelleen, koska edelliset asennukset eivät onnistuneet. Kannattaa myös olla varovainen partitioiden kanssa, koska pahimmassa tapauksessa joudut tyhjentämään koko levyn, jos asennus epäonnistuu.
Acer Aspire 4830T + Ubuntu 13.04 64-bit
IBM ThinkPad T43 + Ubuntu 13.04 32-bit

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Miten asennan kun on NTFS -levy?
« Vastaus #6 : 05.03.07 - klo:13.11 »
Mulla taas ei ole ollut mitään ongelmia NTFS-levylle asennettaessa. Mulla on aina ollu koko levyn kokoinen NTFS-järjestelmä, johon olen sitte ubuntun asentanu. Olen asentanu dapperin 3-kertaa ja Edgyn 2-kertaa.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!