Kirjoittaja Aihe: näyttö sivussa [ratkaistu]  (Luettu 1876 kertaa)

Wager

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
näyttö sivussa [ratkaistu]
« : 05.06.08 - klo:22.38 »
Mulla on sellanen ongelma, että tohon näytön vasempaan laitaan jää noin 0,5cm mustaa viivaa ja vasemmalta menee noi roskakorit ja uloskirjautuminen piiloon. onko jollain vihjeitä että mitä kannattaa/ voi tehdä. joillain muilla resoluutioilla näyttö on keskellä, mutta pitäisi toimia myös 1280*1024.
Näutönohjain on joku nvidia.
« Viimeksi muokattu: 02.09.08 - klo:19.51 kirjoittanut Wager »

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: näyttö sivussa
« Vastaus #1 : 05.06.08 - klo:22.44 »
Littunäyttö?

Voiko asiaan vaikuttaa näytön säätimillä? Mulla esim. win ja Ubuntu antavat kumpikin kuvan (nvidian omilla ajureilla) hieman sivuun toisistaan, mutta pääsen siitä onneksi yhden napin painamisella. (Siis näytössä oleva "AUTO" -näppäin.)

peran

  • Vieras
Vs: näyttö sivussa
« Vastaus #2 : 05.06.08 - klo:22.46 »
Mulla on vähän samaa ongelmaa surkean näyttöni kanssa. 1024x768 15" LCD. Korjauksena voi yrittää löytää oikea taajuus resoistasi. Itse en ainakaan voi käyttää oletustaajuutta, enkä suositeltua taajuutta, mutta kuitenkin olen löytänyt toimivan taajuuden.

(Järjestelmä->Asetukset->Näytöntarkkuus), vaikka todennäköisesti oletkin jo koittanut tätä.

roki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 192
  • Ubuntu Studio
    • Profiili
    • koti Sivu
Vs: näyttö sivussa
« Vastaus #3 : 05.06.08 - klo:23.41 »
Modernimmista vaihtoehdoista en tiedä, mutta xvidtune on ohjelma jolla kuvan paikkaa/kokoa näytöllä voi säätää. Gurut voivat sitten ohjelman näyttämistä lukemista arpoa kasaan modelinen, joka upotetaan xorg.conffiin oikealle kohdalle.

Linuxin käyttäjä kernelin versiosta 1.2.13

Wager

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: näyttö sivussa
« Vastaus #4 : 02.09.08 - klo:19.50 »
en käyttänyt linuxia koko kesässä, mutta nyt koitin ja näyttö meni oikeaan kohtaan kun tajusin että näytössä on nappi joka keskittää kuvan 8)