Itse olen kehitellyt jonkin aikaa hyvin pitkälle samannäköistä versiota Ubuntu.comin sivuston kanssa, eli aika pitkälle tekstien ja kuvien lokalisoinnilla olen mennyt. Kuvia voin pistää, jos joku niin haluaa.
Jos lähdemme tuota kehittämään (jota kannatan pienillä muutoksilla) tässä olisi pari ideaa:
1. Mitä fonttia tuossa on käytetty? Mielestäni paras vaihtoehto on Ubuntu-perusfontti, jonka värinä on #333333 (väri on siis oikea)
2. Haluaisin uudistunutta sivurakennetta, jota olen itse kaavaillut:
Etusivu
Esittely (osioina: Mitä uutta?, Ominaisuudet, Miksi käyttäisin Ubuntua?, Miksi se on ilmainen?, Kuvia ja videoita, Vertailutaulukko)
Yrityksille (tietoa palvelinversiosta, Canonicalin palveluista, Ubuntu Onesta sekä muuta infoa yrityksille)
Lataa (Ubuntun, Kubuntun, Ubuntu Serverin ym. lataus, ohjeet levyn tilaamiseen ja kirjastosta lainaamiseen)
Tuki (jaettuna suomen-, englannin- sekä ruotsinkielisiin vaihtoehtoihin, joista linkkejä erilaisiin oppaisiin, keskustelualueelle ym.)
Projekti (esitellään Ubuntun filosofiaa, historiaa, periaatteita ym., kerrotaan lisää avoimesta lähdekoodista, Canonicalista ja ehkä esim. Debianista)
Yhteisö (esitellään Ubuntu Suomen toimintoja, miten osallistua Ubuntun kehitykseen sekä Suomessa että maailmanlaajuisesti)
3. Oranssin navin väri voisi olla kirkkaampi
4. Hae-tekstin voisi korvata kuvalla (vrt. Ubuntu.com)
Suurin ongelma oli ehdottomasti fontti. Jos sen korjaa, alkaa näyttää jo hyvältä. Jos tältä pohjalta lähdetään lopullista sivua suunnittelemaan, autan mielelläni vaikka osioiden tekemisessä.
Olen sillä kannalla, että vanhasta sivustosta ei säilytettäisiin paljoa tavaraa, koska sisältö on paikoin todella vanhentunutta. Tämän vuoksi olen sitä mieltä, että wiki-järjestelmän voi korvata kokonaan, jos uudella järjestelmällä voidaan tuottaa edes jossakin määrin sama sisältö.
Mutta tosiaan, fontti vaihtoon, ja olen myös käytettävissä sivujen suhteen