Kirjoittaja Aihe: Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?  (Luettu 1814 kertaa)

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?
« : 09.07.12 - klo:19.12 »
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTEzNDc

Noin ovat ilmoittaneet, eli kehitys resurssit suunnataan uudelleen. Löytyykö sen jälkeen hyvää clienttiä, vai pitääkö sitä vain sisäistää web-mail asiat jatkossa? Ehkäpä sähköposti on sittenkin kuolemassa totaalisesti, kuten on jo pitkään ennustettu. Vaikka sähköpostia ilmeisesti edelleen lähetetään enemmän kuin koskaan ennen?

Elekaz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
    • Piece of code
Vs: Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?
« Vastaus #1 : 09.07.12 - klo:19.29 »
Mitä itse olen ymmärtänyt tästä, thunderbirdille tulee jatkossakin turvapäivitykset, mutta uusia ominaisuuksia ei kehitetä. Ja onhan se parempi suunnata resurssit toisaalle kun pitää niitä tyhjänpanttina. Jos TB:stä jotain vielä puuttuu, niin eiköhän se addoneilla hoidu.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?
« Vastaus #2 : 09.07.12 - klo:19.51 »
Mitä itse olen ymmärtänyt tästä, thunderbirdille tulee jatkossakin turvapäivitykset, mutta uusia ominaisuuksia ei kehitetä. Ja onhan se parempi suunnata resurssit toisaalle kun pitää niitä tyhjänpanttina.
Jep.

Jos TB:stä jotain vielä puuttuu, niin eiköhän se addoneilla hoidu.
Itseasiassa yhteisö saa edelleen kehittää siihen uusia ominaisuuksia. Säätiö ei itse kuitenkaan aio (toistaiseksi?) kehittää mitään uutta.

Itse jatkan Thunderbirdin käyttöä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?
« Vastaus #3 : 09.07.12 - klo:21.29 »
Koska itse en vielä ole aloittanutkaan Thunderbirdin käyttöä, kysyn mikä on Evolutionin tilanne?
Uudemmissa Ubuntuissahan Evolution korvattiin Thunderbirdilla, mentiinkö ojasta allikkoon?
(itsellä siis evolution edelleen käytössä)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?
« Vastaus #4 : 09.07.12 - klo:22.30 »
Ei ollut kiva uutinen. Toivottavasti yhteisö jaksaa kehittää ja ylläpitää Thunderbirdiä jatkossa. Olen kovasti tykästynyt "Ukkoslintuun". terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Thunderbirdin kehitys ajetaan alas?
« Vastaus #5 : 10.07.12 - klo:05.12 »
(itsellä siis evolution edelleen käytössä)

Mulla on täsmälleen sama tilanne. Mietin että jos ja kun vaihdan koneen niin hoidan tonkin kuntoon. Joskin juuri päivitin muistin 4 GB -> 8 GB tähän koneeseen, joten jos mikään ei hajoa, niin tuskin vaihdan konetta ihan heti. ;) Eikös vanha totuus ole, että kaikki uudistukset on pahoja, jos ei ole ihan pakko.