Kirjoittaja Aihe: Video kaappaus  (Luettu 3973 kertaa)

marlah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Video kaappaus
« : 10.10.05 - klo:20.31 »
Heitin jo kysymyksen tunne nyysseihin, mutta kysytäämpä täältäkin. Elikkä mulla on kaksi korttia jolta voisin kaapata analogi muodossa olevaa videota. Pinnaclen dc 10 plus ja Herculeksen winTV. Onko kubuntuun olemassa softaa, joka osaisi nauhoittaa jommalta kummalta kortilta videon vaikka mpg tai vastaavaan muotoon? Olis nimittäin nuita itse kuvattuja nauhoja vielä aika läjä laittamatta DVD:lle. Oikeastaan tämä säätäminen on nyt siinä vaiheessa että nuo video hommat on ainoita mitkä täytyy tehdä wintoosan puolella.
-marko

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Video kaappaus
« Vastaus #1 : 10.10.05 - klo:20.53 »
Heitin jo kysymyksen tunne nyysseihin, mutta kysytäämpä täältäkin. Elikkä mulla on kaksi korttia jolta voisin kaapata analogi muodossa olevaa videota. Pinnaclen dc 10 plus ja Herculeksen winTV.

ja nuo toimivat muuten ihan ok?

Onko kubuntuun olemassa softaa, joka osaisi nauhoittaa jommalta kummalta kortilta videon vaikka mpg tai vastaavaan muotoon?

vaikka kuinka monta. zapping on tv:nkatseluun tarkoitettu sovellus, mutta sillä hoituu myös videon kaappaus (tosin tv:n katseluun tvtime on merkittävästi parempi), kino on video-editori jolla kaappaus onnistuu (kuten kyllä muillakin video-editoreilla), komentoriviltäkin tuo onnistuu mm. mplayerin mukana tulevalla mencoderilla, nuppelvideolla, mvc:llä, jne.
Janne

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: Video kaappaus
« Vastaus #2 : 10.10.05 - klo:21.00 »
Itse ei ole tarkemmin tullut testattua, mutta pakettien hallinnasta löytyy ainakin seuraavanlaisia paketteja joita voi ainakin testata...

- dvr (http://dvr.sourceforge.net/)
- vstream
- streamer
- libmjpegtools
- lives

Editointia voi sitten kokeilla jo edellämainitulla kinolla, cinelerralla tai livesillä.

marlah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Video kaappaus
« Vastaus #3 : 10.10.05 - klo:22.07 »
Itse ei ole tarkemmin tullut testattua, mutta pakettien hallinnasta löytyy ainakin seuraavanlaisia paketteja joita voi ainakin testata...

- dvr (http://dvr.sourceforge.net/)
- vstream
- streamer
- libmjpegtools
- lives

Editointia voi sitten kokeilla jo edellämainitulla kinolla, cinelerralla tai livesillä.

Kiitti vaan vastauksista. Ruvetaan tässä kokeileen. Kerrompa sitten tuloksista ku on jotain kerrottavaa...

Joge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Re: Video kaappaus
« Vastaus #4 : 20.02.06 - klo:23.44 »
Nvidia Gefore 6600 GT jossa kaappausominaisuus. Toiveikkaana löin kameran kiinni ja capturea peliin. Ylläripylläri, mitään ei tapahtunut. Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä jotta saataisiin kuvaa koneelle.
TiedeForum Evolution
http://www.tiedeforum.net/

ufc

  • Vieras
Re: Video kaappaus
« Vastaus #5 : 21.02.06 - klo:21.41 »
Heitin jo kysymyksen tunne nyysseihin, mutta kysytäämpä täältäkin. Elikkä mulla on kaksi korttia jolta voisin kaapata analogi muodossa olevaa videota. Pinnaclen dc 10 plus ja Herculeksen winTV. Onko kubuntuun olemassa softaa, joka osaisi nauhoittaa jommalta kummalta kortilta videon vaikka mpg tai vastaavaan muotoon? Olis nimittäin nuita itse kuvattuja nauhoja vielä aika läjä laittamatta DVD:lle. Oikeastaan tämä säätäminen on nyt siinä vaiheessa että nuo video hommat on ainoita mitkä täytyy tehdä wintoosan puolella.
-marko

Pinnacle toimii

sudo modprobe zr36067
sudo apt-get install mjpegtools
man lavrec (ohjeet nauhoittamiseen.)

Sanotaanko, että jälki on uskomattoman paskaa. Ja tuo ei osaa millään tallentaa suoraan muuhun kuin mjpeg formaattiin. Eli ihan helvetin järeätä tavaraa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.06 - klo:21.44 kirjoittanut ufc »