Kirjoittaja Aihe: avustaminen puhelimitse  (Luettu 5394 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5679
    • Profiili
Vs: avustaminen puhelimitse
« Vastaus #20 : 25.10.09 - klo:22.44 »
Hyvä Jussi kerro minulle näppiksen tarkkuudella miten liitän esim päätteen tekstin tälle foorumille avustasi kiitollinen
ei enää niin epävarma nuorisokäyttäjä kiitos nyt vaan täytyy näpytellä ja opetella! en enää ilmoittele ikäasetuksia.
Tässä on englanniksi video miten homma hoituu. Ei kannata säikähtää kieltä, vaan katsomalla jo ymmärrät kopioi & liitä periaatteen, joka on sama Windowsissa ja Linuxeissa.
Lyhyesti. Maalaa teksti, paina hiiren oikeaa nappia ja valitse kopioi. Sitten siirryt vaikka tähän foorumin kirjoitusosaan, valitset kohdan kursorille, painat taas oikeaa nappia ja valitset liitä

Lyhyt englanti suomi sanasto
Edit = Muokkaa
Copy = Kopioi
Paste = Liitä
Cut = Leikkaa

Valikoissa näet noiden komentojen pikanäppäimet, kuten videostakin huomaat.

Linkki videoon
http://www.youtube.com/watch?v=c66pvfilotA

toivomatias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: avustaminen puhelimitse
« Vastaus #21 : 27.10.09 - klo:23.47 »
Taitaapi olla tämän viestiketjun lopettaminen olla minun tehtäväni.Selväksi tuli ainakin minulle,että foorumi on ainoa hyvä ja ilmainen konsti
saada asiallisia ja kärsivällisten ihmisten apua ubuntu asioissa.Nykyään liitän ja kopioin ihan sujuvasti kuten jotkut ovat huomanneet ym.muuta hienoa.
On hienoa huomata myös se (siis minä itse),että uskaltaa kysyä ihan peruskäytöstä eikä täällä ilkuta vaan autetaan KIITOS.

reboot

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Vs: avustaminen puhelimitse
« Vastaus #22 : 30.10.09 - klo:12.35 »
On hienoa huomata myös se (siis minä itse),että uskaltaa kysyä ihan peruskäytöstä eikä täällä ilkuta vaan autetaan KIITOS.

Ole hyvä vaan.  :)

Itse aikoinani huomasin saman jutun, että foorumilta saa ystävällisempiä vastauksia ja kohtelua kuin esim. IRC:stä, jossa vastaukset olivat pääsääntöisesti tyyliin "hae Googlesta", "lue manuaalit", "yritä itse" tms. Toki sieltä löytyi muutama harva, joka ystävällisesti auttoi vasta-alkajaa ilman että katselivat pitkin nenänvartta uutta tulokasta.
Ubuntu käytössä kotona ja töissä!
*** Kun ongelmasi on ratkaisu lisää otsikkoon [Ratkaistu] ***