Kirjoittaja Aihe: Feisty ja verkko-ongelma (NetworkManager)  (Luettu 1733 kertaa)

TLeo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Feisty ja verkko-ongelma (NetworkManager)
« : 20.05.07 - klo:11.33 »
Minulla tuli pienoinen ongelma feistyn kanssa. Olen aloitteleva ubuntu käyttäjä. Asensin feistyn ja kaikki toimi muuten hienosti mutta joka kerta koneen käynnistyksen jälkeen piti NetworkManagerista valita verkko jotta se lähtisi toimimaan.

Tämän olisin vielä sulattanut mutta kun yritin laittaa Firestarterin käynnistyksen yhteyteen niin se tietenkään ei onnistunut vaan kaatui virheilmoitukseen ettei verkkoa ole. (lisäksi se kysyi salasanaa joka kerta)

Ajattelin sitten ottaa network managerin pois kun vanhemmissa ubuntuissa minulla ei sellaista ollut ja verkko toimi paremmin. Nyt en saa verkkoa enää laisinkaan toimimaan, enkä tietenkään asennettua NetworkManageria takaisin kun ei ole pääsyä verkkkoon... Osaako joku tällä perusteella auttaa vai meneekö uudelleen asennukseksi?

Onkohan seuraavassa kuvassa oleva mystinen "silmukkaliitäntä" syypää siihen että jouduin joka kerta valitsemaan network managerista?

zafner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Feisty ja verkko-ongelma (NetworkManager)
« Vastaus #1 : 20.05.07 - klo:19.12 »
En nyt osaa suoraan sanoa, mikä on ongelmana. Kirjoita päätteessä (Sovellukset -> Apuohjelmat -> Pääte)

Koodia: [Valitse]
cat /etc/network/interfaces
ja
Koodia: [Valitse]
ifconfig

ja laita tulokset tänne, niin saadaan lisätietoja nykyisistä verkkoasetuksista ja verkon tilasta.

Tuo silmukkaliintäntä on localhost eli oma paikallinen kone. Sitä ei pidä mennä poistamaan tai tulee parljon ongelmia.

Firestarteria ei tarvitse joka kerta käynnistää erikseen (jos olet sen pakettihallinnan kautta asentanut), vaan se käynnistyy palveluna taustalle (ei näy mitään graafisia merkkejä). Kirjoittamalla seuraavan komenon päätteessä, näet firestarterin statuksen
Koodia: [Valitse]
sudo /etc/init.d/firestarter status

TLeo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Feisty ja verkko-ongelma (NetworkManager)
« Vastaus #2 : 20.05.07 - klo:20.05 »
Kiitos molemmille hyvistä vastauksista! Olin kuitenkin sen verran hätäinen että asensin koko ubuntun uudestaan ja uudelle kovalevylle. Tuolta vanhalta löytyi alun tarkastuksessa bad sectoreita joten sen kanssa ei oikeen voinut olla varma mistään.

Lainaus
Firestarteria ei tarvitse joka kerta käynnistää erikseen (jos olet sen pakettihallinnan kautta asentanut), vaan se käynnistyy palveluna taustalle (ei näy mitään graafisia merkkejä). Kirjoittamalla seuraavan komenon päätteessä, näet firestarterin statuksen

Tämä selvensi paljon. Olen ennen laittanut firestarterin käsin Järjestelmä -> Asetukset -> Istunnot ja käynnistyvät ohjelmat kohtaan.