Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ei yhdistä WPA-PSK suojattuun WLANiin  (Luettu 1257 kertaa)

miigii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Ubuntu ei yhdistä WPA-PSK suojattuun WLANiin
« : 11.02.12 - klo:11.07 »
Minulla on ollut lähes aina sama ongelma kaikkien Linux jakeluversioiden kanssa. WLANini on suojattu tällä hetkellä WPA-PSK:lla ja siihen saa yhdistettyä Windows-koneet, Internet-TV:n, iPodit ja Padit sekä Android-laitteet. Tähän mennessä kaikki Ubuntu-koneetkin ovat havainneet kyseisen langattoman verkon, mutta yksikään niistä ei ole yhdistynyt siihen ongelmitta. Kone kysyy koko ajan salausta uudestaan ja uudestaan kunnes jossain vaiheessa se ilmoittaa "Disconnected - you are now offline". Olen koittanut löytää kaikkialta ratkaisua tähän ongelmaan, mutta tuloksetta. Lisäksi sama ongelma on ollut Fedoran ja Open Susen kanssa.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4002
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ubuntu ei yhdistä WPA-PSK suojattuun WLANiin
« Vastaus #1 : 11.02.12 - klo:12.18 »
Veikkaisin ettei langatonta verkkokorttiasi täysin tueta. Minulle on myös käynyt joskus noin vastaavassa tilanteessa: käyttis on tunnistavinaan verkkokortin ja jopa löytää verkkoja, mutta yhdistäminen verkkoon ei enää onnistukaan.

Jos saat koneen väliaikaisestikin langalla kiinni verkkoon, kannattaa kokeilla, löytyykö koneelle rajoitettuja ajureita. Jollei, heitä tänne verkkokortin tiedot (löytyvät komennolla lspci päätteessä).
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

odysseus

  • Vieras
Vs: Ubuntu ei yhdistä WPA-PSK suojattuun WLANiin
« Vastaus #2 : 12.02.12 - klo:14.35 »
Vika voi tosdiaan olla myös reittimessä (missä wlan on). Mulla oli kotona jatkuvasti ongelmaa juuri toisinpäin.

Linuxit (3kpl langattomana) meni verkkoon kuin ahvenparvi kaislikon laidalla, mutta tuo yksi windows kone kenuili koko ajan, että verkko on kateissa. Sama päti melko vanhaan Androidiin sekä kaverin Maciin, joka valillä piipahtaa meidän verkossa. Ainaisia ongelmia!
Reitittimen boottaus aina lopulta auttoi.

Vaihdoin reiskan kunnolliseen TP-Link:n tekemään (Cisco?) ja voela, ongelmat poistuivat laakistal