Kirjoittaja Aihe: Langattoman verkkokortin tehon säätäminen?  (Luettu 1720 kertaa)

toba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Langattoman verkkokortin tehon säätäminen?
« : 06.01.08 - klo:22.03 »
Moi, mulla on ongelma. Omistan NP nx6310 -kannettavan, jossa olen jo vuoden ajan käyttänyt Ubuntua. Mulla on myös alkuperäinen XP rinnalle asennettuna. Kaikki laitteet toimivat Ubuntussa mainiosti, mutta ongelmani alkoivat kun jouduin pari kuukautta sitten muuttamaan. Nyt käytän verkkoyhteytenä erään tutun langatonta verkkoa (luvan kanssa). Asuntoni on kantomatkan rajoilla, ja signaali on yleensä heikko, eikä yhteyteni siksi Ubuntulla toimi kuin ehkä 60% ajasta. Siksi joudun nykyään vähän väliä vaihtamaan XPn puolelle, jossa verkko tuntuu toimivan lähes aina heikollakin kentällä. Mitähän voisin tehdä? Voinko Ubuntulla jotenkin säätää verkkokorttia "herkemmäksi"? Vai onko jotain softaratkaisua olemassa? Versioni on 7.04.

toba

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Langattoman verkkokortin tehon säätäminen?
« Vastaus #1 : 06.01.08 - klo:22.13 »
itsellä taas oli boksi n. 7 metrin päässä koneesta, esteitä ei ollut, signaali oli todella heikko, ratkesi kun siirsin WLAN kortin antennia korkeammalle paikalle.
kannettavassa tämä ei tietenkään onnistu.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Langattoman verkkokortin tehon säätäminen?
« Vastaus #2 : 06.01.08 - klo:22.56 »
Omassa läppärissäni ei ole "herkkyyssäätöä", mutta yritä etsiä paras mahdollinen paikka läppärillesi signaalivoimakkuuden suhteen. Voi olla pienestäkin paikanvaihdota  kiinni. Toinen mahdollisuus on säätää WLAN purkin tehot maksimiin. Omassa Zyxelin 660 HW:ssa on kolmiportainen tehonsäätö: High-Med-Low. Tosin tämä vaatii ystäväsi suostumuksen. Ehdotan, että otat pullat,munkit ja kahvipaketin mukaan neuvottelujen pohjaksi. :D terveisin Timo
"Linux, made in Finland"