Kirjoittaja Aihe: Sunin Java ei asennu Feistyyn  (Luettu 2258 kertaa)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Sunin Java ei asennu Feistyyn
« : 16.05.07 - klo:13.00 »
Yritimpä isäukon Feisty-koneeseen asentaa Synapticilla Sunin Java-pluginia (ja JRE5:ttä), vaan väittää, ettei löydy, kun käskee toteuttaa muutoksen. Vaihdoin lähteen "server for Finland" asetuksen "main server":iksi, mutta sama lopputulos. ??? Flashplugin-nonfree asentui kyllä samoista repoista ihan OK.
Tilapäinen häiriökö, vai pitääkö taivuttaa jollain tavalla käsipelillä ?

T: Jallu59
Vielä Dapperin käyttäjä kotioloissa
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Sunin Java ei asennu Feistyyn
« Vastaus #1 : 16.05.07 - klo:13.25 »
Eikös se oo java6, joka on uudempi? Viitosversion saa ainakin tuolta: ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/INSTALL/Ubuntu/archive/pool/multiverse/s/sun-java5/
Pitäisihän sen paketinhallinnallakin asentua.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Sunin Java ei asennu Feistyyn
« Vastaus #2 : 16.05.07 - klo:13.27 »
Pakettivarastot kuntoon wikikirjan mallin mukaan ja tämän jälkeen asenna sun-java6-plugin (tai jos haluat mukaan gstreamerit ja flashit niin ubuntu-restricted-extras)


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Sunin Java ei asennu Feistyyn
« Vastaus #3 : 16.05.07 - klo:14.13 »

 Mielenkiintoista minulla Feisty löytyy molemmat 5 & 6 + härpäkkeet synapticista "Sun java" ja on näköjään päivittänyt itse tuohon kuutoseen muun päivitä myötä.
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Sunin Java ei asennu Feistyyn
« Vastaus #4 : 16.05.07 - klo:20.33 »

 Mielenkiintoista minulla Feisty löytyy molemmat 5 & 6 + härpäkkeet synapticista "Sun java" ja on näköjään päivittänyt itse tuohon kuutoseen muun päivitä myötä.

Sama täällä!  :)
-okram-

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Sunin Java ei asennu Feistyyn
« Vastaus #5 : 17.05.07 - klo:10.43 »
Enpä muista, olenko sorkkinut vielä wiki-kirjan ohjeiden mukaan, katson ensi viikolla kun pääsen taas koneeseen käsiksi.  Onneksi isäukko(70v) ei ainakaan vielä ole käynyt sivustoilla, jotka sitä SunJavaa olisivat tarvinneet :)

Huolestuneempi olen siitä, että ne Java-paketit näkyvät Synapticissa, mutta eivät sitten löydykään. Mielstäni, jos pakettia ei tietovarastoilla ole, se ei pitäisi näkyäkään Synapticissa. Sitähän varten tulee kehotus päivittää pakettilistat muutettaessa tietovarastoja. Dapperissa ne repolat näytetään selväkielisesti, Feistyssä vain, ainakin ensinäkymällä nuo opämääräiset "server for Finland" ja "main server".

Yritän tässä nyt tavoittaa sitä asiakasnäkökulmaa, eli hommien pitäisi toimia perusasoiden osalta kuin se perinteinen junan vessa.
Tavoiteenahan on toivottavasti laadukas tietojenkäsittely-umpäristö, toisin kuin eräs kaupallinen tarjokas, jolta on mopo karannut käsistä jo kauan sittem ;D

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS