Kirjoittaja Aihe: Synergy & skrollaus  (Luettu 1297 kertaa)

eskofd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Synergy & skrollaus
« : 25.05.10 - klo:10.49 »
Ubuntun käytössä ollaan päästy hyvin alkuun ja vaikuttaa erinomaiselta käyttöjärjestelmältä. Ohjaan Ubuntu-konetta toiseen koneeseen kiinnitetyllä näppäimistöllä ja hiirellä Synergy -nimisen ohjelman avulla. Vaikka ohjelma toimii muuten hyvin, en ole saanut skrollausta toimimaan Ubuntussa, vaikka se "server-koneessa" (Windows 7 Home Premium, Acer Extensa 5635ZG, Synaptic TouchPad V7.2) toimii hyvin. Aina kun yritän skrollata Ubuntussa, skrollauskuvake tulee jostain syystä vain Windows -koneen näytölle. Käytössä Synapticsin asetuksista "Enable vertical scrolling" ja "Enable ChiralMotion scrolling".

Olen yrittänyt asentaa Synergy -ohjelmaan patchin ja asettaa --yscroll -ominaisuutta. Ajoin lisäksi synergyä "-f" -modessa, mutta mitään virheilmoitusta ei tule client koneessa, kun yritän skrollata. Mikäli jokin virheilmoitus tulisi niin ilmeisesti tämän perusteella voisi asettaa oikein --yscroll -arvon. Kiitos avusta:)

OT:
Lisäkysymys: Käytän ubuntua SSH-palvelimena. Minun kannattaa varmaan tehdä toinen käyttäjä ja sallia vain tälle uudelle käyttäjälle SSH -yhteys. Ilmeisesti sudo -komennot eivät defaulttina onnistu tältä uudelta käyttäjältä. Tämä ilmeisesti lisäisi turvallisuutta?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Synergy & skrollaus
« Vastaus #1 : 25.05.10 - klo:11.50 »
OT:
Lisäkysymys: Käytän ubuntua SSH-palvelimena. Minun kannattaa varmaan tehdä toinen käyttäjä ja sallia vain tälle uudelle käyttäjälle SSH -yhteys. Ilmeisesti sudo -komennot eivät defaulttina onnistu tältä uudelta käyttäjältä. Tämä ilmeisesti lisäisi turvallisuutta?

Juuri näin. Tuo käyttäjä voi toki käyttää su-komentoa muuttuakseen siksi käyttäjäksi, jolla ne sudo oikeudet on, mutta siihen tietysti tarvitaan salasana.