Kirjoittaja Aihe: Nokia N73, feisty ja bluetooth  (Luettu 2173 kertaa)

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Nokia N73, feisty ja bluetooth
« : 17.09.07 - klo:19.04 »
Olen onneton yrittäny kahlata taas näitä sivuja silimät killillään, mutta ei löydy apuja hölömölle.
Olen imuroinut paketinhallinnasta käsittääkseni kaikki mahdolliset gnome työpöytään uumoilemani paketit ja hilavitkuttimet saadakseni yksinkertaiesti kännykkäni lähettämään sinihampaalla kännyllä ottamani kuvatuksen pöytäköneelle....EI peruna ONNISTU... Voisiko joku vielä kerran autttaa ja kertoa...MISTÄ, MITÄ js MITEN imaisen tarvittavat moiveet ja vielä MITEN NE SITTEN VIELÄ ASENNETAAN

Windowsilla tapahtui käden käänteessä...en kun tökkäsi blth:t kapulan usbiin ja teki kuten kone neuvoi, niin johan alko pelittää ja kuvat kulkee...mutta EI LINUKSILLA...

taidan olla ihan liian yksikertainen ihminen näin ..HELPPON JA VAIVATTOMAN järjestelmän käyttäjäksi


Juh0`

  • Vieras
Vs: Nokia N73, feisty ja bluetooth
« Vastaus #1 : 17.09.07 - klo:19.43 »
En nyt anna mitään varmaa tietoa kun on jäänny toi ubuntu käyttö "pikku" tauolle.

Eli koitas tehä että et käytäkkään bt:tä vaan sitä USB piuhaa joka tuli luultavasti puhelimen mukana, eli menet Valikko -> Työkalut -> Datakaapeli ja vaihdat Datakaapelitilan Massamuisti tilaksi. Kytke kaapeli puhelimeen ja koneeseen ja sitten puhelin menee luultavasti Off-line tilaan ja ehkä ilmestyy työpöydälle uutena kiintolevynä. Sitten etit sieltä ne kuvat ja tallennat sieltä ne koneelle.

En tiedä että toimiiko tämä ubuntussa, mutta minulla ainakin N73 toimii windows ja mac koneessa tuolla tavalla, jos ei ole bt:tä koko koneessa niin tuo on aika varma tapa saada kuvat puhelimesta koneelle ja toistepäin.

peran

  • Vieras
Vs: Nokia N73, feisty ja bluetooth
« Vastaus #2 : 17.09.07 - klo:20.06 »
Valitettavasti en nyt omalla koneella pysty demoamaan, kun ei ole Ubuntua, mutta periaatteen voin kertoa:

Aluksi laita sinihammasdongeli koneen kylkeen kiinni ja avaa puhelimesta sinihammasyhteys
Etsi puhelimesi avulla pariliitosta ja parita puhelimesi koneen kanssa
Ota kuvat talteen OBEX-yhteydellä. Tosta Obexista en ole varma tuleeko pelkän käyttiksen mukana vai pitääkö joku paketti ladata gnomee Kubuntussa näkyy tulevan oletuksena.

Wäinö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Nokia N73, feisty ja bluetooth
« Vastaus #3 : 17.09.07 - klo:20.42 »

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Nokia N73, feisty ja bluetooth
« Vastaus #4 : 18.09.07 - klo:20.18 »
Jes..jes ....ja kerran vielä YES...Suur kiitos taas Peran...nyt homma pelittää..tiedot kulkee koneelta puhelimeen ja päinvastoin ihan simona... Avasin lisää/poista sovelluksia ja laiton hakusanaksi obex... jolloin tauluun pläjähti Bluetooth Obex Client ohjelma. No latasin sen koneelle ja..kaiken varmuuden välttämiseksi vielä muutkin sen kanssa samassa aihiossa olleet kilkkeet...ja Heureka se toimii!!!!
Vanahana perfektionistina silimään pisti kuitenkin ohjelman sepustusosassa viimeisenä ja vieläpä ihan selväksi SUOMEKSI oleva lausahdus "sopii hyvin Kubuntu-työpöytään"..????  hyvin näyttää toimivan myös ubuntu työpöydässä..??

kiitos ja kumarrus kaikille...pökijönopastus-talkoisiin osallistuneille
t. jussi57

peran

  • Vieras
Vs: Nokia N73, feisty ja bluetooth
« Vastaus #5 : 18.09.07 - klo:21.46 »
Vanahana perfektionistina silimään pisti kuitenkin ohjelman sepustusosassa viimeisenä ja vieläpä ihan selväksi SUOMEKSI oleva lausahdus "sopii hyvin Kubuntu-työpöytään"..????  hyvin näyttää toimivan myös ubuntu työpöydässä..??

Joops, olen sählännyt sinihampaan kanssa sekä Ubuntussa ja Kubuntussa, ja tällä hetkellä koneessa on Kubuntu, joten vaikka tiedostojen siirron periaate on sama, mutta ohjelmissa saattaa olla eroja.

No, löyty yks. Ubuntu-konekin, johon yritin laittaa sinihampaan pelittämään, mutta tällä kertaa mulla jäi yritykseksi, mutta tärkeintähän oli, että sulla sentään toimii, kun mun Kubuntussa se toimii kuitenkin.  ;)