Kirjoittaja Aihe: digikam ei käynnisty automaattisesti kameran liittämisen jälkeen[ratkaistu osin]  (Luettu 3515 kertaa)

juhani46

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Eli irrotettavien asemien ja medioiden asetukset on valittu "tuo valokuvat yhdistettäessä" , komentona on: digikam --detect-camera mutta ei toimi. Sama komento päätteeseen kirjoitettuna toimii juuri kuten haluan. Mikähän auttaisi ? Kamera kyllä näkyy kuvakkeena kytkennän jälkeen -mitään ei kuitenkaan tapahdu ellei päätteeseen kirjoita em. komentoa.

Edit: Elikkäs homma toimii niin että käynnistän digikamin manuaalisesti kameran liittämisen jälkeen ja  koska ohjelma toimii muuten erinomaisesti
ei ole suuri vaiva käynnistää ohjelma käsin.
Kiitokset vastanneille..   :)
« Viimeksi muokattu: 26.07.08 - klo:11.07 kirjoittanut juhani46 »

yottabyte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
  • software is like sex, it's better when it's free
    • Profiili
itsellä oli joskus jotain ongelmaa gtkamin kanssa, oletko kokeillut komentona pelkkää digikam (ja sitten itte sieltä etsinyt kameran)
Ubuntu & Peppermint & Debian

juhani46

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Kokeiltu on -ei käynnisty  Vaikuttaisiko asiaan jotenkin että f-spot on poistettu.. ?
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:15.15 kirjoittanut juhani46 »

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Kokeiltu on -ei käynnisty  Vaikuttaisiko asiaan jotenkin että f-spot on poistettu.. ?

Järjestelmä>asetukset>irroitettavat asemat ja mediat.

Koodia: [Valitse]
/usr/bin/digikam
Toimiiko tällä?

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

juhani46

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Kokeiltu on -ei käynnisty  Vaikuttaisiko asiaan jotenkin että f-spot on poistettu.. ?

Järjestelmä>asetukset>irroitettavat asemat ja mediat.

Koodia: [Valitse]
/usr/bin/digikam
Toimiiko tällä?

Terveisin jori52

Ei myöskään tämä vaihtoehto toimi. Media kuvake ilmestyy työpöydälle kameran liittämisen jälkeen, muuta ei tapahdu. Ennen f-spotin poistoa hiiren oikealla oli mahdollista valita kuvakkeesta "avaa ohjelmalla"  vaihtoehdot oli muistaakseni f-spot ja kuvakatselin ainakin nämä. Nyt tämä "avaa ohjelmalla" valinta on poistunut, onkohan tällä merkitystä.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Minulla toimii juuri tuolla käskyllä, kameraa kytkettäessä aukeaa lappu, tuo kuvat kamerasta ja sen ruksitin tee tämä toiminto aina, joten ei kysele turhia, digikam aukeaa ja sitten valitsen ylhäältä valikosta kameran (minulla tunnistaa Olymbus kameran mass storage kamerana, mutta toimii, kameran valinnan jälkeen aukeaa pieni ikkuna digikamiin erillisenä ja voin siirtää kuvat minne haluan.

Muuta en tehnyt kuin poistin F-spotin pois ja laitoin tuon käskyn (/usr/bin/digikam).

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

juhani46

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Minulla toimii juuri tuolla käskyllä, kameraa kytkettäessä aukeaa lappu, tuo kuvat kamerasta ja sen ruksitin tee tämä toiminto aina, joten ei kysele turhia, digikam aukeaa ja sitten valitsen ylhäältä valikosta kameran (minulla tunnistaa Olymbus kameran mass storage kamerana, mutta toimii, kameran valinnan jälkeen aukeaa pieni ikkuna digikamiin erillisenä ja voin siirtää kuvat minne haluan.

Muuta en tehnyt kuin poistin F-spotin pois ja laitoin tuon käskyn (/usr/bin/digikam).

Terveisin jori52
Samoin minulla tunnistaa mass storagena ja muuten toimii digikam hyvin ja osaa siirtää kuvat automaattisesti, ainoastaan ei hoksaa liittämistä eli digikam on käynnistettävä manuaalisesti tai päätteessä kuten ekassa viestissä kerroin.

juhani46

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Lisää tietoa: asensin takaisin f-spot ohjelman. Nyt kameran liittäminen käynnistää automaattisesti f-spot ohjelman vaikka irrotettavat asemat ja mediat valikossa  on edelleen valittuna digikam komennolla /usr/bin/digikam .( ja digikam on edelleen asennettuna.) Eli vaikuttaa siltä kuin irrotettavat asemat ja mediat valikko ei jostain syystä toimi minulla ? Vinkkejä ?

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Lisää tietoa: asensin takaisin f-spot ohjelman. Nyt kameran liittäminen käynnistää automaattisesti f-spot ohjelman vaikka irrotettavat asemat ja mediat valikossa  on edelleen valittuna digikam komennolla /usr/bin/digikam .( ja digikam on edelleen asennettuna.) Eli vaikuttaa siltä kuin irrotettavat asemat ja mediat valikko ei jostain syystä toimi minulla ? Vinkkejä ?

Poistamalla F-spotin ei aukea siihen, en oikein sitten tiedä mikä sinun systeemissä mättää,kun oma pelaa noin.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10