Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja ati ajurit  (Luettu 59908 kertaa)

whintake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Ubuntu ja ati ajurit
« Vastaus #100 : 05.06.06 - klo:18.38 »
Tein kaiken mitä sanottiin täällä ja tuolla Aaltosen sivuilla, mutta se ratas -homma ei anna mitään fps -lukemia, sujuvasti rullaa kuiten ... Mutta tää käyttöliittymä nahkailee?

Se toinen testihomma antaa 480+ fps.

KV8 Pro & 3000+ sempron (Palermo)

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Re: Ubuntu ja ati ajurit
« Vastaus #101 : 06.06.06 - klo:10.28 »
Kokeile
Koodia: [Valitse]
glxgears -printfps

mikk0

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 555
    • Profiili
Re: Ubuntu ja ati ajurit
« Vastaus #102 : 06.06.06 - klo:10.38 »
Huomasin muuten hämmästyksekseni, että ennen kuin olin lainkaan asentanut noita fglrx-ajureita sain glxinfo-komennolla tulosteeksi direct rendering: Yes. Eli minulla oli käytössä ihan ati-ajurit.
Nyt kun otin käyttöön fglrx-ajurit, niin glxinfo näyttää direct rendering: No

Pitää selvitellä...

Lisäys: Tämä korjautui uudelleenkäynnistyksellä. Nämä atin vehkeet kun eivät siedä sitä jos käyttäjä kirjautuu ulos ja sitten takaisin sisään. Edes gdm:n uudelleenkäynnistys ei tähän auta.
Enpä muuten uudelleen saanut noita ati-ajureita toimimaan 3D-tilassa, mutta voin vannoa että kyllä minä niiden kanssa planetpenguin-raceria pelasin.

Mikko
« Viimeksi muokattu: 06.06.06 - klo:10.55 kirjoittanut mikk0 »

Mikko Saarinen

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ubuntu ja ati ajurit
« Vastaus #103 : 06.06.06 - klo:11.17 »
Lisäys: Tämä korjautui uudelleenkäynnistyksellä. Nämä atin vehkeet kun eivät siedä sitä jos käyttäjä kirjautuu ulos ja sitten takaisin sisään. Edes gdm:n uudelleenkäynnistys ei tähän auta.
Johtuu siitä koska fglrx moduulia ei ole ladattu. :)
alias vililikku

TopSpeed

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Ubuntu ja ati ajurit
« Vastaus #104 : 12.11.06 - klo:23.10 »
Totanoin, mulla on onkhelma nuotten muokattujen juttujen kans. Mä käynnistän ubuntun, niin tuloo se hemmetin musta ruutu. Menin restore (vai mikä ny onkaa) osioon, ja yritin kirjoottaa ton sudo sed -i -e ´s/fglrx jne. komennon siihen, mutta kas kummaa, valittaa joka välis mitä tahansa painaa jotta tuntematon näppäin tee niin ja niin jotta saat se toimimaan. Mutta milläs teet, kun tekstiä tuloo aina korkeintaan kaks sanaa, ja taas sama juttu. Mikä neuvoksi?? Hermo menee.  ???

raisnik

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja ati ajurit
« Vastaus #105 : 21.07.11 - klo:15.02 »
Mulla on asennettuna oletusajuri Ati Radeon x1550 :ssa.

Miten saan katottua nykyisen ajurin?

Välillä jumahtaa käynnistettäessä. Tulee vaan iso valkonen neliö ruudulle ja jää siihen.

Mitähän ajuria kannattaisi kokeilla? Miten saan palautettua vanhan, jos ei ole hyvä? Pitääkö muutokset tehdä recovery-tilassa?