Kirjoittaja Aihe: Xubuntu asennusongelma  (Luettu 2257 kertaa)

Astireloth

  • Vieras
Xubuntu asennusongelma
« : 23.04.07 - klo:18.10 »
Olen koittanut asentaa koneelleni Xubuntua. Haluan kaiken irti koneestani ja Linux+kevyt työpöytäympäristö on siihen just passelit :).
Asennuksessa on yksi ongelma. Kun olen vastannut niihin kysymyksiin ja aloittanut asennuksen, asennus päättyy virheeseen, joka ilmoittaa ettei voi luoda osiota kovalevylle. Asennuskysymyksissä osioin levyn ensiksi itse, eli poistin sieltä vanhat osiot. Palasin takaisin ja valitsin käytä koko levyä. Näin on ongelmitta asentunut Ubuntu sekä Kubuntu, muttei Xubuntu.

Kiitos jo etukäteen! :)

Edit: Nyt ois tarkka virheilmoitus: Tiedostojärjestelmän luonti ei onnistunut, ext3-tiedostojärjestelmän luonti laitteen IDE1 master (hda) osiolle n:ro 1 ei onnistunut.

Edit2: Juu, en jaksanut alkaa säätelemään. Kaivoin jonkun vanhan version Xubuntusta kaapista ja päivitin sitä kautta Feistyyn.
« Viimeksi muokattu: 24.04.07 - klo:15.44 kirjoittanut Astireloth »

PkT

  • Vieras
Vs: Xubuntu asennusongelma
« Vastaus #1 : 01.05.07 - klo:20.42 »
Juu itellä on sama ongelma.Ubuntu ja Kubuntu asentuu.Olisko tohon lääkettä?Xubuntu 7.04 pitäis saada koneelle.Kiitoksia. :)

PkT

  • Vieras
Vs: Xubuntu asennusongelma
« Vastaus #2 : 02.05.07 - klo:22.03 »
Alternatella meni ihan vallan hyvin.Mutta kyllä toi Ubuntu Gnomella tulee ainakin olemaan se mun pää käyttis.

marame

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Xubuntu asennusongelma
« Vastaus #3 : 27.05.07 - klo:19.27 »
Tappelin saman ongelman kanssa pitkään. Kiintolevyt olivat aika pieniä, minimikoko. Asennus onnistui kun aloin käyttää ext 2 tiedostojärjestelmää.

juippi3

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Xubuntu asennusongelma
« Vastaus #4 : 02.06.07 - klo:14.00 »
Vastaavanlaisia ongelmia. Ensimmäisellä kerralla yritin määritellä levyosiot itse, kun halusin säilyttää olemassa olevan FAT32 osion. Asennus ei kuitenkaan päässyt juuri alkua pidemmälle, kun jäi jumiin. Yritin korjata tilanteen boottaamalla koneen, mutta tällä kertaa en päässyt edes alkuvalikkoa pidemmälle. Otin sitten windowsin boottikorpun ja poistin kaikki osiot fdisk:llä luomatta uusia. Aloitin asentelun uudestaan ja tällä kerralla onnistui.