Kirjoittaja Aihe: photosmart c3180 + ubuntu +hplip  (Luettu 1728 kertaa)

Nrvnqsr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
photosmart c3180 + ubuntu +hplip
« : 22.10.08 - klo:21.47 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6830.0
Löysin foorumilta hyvän ohjeen miten saadaan yhdistelmä skanneri ja tulostin c3180 toimiin ubuntussa mutta ongelmaksi tulikin se että hplipot ubuntun kohdalta on joko poistettu (kaksi sourcea antoi viestin että ei ole) tai sitten hyvin hankalasti saatavilla. 
http://hplipopensource.com/hplip-web/install.html
En saa siis ladattua installeria taikka edes normaalia tar-palloa. Löytyiskö nuo jostain muualtakin?  Olen järjestelmälliseti kokeillut kaikki lähteet ja olen kokeillut useampana eri päivänä eri koneilta mutta ongelma on sama ja pysyy.
Apua kiitos

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: photosmart c3180 + ubuntu +hplip
« Vastaus #1 : 23.10.08 - klo:00.38 »
Hei ja tervehdys lämmin!

Kokeilin juuri ja ei siinä linkissä ainakaan mitään vikaa ole eli juuri siltä sivulta sen HPLIP-ajurin saa ladattua! Käytän itse sitä!!! ;D Hyvin lataa koneelle! ::)

Tarkennatko hieman kysymystäsi:
  1) mitä ubuntu-versiota käytät?
   2) mitä tapahtuu kun klikkaat hiiren vasemmalla napilla sitä "download"-nappia siellä sivulla?

Lainaus
]hplipot ubuntun kohdalta on joko poistettu

Ei ole Ubuntun kohdalla poistettu, itse asensin juuri hiljattain sieltä uusimman 2.8.9 version!!!! :D

lämpimin syysterveisin junnuh

valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Nrvnqsr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: photosmart c3180 + ubuntu +hplip
« Vastaus #2 : 23.10.08 - klo:17.52 »
Terve!
vaihdoin ubuntu studiosta ubuntu 8.04:ään
Tar-pallot(2.8.8.44) ei tule mitenkään(jos yritän suorasta linkistä ladata niin lataukset ilmoittaa että "Tiedostoa  /Työpöytä/hplip-2.8.8.44.tar.gz ei voitu tallentaa, koska lähdetiedostoa ei voitu lukea.

Yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä palvelimen ylläpitäjään." )  mutta sain sen uudemman automaattisen paketin ladattua sivuilta nyt.
Hei ja tervehdys lämmin!

Kokeilin juuri ja ei siinä linkissä ainakaan mitään vikaa ole eli juuri siltä sivulta sen HPLIP-ajurin saa ladattua! Käytän itse sitä!!! ;D Hyvin lataa koneelle! ::)

Tarkennatko hieman kysymystäsi:
  1) mitä ubuntu-versiota käytät?
   2) mitä tapahtuu kun klikkaat hiiren vasemmalla napilla sitä "download"-nappia siellä sivulla?

Lainaus
]hplipot ubuntun kohdalta on joko poistettu

Ei ole Ubuntun kohdalla poistettu, itse asensin juuri hiljattain sieltä uusimman 2.8.9 version!!!! :D

lämpimin syysterveisin junnuh



junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: photosmart c3180 + ubuntu +hplip
« Vastaus #3 : 23.10.08 - klo:18.30 »
Hyvä!!!!

Käytän itse sitä automaatista installeria, se toimii ihan hyvin!!! Sieltä hplip-sivulta löydät myös ohjeet asentamiseen!!! ;D

Hardyssä on oletuksena muistaakseni hplip 2.8.2 ajuri, itse olen päivitellyt sen aina uusimpaan kun se ei päivitystyökalun kautta päivity! ;D
Eli käytän tällä hetkellä 2.8.9 ajuriversiota! Ja HP Officejet J5780 monitoimilaitetta ja skannaus toimii!!

Kokeilitko sillä ajurilla , toimiiko? ;)

lämpimin terveisin junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Nrvnqsr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: photosmart c3180 + ubuntu +hplip
« Vastaus #4 : 23.10.08 - klo:18.36 »
Skannausta olen vain kokeillut nyt ja se toimii hyvin :D