Ubuntun käyttö > Multimedia ja grafiikka

GIMPissä 3x3 ruudukko [ratkaistu]

(1/2) > >>

Seppo Jyrkinen:
Olen saanut GIMPiin oheisen kuvat mukaisen 3x3 ruudukon. Se tulee esiin Control+C, Alt+C, Shift+Control+C ja Shift+C komennoilla. Säilyy myös tietokoneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

a) Kuinka tästä pääsee eroon?
b) Missä kansiossa GIMPin asetustiedostot eli ”,gimp”. Voisin kaivan vanhasta varmuuskopiosta toimivan version.

jarmala:

--- Lainaus käyttäjältä: Seppo Jyrkinen - 29.02.24 - klo:07.38 ---b) Missä kansiossa GIMPin asetustiedostot eli ”,gimp”. Voisin kaivan vanhasta varmuuskopiosta toimivan version.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla ainakin löytyy tiedosto


--- Koodia: ---cat ~/.gimp-x.y/sessionrc
--- Koodi päättyy ---

jossa x ja y pitää korvata Gimpin versionumerolla. Onnistuu tabulaattorilla täydentämällä...

Tuossa tiedostossa talletaan asetukset istunnosta toiseen. Jos sen nimeää eri nimelle, niin silloin Gimp käyttää istunnon asetuksille omia oletusarvojaan.

Vika/fiba:

--- Lainaus käyttäjältä: Seppo Jyrkinen - 29.02.24 - klo:07.38 ---Olen saanut GIMPiin oheisen kuvat mukaisen 3x3 ruudukon. Se tulee esiin Control+C, Alt+C, Shift+Control+C ja Shift+C komennoilla. Säilyy myös tietokoneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

a) Kuinka tästä pääsee eroon?


--- Lainaus päättyy ---

Tuo on rajaustyökalun apuruudukko nimeltä "Kultaiset leikkaukset". Poistuu heti, kun painat esc-näppäintä, mutta tulee taas esiin kun alat rajata kuvaa.

Sen voi poistaa Gimpin auki ollessa avaamalla ylävalikosta: Ikkunat -> Telakoitavat valintaikkunat -> Työkalun asetukset.
Kun rajaustyökalu on valittu työkalupakista tai näppäinkomennolla Shift+C, näkyy työkalun asetuksissa pudotusvalikko, jossa sinulla kultasia leikkauksia tarjoava valinta. Vaihda "Ei apulinjoja" -valintaan.

Control+C, Alt+C, Shift+Control+C -komennoilla en saanut omassa Gimpissäni mitään näkyvää efektiä.

Seppo Jyrkinen:
Kiitoksia avusta. Elikkä pelkkä näppihäiriö.

Onko GIMPissä "Edelliset asetukset" näppäintä, jota klikkailemalla pääsee peruuttamaan vaikka 100 viimeistä asetusta. Helpottaisi kovasti harvemmin GIMPiä käyttävien työtä.

Eesaurus:

--- Lainaus käyttäjältä: Seppo Jyrkinen - 03.03.24 - klo:09.09 ---Onko GIMPissä "Edelliset asetukset" näppäintä, jota klikkailemalla pääsee peruuttamaan vaikka 100 viimeistä asetusta. Helpottaisi kovasti harvemmin GIMPiä käyttävien työtä.

--- Lainaus päättyy ---

Muokkaa-->Toimintahistoria, jonka jälkeen vasempaan alakulmaan ilmestyy 'Peru viimeisin toimenpide' -nuoli. Saman asian tekee CTRL+Z, sitä naputtelemalla pääsee vaikka alkuun saakka.

Noin se on ainakin minun Gimp 2.10.36:ssa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta